آخرین خبر

جزئیات لحظه به لحظه از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

نیمه شب است، خبری دردناک و هولناک دست به دست می شود؛ خالق «هامون»، «اجاره نشین ها»، «درخت گلابی»، «سنتوری» به قتل رسیده است. آری جسد «داریوش مهرجویی» فیلم‌ساز برجسته موج نوی سینمای ایران به همراه همسرش «وحیده محمدی فر» در ویلای شخصی شان واقع در زیبادشت مشکین آباد البرز پیدا شده است.

خبری پر از حیرت و درد، تماس اهالی رسانه و سینما برای پیگیری جزئیات، صحت  یا عدم صحت خبر؛ زود مشخص می شود که خبر واقعیت دارد و باید درگیر جزئیات شد. پیام های شوکه کننده فضای مجازی را پر کرده است. «دردناک، ترسناک، فاجعه و…» شاید تنها واژه هایی باشد که جای خالی بهتی اینگونه را پر می کنند. اگر کمی به عقب بازگردیم با پست عجیب و غریبی که «وحیده محمدی فر» منتشر کرده برخورد می کنیم، پستی که براساس رصدهای ما گویا دیگر در صفحه ی او نیست و پاک شده است.

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

پست چند روز قبل «وحیده محمدی فر» همسر داریوش مهرجویی

«وحیده محمدی‌فر» همسر داریوش مهرجویی گویا چند روز پیش توسط یکی از اتباع  کشور همسایه تهدید به مرگ شده بود. «محمدی فر» پستی را درخصوص این قضیه در شبکه های مجازی منتشر کرده بود که در ادامه می بینید.

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

بر  همین اساس روزنامه ی «اعتماد» با او گفت و گویی داشته که دقیقا امروز ۲۳مهرماه منتشر می شود. قطعا خواندن این گفت وگو مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

در ادامه ی این اتفاقات «محمدمهدی عسگرپور» رئیس هیات‌رئیسه خانه سینما در گفت‌وگویی با ایسنا خبر قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش «وحیده محمدی‌فر» را در ویلای کرج تایید کرد.

طبق پیگیری ایسنا، این حادثه در زیبادشت مشکین آباد رخ داده است و دختر داریوش مهرجویی ماجرا را به پلیس خبر داده است. ماجرای سربری که در فضای مجازی در حال طرح است، صحیح نیست. سردار «هداوند» فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: «شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است».

در ادامه سردار «حمید هداوند» در گفت‌وگویی با ایسنا، در این‌باره گفت: این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران پلیس در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد، گفت: تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

«هداوند» درباره اینکه گفته می‌شود سر مرحوم مهرجویی بریده شده است گفت: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است و جزئیات این پرونده با حضور تیم تخصصی پلیس تحت پیگیری است و  نخستین تصویر از درب ویلای «داریوش مهرجویی» منتشر شده است.

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

دادستان شهرستان فردیس استان البرز در خصوص قتل داریوش مهرجویی و همسرش به خبرگزاری میزان توضیحاتی داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز: درباره ورود غیرقانونی و سرقت لوازم شخصی داریوش مهرجویی شکایتی طرح نشده بود

«حسین فاضلی هریکندی» در گفت و گو با میزان در خصوص قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش «وحیده محمدی‌فر» گفت: حسب اظهارات خانم مونا مهرجویی که گزارش این قتل را به پلیس اطلاع داده است، وی حدود ۲۲:۲۵ روز شنبه ۲۲مهر به ویلای خود در زیبادشت فردیس مراجعه داشته و پس از زدن زنگ منزل، کسی درب را باز نمی‌کند، با کلید در را باز و وارد منزل شده، با جسد پدر و مادر خود روبه رو می‌شود و با پلیس تماس می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله به دادستان فردیس دستور داده شد به همراه بازپرس ویژه قتل در صحنه حاضر شوند افزود: دادستان فردیس تا صبح در صحنه قتل حضور داشته و بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه متاسفانه این جنایت در ساعات پایانی روز گذشته شوک بزرگی به جامعه سینما و فرهنگ کشورمان بود، گفت: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و بهتر است از هرگونه گمانه زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

وی درخصوص انتشار مطلبی در صفحه شخصی همسر مرحوم داریوش مهرجویی مبنی بر ورود غیرقانونی به منزل آن‌ها و سرقت بیان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در خصوص ورود غیرقانونی به ویلای مقتولان و همچنین سرقت لوازم آن‌ها که گویا در فضای مجازی توسط همسر مرحوم مهرجویی طرح شده بود شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب فردیس یا پلیس مطرح نشده بود تا پلیس یا دستگاه قضایی به موضوع ورود داشته باشند.

جلسه فوق‌العاده وزیر فرهنگ برای پیگیری ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش

طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پی ماجرای قتل داریوش مهرجویی کارگردان سینمایی مطرح کشورمان و همسرش در ویلایی در کرج، جلسه فوق‌العاده وزیر فرهنگ برای پیگیری این موضوع برگزار شد.

اولین تصاویر از داخل منزل مرحوم داریوش مهرجویی

اولین تصاویر از صحنه قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش و توضیحاتی از سردار «هداوند» فرمانده انتظامی استان البرز منتشر شد.

اولین واکنش دختر «داریوش مهرجویی» به قتل پدر و مادرش

دختر «داریوش مهرجویی» کارگردان مشهور سینما و «وحیده محمدی فر» با گذاشتن استوری(داستان) در فضای مجازی به قتل پدر و مادرش واکنش نشان داد.

اولین واکنش دختر «داریوش مهرجویی» به قتل پدر و مادرش + تصویر

گزارش پزشکی قانونی در مورد فوت داریوش مهرجویی و همسرش اعلام شد

«حسین فاضلی هریکندی» رئیس کل دادگستری استان البرز درباره آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است.

وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

فاضلی هریکندی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و تاکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

سردار قنبری: کسی با زور وارد خانه «مهرجویی» نشده است

خبرنگار اعزامی صدا و سیما در محل حادثه هولناک داریوش مهرجویی و همسرش به همراه رئیس پلیس آگاهی جزئیات ریز این جنایت را روایت می‌کنند.

وکیل مهرجویی : قاتل احتمالا آشنا بوده است!

به گزارش مشرق، وکیل مرحوم داریوش مهرجویی گفت: زمانی که خانواده مهرجویی در سفر فرانسه بودند، یکی از بستگانشان از خانه مراقبت می‌کرد.

وی ادامه داد: آن‌ها بعد از بازگشت متوجه نبود دو سنتور در خانه شده و جمعه با آن آشنا در خانه مهرجویی قرار گذاشتم که نیامد.

این وکیل افزود: وقتی خانم محمدی‌فر ماجرای ورود مرد مهاجم را تعریف کرد گفتم بهتر است از این خانه بروید یا نگهبان استخدام کنید که قبول کردند به تهران بروند.

وی گفت: اسناد و مدارک داخل گاوصندوق را خانم محمدی فر نزد یکی از بستگانش سپرده بود.

وی ادامه داد: با توجه به نبود آثار ورود به زور، قاتل یا قاتلان با مرحوم مهرجویی آشنا بودند.

سه روز عزای عمومی برای اهالی سینما

«رسول صدرعاملی »  گفت: امروز (۲۳ مهر ماه) جلسه‌ای برای اطلاع رسانی مراسم تشییع با حضور هیات رئیسه و نمایندگان سازمان سینمایی در خانه سینما برگزار شد و پس از بحث و بررسی درباره قتل هولناک این کارگردان سینما مقرر شد که از فردا دوشنبه ۲۴ مهر ماه به نشانه احترام، سه روز عزا برای اهالی سینما و دوستداران آقای مهرجویی اعلام شود و همزمان با مراسم تشییع نیز یک روز تمام پروژه‌های سینمایی در سراسر کشور تعطیل شوند.

او خبر داد که جزئیات مراسم خاکسپاری، زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود.

سخنگوی خانه سینما تاکید کرد که جزییات بیشتر این حادثه باید از سوی منابع رسمی اعلام شود و ما به عنوان تشکل‌های صنفی پیگیر جدی آن هستیم تا هر چه زودتر عاملین آن مجازات شوند.

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

دستور رئیس جمهور برای پیگیری ویژه و سریع حادثه قتل مهرجویی

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: در جلسه روز گذشته هیئت دولت، وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حادثه دلخراش قتل کارگردان مطرح کشور، داریوش مهرجویی و همسر ایشان و اقداماتی که طی ساعات اولیه انجام شده، گزارشی ارائه کردند.

پیرو این گزارش رئیس‌جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور دادند تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود.۴

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

زمان تشییع داریوش مهرجویی و همسرش اعلام شد

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی خانه سینما با تایید این خبر اعلام کرد که این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.

داریوش مهرجویی و همسرش ۲۲ مهر ماه در منزل شخصی‌شان به قتل رسیدند و هنرمندان درخواست دارند هر چه زودتر عاملین این دو قتل دستگیر شوند.

جلسه هماهنگی برای تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش برگزار شد

عصر امروز ۲۴ مهر ماه این جلسه با حضور محمد مهدی عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما، محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینما, همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت و معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی، پوراحمدی مدیر عامل صندوق هنرمندان و مدیر عامل بنیاد رودکی و نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه بحث و بررسی پیرامون برگزاری مراسمی مناسب که در شأن داریوش مهرجویی  باشد، انجام شد و تاکید شد که مراسم بگونه ای برگزار شود که برخی بی نظمی های که پیش از این در این گونه مراسم ها مشاهده میشد، اتفاق نیفتد.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر با هم تشییع و به خاک سپرده می شوند، چنین مراسمی پیش از این سابقه نداشته و از آن میتوان به عنوان یک تشییع عاشقانه تعبیر کرد.

این مراسم چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ساعت ۱۰ صبح از پهنه رودکی تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می شود.

داریوش مهرجویی و همسرش ۲۲ مهر ماه در ویلای شخصی شان در کرج به قتل رسیدند.

۷ نفر از مظنونان پرونده قتل «داریوش مهرجویی» دستگیر شدند

سردار «سعید منتظرالمهدی» با حضور در صحنه قتل پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش نیز گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در سه حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی هفت نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف کشور دستگیر کردند.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه در این خصوص ابعاد تازه ای از فرآیند کشف ایجاد شد، اضافه کرد: کماکان تحقیقات به صورت جدی در حال انجام است. شواهد و قرائن حکایت از اخبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم را دارد.

منتظرالمهدی همچنین پیشتر گفته بود:‌« تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان ویژه کشف قتل برداشت شده است. عملیات بررسی صحنه (روزگذشته) به پایان رسید و کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله موجود هستند. متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربینی نبود. دوربین‌های ورودی شهرک هم کار نمی‌کرد و البته این کارنکردن مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و از مدت‌ها قبل دوربین‌ها غیرفعال بودند. اما دوربین‌های دیگری که در این شهرک وجود داشت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات موجود در آن تخلیه شد.»

ردزنی قاتلان بر اساس خون داریوش مهرجویی و همسرش

سخنگوی فراجا با اشاره به استفاده از سگ‌های ویژه کشف قتل در این پرونده گفته بود:« ردزنی‌هایی بر اساس رد خون مقتولین در مسیر فرار متهمان پیدا شده است. همچنین بالغ بر چهارهزار خط تلفن مورد رصدقرار گرفته و عملیات پلیس با جدیت در حال انجام است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن افراد قاتل شناسایی شوند.»

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، دیشب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.

مرحوم مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.

وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و … فعالیت داشت.

درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، شمار زیادی از بازیگران و سینماگران کشورمان ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

جزئیاتی بیشتر از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر

تعداد بازداشت کنندگان به ۱۰ نفر رسید

رییس کل دادگستری استان البرز از تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش و بازداشت ۱۰ نفر در ارتباط با این پرونده خبر داد.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد: از ابتدای وقوع این حادثه دادستان فردیس به اتفاق بازپرس کشیک قتل دادسرای فردیس به همراه تیم ویژه از عوامل بررسی صحنه قتل در محل جرم حاضر شدند و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پیگیری و در اولین زمان ممکن شخصاً در صحنه جرم حاضر شدم و با توجه به گزارش قتل به رئیس قوه قضائیه، وی دستوراتی برای تسریع در شناسایی و دستگیری عاملین جنایت صادر کرد.

هریکندی اظهار کرد: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مبنی بر بهره گیری از همه امکانات جهت شناسایی سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش خانم وحیده محمدی فر کارگروه ویژه پیگیری این پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

وی افزود: جلسه اول کارگروه صبح امروز در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار و آخرین اقدامات و نتایج رسیدگی به پرونده بررسی شد و جلسات مشترک به صورت مستمر جهت تجزیه و تحلیل اقدامات به صورت مستمر تا شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل احتمالی این جنایت برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در پرونده‌های قتل که قاتل در صحنه جرم دستگیر نشده و ناشناس است، به منظور کشف جرم و شناسایی قاتل یا قاتلین فرضیه‌های مختلفی در خصوص علل و انگیزه‌های قتل مطرح و بررسی می‌شود و به تبع آن اشخاصی که به هر نحوی می‌توانستند انگیزه قتل داشته باشند حسب مورد و مطابق مقررات با دستور مقام قضائی احضار یا بازداشت و از آن‌ها تحقیق می‌شود و به همین جهت در رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش تاکنون ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند که تحقیقات از آن‌ها از سوی بازپرس ویژه و پلیس آگاهی استان البرز در حال انجام است.

آثار کمدی به احترام تشییع مهرجویی اکران‌شان را لغو کردند

پس از اعلام روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه به عنوان روز برگزاری آیین تشییع پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی، انجمن سینماداران با انتشار بیانیه‌ای از فعال بودن همه سینماها و اکران همه آثار روی پرده در این روز خبر داد که این موضع با انتقاد علاقه‌مندان سینما مواجه شد.

در پی این بیانیه صنفی، تهیه‌کنندگان فیلم‌های کمدی پرفروش در حال اکران در سینماها با انتشار متن کوتاهی در فضای مجازی از لغو اکران فیلم‌های خود در روز چهارشنبه خبر دادند.

در متن مشترک محمدحسین فرح‌بخش، محمد شایسته و سیدابراهیم عامریان آمده است: «در همراهی با دوستداران فرهنگ و ایستادن کنار اهالی داغدار سینما در روز چهارشنبه ۳۶ شهریور مصادف با مراسم وداع با پیکر داریوش مهرجویی بزرگ و وحیده محمدی فر عزیز فیلم‌های «هتل»، «فسیل»، «نارگیل ۲» و «شهر هرت» در سالن‌های سینما اکران نخواهند شد. سلامتی و خوشحالی همه مردم ایران آرزوی ماست.

محمد حسین فرح بخش، محمد شایسته و ابراهیم عامریان»

روح‌الله سهرابی مدیر کل اداره نظارت بر نمایش فیلم‌ها هم در گفت‌وگویی تاکید کرده بود، تهیه‌کنندگان فیلم‌های در حال اکران این اجازه را دارند که فیلم‌های خود را در روز تشییع داریوش مهرجویی اکران نکنند و اینگونه مسئولیت تصمیم‌گیری در این زمینه از صنف سینماداران سلب شد.

پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر صبح فردا چهارشنبه از مقابل تالار وحدت و در پهنه رودکی به سمت خانه ابدی تشییع خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جزئیات لحظه به لحظه از قتل «داریوش مهرجویی» و همسرش + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید