آخرین خبر

برپایی اینستالیشن «خوزستان» در صحنه آبی

به گزارش آوای ایرانیان  رضا حیدری طراح نور تئاتر و سینما که پیش از این موفق به کسب جایزه‌ مخترع برتر جشنواره بین‌المللی ILDC شده، قرار است اینستالیشنی را با عنوان «خوزستان» از ۲۶ آبان تا ۳ آذر ماه در پلتفرم اجرایی صحنه آبی به نمایش عمومی درآورد، این هنرمند از عنصر نور برای خلق اثر هنری خود، بهره برده است.

 

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «خاک مرا خواب می‌بیند، که خاک می‌خورم! من رضا حیدری هستم، طراح نوری که عاشق هنر به ویژه نقاشی‌ است، اما نور عنصر بکری‌ است که تاکنون با آن خلق اثر کرده‌ام. گذرا و ناملموس بودنش را ضمن تابش و هویت‌بخشی به اجسام دوست دارم. بگذارید این خط را کمی شاعرانه توصیف کنم تا به عنوان مخاطب اثر، شما را شریک ذهن خودم کنم: ایران، خاکِ بخشنده و ملموس، پایدارِ هویت‌بخش! خوزستان داشته، دارد و خواهد داشت! انسان، اثر و رد اثرش از بین خواهند رفت، مثل آنچه اکنون در خوزستان رقم می‌خورد، مثل آنچه من خلق کرده ام. اما سرزمین، میراث جاودانه‌ای است که من و تو مثل نورِ شهاب‌سنگ از آسمان خاطره‌اش، چون رویا، عبور می‌کنیم … .»

 

این نمایشگاه‌ تا سوم آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از چهارراه طالقانی، نبش کوچه ریاض، شماره ۱۵۹۵ مراجعه کنند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی اینستالیشن «خوزستان» در صحنه آبی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید