آخرین خبر

طبیعت‌های ابوترابی به نگارخانه سهراب می‌رود

به گزارش  آوای ایرانیان نمایشگاه جدیدترین نقاشی‌های آناهیتا ابوترابی با موضوع طبیعت با عنوان «من آنم که نشانی ندارد» عصر جمعه ۱۲ آبان در نگارخانه سهراب افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه حدود ۲۴ اثر میکس مدیا از این هنرمندِ نقاش روی دیوارهای این نگارخانه خواهد رفت.

 

ابوترابی با بیان اینکه مجموعه جدید او حاصل مواجهه‌اش با طبیعت است، درباره جزئیات این آثار گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده آثاری از دو، سه سال گذشته و مشخصاً از نیمه ۱۴۰۰ به بعد است. حدود ۲۴ اثر در ابعاد کوچک و بزرگ که در آنها از فیگور فاصله گرفته‌ام و به طبیعت پرداخته‌ام، به گونه‌ای که نقشی از طبیعت در همگی آنها دیده می‌شود.

 

این هنرمند نقاش که شیفته نقاشی کردن در محیط باز و طبیعت است، در توضیح بیشتر رویکرد خود در این مجموعه آثار اضافه کرد: من با رفتن به طبیعت، چنان احساسات ارزشمند و آشنایی را درک می‌کنم که در شهر و بین انسان‌ها به این درک و دریافت نمی‌رسم. از زیبایی طبیعت سرمست می‌شوم و طبیعت برایم معنایی عجیب دارد و مکانی بس عجیب‌تر است برای جدا شدن از هر آنچه آزارم می‌دهد و من را گیج می‌کند. در خلال این سال‌ها دریافته‌ام که این طبیعت نیست که به اصلاح و کمال نیاز دارد، بلکه این ما هستیم که نیازمند تغییر هستیم و باید خود را با آن وفق دهیم. من بر این باورم که باید در قبال طبیعت نیست شد و این، همان دلیل و راهی است که هنرمند باید به سراغ طبیعت برود.

 

به باور این نقاش، مراد از طبیعت، جامعیت خودانگیختگی یا خودجوشیِ چیزها و رهایی مطلق از تصنعی بودن است. به این ترتیب هرگاه چیزها آزاد باشند تا راه طبیعی خود را دنبال کنند، در کمال هماهنگی حرکت می‌کنند.

 

ابوترابی در نمایشگاه جدید خود، بر خلاف نمایشگاه سال گذشته‌اش در نگارخانه سهراب که آثارش فضایی اکسپرسیو داشت و مبتنی بر فیگور بود، به سمت سطوح نرم حرکت کرده و رنگ‌های تخت و بافت‌های نرم در این مجموعه برجستگی دارد.

 

آناهیتا (فاطمه) ابوترابی متولد ۱۳۵۷ در نیشابور، دیپلم ادبیات و لیسانس گرافیک از دانشکده فنی شریعتی است. او مدرس رسمی هنرستان‌های آموزش و پرورش (۱۳۷۸-۱۳۸۸) بوده و در حال حاضر عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی تهران و انجمن نقاشان ایران است. از سال ۱۳۹۵ در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در ایران و خارج از ایران شرکت داشته و آخرین نمایشگاه انفرادی او با عنوان «من آن دریای آرامم که در من فریاد همه توفان‌هاست» سال ۱۴۰۱ در نگارخانه سهراب برگزار شد.

 

نمایشگاه «من آنم که نشانی ندارد» تا ۲۳ آبان در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برقرار خواهد بود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طبیعت‌های ابوترابی به نگارخانه سهراب می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید