آخرین خبر

جشنواره موسیقی امیرجاهد آغاز شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی جشنواره، پنجمین جشنواره موسیقی امیرجاهد صبح روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه در برج آزادی تهران با همراهی هیات داوران متشکل از هادی منتظری، مظفر شفیعی، داوود یاسری، آذر هاشمی، مهرداد کریم‌خاوری و بهنام وادانی کار خود را آغاز کرد.

در ابتدا بهنام مساح بیدگلی دبیر اجرایی جشنواره ضمن خیرمقدم به مهمانان و داوران جشنواره، گزارشی کوتاه از چند دوره گذشته ارائه کرد و سپس به معرفی شرکت‌کنندگان پرداخت.

اجراهای روز نخست با بخش موسیقی کوبه‌ای آغاز شد و به ترتیب گروه «نوای جان» به سرپرستی ملیکا قناتی در رده سنی الف، گروه «آوینا» در رده سنی ج به سرپرستی سیده‌مریم گل‌سرخی‌زاده، گروه «آوای سیمرغ» در رده سنی ب به سرپرستی حمید ابوالحسنی، گروه «آوین» در رده سنی ب به سرپرستی سیده مریم گلسرخی‌زاده اجرای خود را به صحنه بردند.

در ادامه و بعد از استراحتی کوتاه در بخش گروه‌نوازی سازهای کلاسیک ایرانی و در فرم‌های رایج دونوازی، سه‌نوازی و غیره به‌ترتیب گروه «آوا» به سرپرستی الهه زندی، گروه «سرو آزاد» به سرپرستی محمد طریقت، گروه «سایه‌ها» به سرپرستی پرستو تیوراد (محمد طریقت)، گروه «چهارمضراب» به سرپرستی محمدیاسین حاتمی، گروه «خلاصه جنون» به سرپرستی رامین شاهین‌کار و گروه «هم نوازان فرهنگ و هنر» متشکل از دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ به سرپرستی فرهاد ابراهیم‌خانی به صحنه رفتند.

بخش آخر جشنواره اختصاص داشت به فرم دونوازی گروه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی و ۲ گروه نیز در ژانر موسیقی نواحی ایران که شامل تنبور و دف، و دیگری از خراسان شمالی با ترکیب دوتار و دف روی صحنه رفتند.

چهارمین و پنجمین دوره جشنواره موسیقی امیرجاهد از ۱۱ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در سالن برج آزادی تهران، خانه موزه امیرجاهد و سرای ابوذر در حال برگزاری است.

در این جشنواره رده‌های سنی الف (۹ تا ۱۱ سال)، رده سنی ب (۱۲ تا ۱۵ سال)، رده سنی ج (۱۶ تا ۱۸ سال)، رده سنی د (۱۹ تا ۳۵ سال) و رده سنی ه‌ (۳۶ سال به بالا) در بخش های مختلف حضور پیدا می کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره موسیقی امیرجاهد آغاز شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید