آخرین خبر

پیام بچه‌های ایران به کودکان غزه می‌رسد/ با تازه‌های رادیو فرهنگ

به گزارش آوای ایرانیان سلمان اسکندری مدیر گروه کتاب و جامعه رادیو فرهنگ از اضافه شدن چهار عنوان برنامه جدید به جدول پخش این شبکه رادیویی و تغییر و طراحی بخش‌های متنوع در دیگر برنامه‌های این گروه برنامه‌سازی خبر داد و در این باره گفت: چهار عنوان برنامه در این گروه از ابتدای آذر ماه روی آنتن شبکه رفته است که طبیعت، کتاب، مساجد و کودکان فلسطین محورهای اصلی این برنامه ها را تشکیل می دهند.

وی با معرفی برنامه «پل طبیعت» عنوان کرد: این برنامه با موضوع رابطه انسان با طبیعت و جستجو پیرامون آنچه که در طبیعت مورد نیاز انسان است، تولید می شود و به آنچه که می‌بایست آن را در درون طبیعت کشف کرد، توجه دارد. حقوق طبیعت بر انسان و مسئولیتی که برای آن ایجاد می کند در این برنامه مطرح می شود که همان حفاظت و حراست از محیط زیست در زمان فعلی و برای نسل آینده است و به ارتباط ناگسستنی انسان و طبیعت توجه ویژه دارد، این برنامه به تهیه کنندگی مریم قاسمی و گویندگی فریناز ثریا روزهای جمعه ساعت ۱۱ پخش می شود.

پیام بچه های ایران از رادیو فرهنگ به بچه های غزه مخابره می‌شود

اسکندری همچنین به توجه بر مساله فلسطین تاکید کرد ‌و گفت: تحولات جهانی در حوزه ارتباطات، تغییرات اساسی در نحوه نگاه به انسان و نقش آن در جهان ایجاد کرده است که بسیار فراتر از تأثیرات سیاسی و اجتماعی است. رسانه ها در این رابطه نقش اساسی دارند و برنامه «از بچه های ایران به بچه های غزه» بر همین پایه و اساس تولید می شود.

وی درباره ویژگی های این برنامه بیان کرد: «از بچه های ایران به بچه های غزه» ویژه برنامه ای در حمایت و همراهی با مردم غزه است که مخاطب اصلی آن جوانان و نوجوانان ایران اسلامی هستند و با ساختاری متفاوت از سایر برنامه ها تهیه و تولید می شود. اجرای این برنامه توسط دانش آموزان مقطع متوسطه تحصیلی با رده سنی ۱۵ سال انجام می شود. در این برنامه ۲ گروه ۶ نفره از دانش آموزان نخبه هر هفته در ۶ بخش شامل تاریخ، بین الملل، فضای مجازی، هنر، گفت‌وگو و فرهنگ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد این‌ برنامه را تدارک می بینند که به عنوان یک مجله خبری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ پخش می شود.

مدیر گروه کتاب و جامعه رادیو فرهنگ افزود: در این برنامه نوجوانان به صورت کاملا خودجوش و در جهت همراهی و حمایت از هم سن‌وسال‌های خود فعالیت رسانه ای انجام می دهند تا گوشه ای از رنج ها و مرارت های مردم مظلوم فلسطین را برای مخاطبان بازگو کنند.

از خانه تا مسجد همراه رادیو فرهنگ

اسکندری همچنین از پخش ویژه برنامه ای با محوریت مساجد از این گروه برنامه ساز خبر داد و گفت: «از خانه تا مسجد» پنجشنبه ها ساعت ۱۱:۱۵ به تهیه کنندگی علی جویا پخش می شود و به ویژگی ها و کارکردهای مسجد از برپایی نماز جماعت و انجام امور دینی تا فعالیت‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی می پردازد.

چه کتابی را برای مطالعه انتخاب کنیم؟

وی با معرفی برنامه دیگر این گروه بیان کرد: ویژه برنامه «دفترچه یادداشت» رادیو فرهنگ از ساعت ۱۹:۱۰ با تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی علیرضا تابان به علاقه‌مندان به کتاب می‌گوید که چه کتابی را بخوانند، چگونه آن را بخوانند و چرا باید مطالعه کنند. ما می‌خواهیم در «دفترچه یادداشت» به سه سوال؛ چرا بخوانیم، چی بخوانیم و چگونه بخوانیم، پاسخ دهیم بر همین اساس به سراغ اصول و مهارت‌های کتاب‌خوانی رفتیم.

روایت و تحلیل اخبار روز منطقه با آلبرت کوچویی

اسکندری با اعلام اضافه شدن یک بخش به برنامه «صبح به وقت فرهنگ» نیز از حضور آلبرت کوچویی روزنامه‌نگار و گوینده پیشکسوت رادیو قدردانی کرد و گفت: آلبرت کوچویی و هر روز در بخش «پیشخوان» برنامه «صبح به وقت فرهنگ» به مرور خبرها می‌پردازد و با مرور تیترها و سرفصل‌های مطبوعات مهم جهان، مهمترین اخبار روز را روایت می‌کند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پیام بچه‌های ایران به کودکان غزه می‌رسد/ با تازه‌های رادیو فرهنگ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید