آخرین خبر

گرامیداشت بازیگر فقید یک سریال عروسکی در «خیلی دور خیلی نزدیک»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» در بخش «گزیده برنامه»، هفتاد و یکمین قسمت خود که جمعه ۱۹ آبان روانه آنتن می‌شود، برنامه خاطره‌انگیز «قورباغه سبز» با بازی علیرضا توپچیان را پخش می‌کند.

در توضیحات تکمیلی این برنامه آمده است:

«برنامه «قورباغه سبز» محصول سال ۱۳۶۴ جزو آن دسته از برنامه‌هایی است که عروسک آن برای بچه‌های دهه ۵۰ و ۶۰ خاطره‌ساز است.

حضور قورباغه سبز به زمانی برمی‌گردد که تلویزیون اوایل دهه ۶۰ تنها دو شبکه داشت. این عروسک با بازی و عروسک‌گردانی شادروان علیرضا توپچیان از شبکه دو پخش می‌شد و بچه‌های زیادی به همراه خانواده‌هایشان در آن زمان مخاطب این برنامه بودند.

قورباغه‌ای دوست داشتنی به همراه مجری- بازیگری که با سیمای نجیب و بازی گرم و گیرایش باعث می‌شد بچه‌ها مجذوب برنامه‌اش شوند. قورباغه‌ای سبز رنگ با چشم‌هایی قُلمبه و دست و پایی کشیده که یک دوبنده سبز رنگ به تن داشت، گاهی روی زمین راه می‌رفت و خرابکاری و شیطنت‌هایی داشت و گاهی در بغل علیرضا توپچیان بود که با یک دست قورباغه را بازی می‌داد و در عین حال هم با این عروسک صحبت و خرابکاری‌هایش را رفع و رجوع می‌کرد.

«قورباغه سبز» پایه‌گذار سبکی جدید از عروسک‌گردانی در تلویزیون بود که عروسک از پشت میز به خیابان و صحبت با مردم رفته و گهگاهی نیز در خانه و کنار توپچیان دیده می‌شد اما این مجموعه تلویزیونی در نیمه‌های راه و در سال ۶۵ به دلیل تصادف و فوت ناگهانی توپچیان نیمه کاره رها شد.

علیرضا توپچیان علاوه بر صداپیشگی چند تجربه معدود بازیگری هم داشت و در آثاری همچون فیلم سینمایی «گلنار» نیز به فعالیت پرداخته بود.»

از بخش‌های دیگر این برنامه می‌توان به پخش گزیده‌ای از برنامه «چرخ چرخ عباسی» محصول سال ۱۳۷۲، گزیده‌ای از اجرا و بازی جهانگیر معصومی در برنامه «چرخ چرخ عباسی» در خرداد ۱۳۷۲، گزیده‌ای از برنامه «هادی و هدی» محصول ۱۳۶۴ و گزیده‌ای از کارتون «پسر شجاع» محصول سال ۱۹۷۵ اشاره کرد.

پخش آنونس برنامه با لهجه و گویش‌های مختلف کشورمان و نقطه نظرات مردم با ارسال پیام های صوتی‌شان به برنامه از بخش‌های جدید این برنامه است که در فواصل آن پخش خواهد شد.

هفتاد و یکمین قسمت برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا فتح‌آبادی، جمعه ۱۹ آبان ساعت ۲۳ از شبکه دو پخش خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گرامیداشت بازیگر فقید یک سریال عروسکی در «خیلی دور خیلی نزدیک»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید