آخرین خبر

«قطع فوری» در کانادا به نمایش درمی‌آید/ «مرد ابری» در یونان

به گزارش آوای ایرانیان فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی توسط کمپانی Persia Film کانادا در تورنتو اکران می‌شود.

روشنک عجمیان بازیگر «قطع فوری» که با سریال‌های طنز خاطره‌انگیزی همچون «راه در رو»، «کوچه اقاقیا» و «مرد هزار چهره» شناخته می‌شود، دوم دسامبر در سینما York ریچموندهیل به نمایندگی از گروه سازنده، همراه با ایرانیان مقیم آمریکای شمالی به تماشای فیلم خواهد نشست.

کمپانی کانادایی «پرشیا فیلم» به مدیریت شاهرخ بحرالعلومی، بنیانگذار و نخستین برگزارکننده جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا (iiFF) محسوب می‌شود که طی ۲۰ سال فعالیت مستمر، میزبان فیلم‌ها، کنسرت‌ها، تئاترها و هنرمندان نام‌آشنای بسیاری بوده است.

«قطع فوری» که ۲ ماه در سینماهای منتخب کشور اکران شد و با عنوان بین‌المللیURGENT CUT OFF تاکنون در چند جشنواره نیز حضور داشته است، آخرین نقش آفرینی علی انصاریان به شمار می‌رود.

این فیلم سینمایی محصول مستقل گروه فیلمسازی بحرفیلم است و پخش بین‌الملل آن‌ را شرکت ۷th Art Films بر عهده دارد.

۲ جایزه برای «چمدان»

فیلم کوتاه «چمدان» به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی و بهترین فیلم از نگاه یونسکو از بیست و دومین جشنواره دانشجویی بیجینگ چین شد.

جشنواره دانشجویی بیجینگ چین، یک گردهمایی بین‌المللی تبادل آثار دانشجویی است که توسط آکادمی فیلم پکن در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. ترویج بین‌المللی شدن آموزش فیلم، ایجاد بینش جهانی و ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای در بین دانشجویان و اساتید، تسهیل تبادلات بین دانشگاه‌های بین‌المللی به‌ویژه در میان دانشجویان سینما، تقویت دوستی متقابل، حمایت و تشویق دانش‌آموزان مستعد و معرفی آنها به‌عنوان استعدادهای نوظهور به صنعت سینما و حمایت از فردیت، تفکر اکتشافی و نوآوری تکنولوژیک از اهداف و ماموریت‌های این جشنواره است.

جشنواره بیجینگ چین، توسط انجمن بین‌المللی مدارس سینما، سمعی و بصری و رسانه حمایت می‌شود و بخش مهمی از کرسی یونسکو در زمینه هنرهای سینمایی و فرهنگی است.

بیست و دومین جشنواره دانشجویی بیجینگ از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۶ آبان تا ۵ آذر ۱۴۰۲ در چین برگزار شده است.

«چمدان» راوی داستان مرد مهاجری است که یک‌بار دیگر، سرزمین خود را از دست می‌دهد.

میثم دامن‌زه، رضوان خدامی، النا سهامی و آوا مسلم‌خانی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش و عرضه جهانی اثر را شرکت پخش بین‌المللی فیلم بَفر بر عهده دارد.

عوامل فیلم کوتاه «چمدان» عبارتند از فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان: آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده: فریبا عرب، تولید کمپانی تصویر منتخب آمریکا، محصول مشترک ایران و آمریکا، مدیر فیلم‌برداری: حامد بقائیان، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، طراح صدا: آرش قاسمی، مجری طرح و مدیر تولید: آرمین پورمحمد، تدوین: سامان حسین‌پور، منشی صحنه: شکیلا معزی، طراح صحنه: آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، طراح لباس: عارفه شکری، طراح گریم: مهدی معینی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراح جلوه‌های کامپیوتری: حسن نجفی، موسیقی: آریان خسروی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: رها اله‌دادی، دستیار تولید: مینا صادقی، گروه کارگردانی: شیما علی‌نیا و عارفه شکری، مدیر صحنه: میثم طلایی، مدیر تدارکات: ماشاالله رحمتی، گروه فیلم‌برداری: یوسف صفایی، حامد محمدی‌شادان، جعفر امیری، کرین: رضا شایسته، سینه موبیل: احمد صادقی، پشتیبانی فنی: محمد گودرزی، مسئول هنروران: میلاد رهبری، گروه تدارکات: امیرحسین قاسمی، ایمان بت‌شکن، عکاس: نازنین رضازاده، طراح پوستر و گرافیک: متین خیبلی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

سفر «مرور پنجره‌ای پشت به ساحل» به ایتالیا

«مرور پنجره‌ای پشت به ساحل» به کارگردانی فرید حامدی به جشنواره بین‌المللی فیلم کلوزیوم در ایتالیا راه یافت.

حدود ۱۵۰۰ اثر در ژانرهای مختلف و در شاخه‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه و موسیقی به این جشنواره ارسال شده است که در نهایت ۸۰ اثر انتخاب شدند و فیلم «مرور پنجره‌ای پشت به ساحل» به حوزه فیلم‌های معناگرا راه پیدا کرده است. هدف اصلی این جشنواره پیدا کردن ایده‌های خاص و متفاوت در سینمای جهان است.

این فیلم کوتاه با بازی بهزاد حاجی‌کندی و عاطفه جهان‌بین ساخته شده که موضوع آن در مورد زنی است که نابه‌سامانی‌های اجتماعی و روحی او سبب شده است که معیارهای خود را درباره تعاریف خانه و خانواده از دست بدهد. وی به صورت زنی روان‌پریش و بیمار در خرابه‌ای زندگی می‌کند و معتقد است که آنجا برای او یک خانه امن و زیبا است.

موسیقی این فیلم کوتاه هشت دقیقه‌ای توسط حمیدرضا دیبازر ساخته شد و عکاسی کار به عهده الهام هو به فکر بوده است.

رقابت فیلم کوتاه «تیر خلاص» در نیجریه

فیلم کوتاه «تیر خلاص» که به نویسندگی و کارگردانی رضا گودرزی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان و رضا گودرزی ساخته شده است، در چهارمین حضور بین‌المللی خود در دوره دوم جشنواره ادواستیت نیجریه به نمایش در خواهد آمد و با سایر فیلم‌ها برای جوایز نقدی (تا ۴۵ هزار دلار) رقابت خواهد کرد. این جشنواره در تاریخ ۳۰ نوامبر تا ۲ دسامبر در ادواستیت نیجریه برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تنها مردگان پایان جنگ را دیده‌اند. در میان کشته‌ها و زخمی‌های میدان جنگ، سربازی تلاش می‌کند خودش را از دست افسر دشمنی که در حال تیرِ خلاص زدن به سربازان زخمی است، نجات دهد اما زخم‌های عمیقش مانع این کار می‌شود. افسر دشمن لحظه به لحظه به او نزدیک‌تر می‌شود و …»

سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا گودرزی، بازیگر: رضا سیدی، مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه: امیر خراسانی، دستیار طراح صحنه: نوید میرزایی، طراح لباس: نیلوفر سجادی، طراح گریم: امیر ترابی، رابعه ملا حسینی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، طراح جلوه‌های بصری: کامیار شفیع‌پور، صدابردار: علی نوین‌نژاد، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: ناهید میرمحمد کاشی، محمد مفاخری، مدیر تولید: اکبر خیرآبادی، اصلاح رنگ و نور: نگین حیدری، طراح لوگو و پوستر: محمدحسین هوشمندی، عکاس: امیرحسین علیجانی، مترجم: زهرا رمضانی، محسن لالانی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان ایران، رضا گودرزی.

مسئولیت پخش بین‌المللی این فیلم برعهده فرست اسکرین است.

یونانی‌ها «مرد ابری» را می‌بینند

فیلم کوتاه «مرد ابری» به‌نویسندگی و کارگردانی شاهین جلالی در ادامه حضورهای جهانی خود، به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم ماراتن آتن یونان راه پیدا کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ماراتن آتن یونان یک رویداد سالانه است که به رقابت فیلم‌سازان مستقل اختصاص دارد و در ۲ بخش رقابتی فیلم‌های بلند و کوتاه برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره این جشنواره از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۶ تا ۹ دسامبر ۲۰۲۳ در شهر آتن یونان برگزار می‌شود.

محمود نظرعلیان، اکبر صادقی، اردشیر زاهد، حمدالله سلیمی، رسول علی نژاد و محمد فرجی بازیگران «مرد ابری» هستند.

این فیلم کوتاه، روایت‌گر مرد سالخورده‌ای است که تعادل زندگی‌اش را از دست داده است و با اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو می‌شود.

جایزه تجربی جشنواره آمریکایی برای «آخرین برف»

فیلم کوتاه «آخرین برف» به‌نویسندگی و کارگردانی شایان نقیبی در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی «جاده شصت و شش» آمریکا، جایزه بهترین فیلم تجربی را دریافت کرد.

این فیلم کوتاه به‌تازگی در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش فیلم‌های تجربی حضور داشت.

مراسم اهدای جوایز بیست و دومین جشنواره بین‌المللی جاده شصت و شش، ۱۳ نوامبر در سالن مرکز هنر هوگلند در آمریکا برگزار شد.

فهرست عوامل «آخرین برف» عبارتند از تهیه‌کننده: پریا لطیفی، نویسنده و کارگردان: شایان نقیبی، طراح دکور: محمد بحری، کارگردان صدا: امیرحسین بوریان، فیلم‌بردار و تدوین‌گر: شایان نقیبی، طراح پوستر و تصویرگر: امیرحسین بوریان.

ایتالیا میزبان «زنده‌باد» می‌شود

جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنو میزبان فیلم کوتاه «زنده‌باد» به‌کارگردانی اعظم شاهدوست و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر گناباد خواهد بود.

فیلم کوتاه «زنده باد» داستان زندگی مردی است که در بین زباله‌ها مشغول جمع‌آوری ضایعات است و با وسایلی روبه‌رو می‌شود که برایش چالش‌های ذهنی ایجاد می‌کند…

عوامل ساخت فیلم «زنده باد» عبارتن از نویسنده: محمد برادران، کارگردان: اعظم شاهدوست نوقابی، مدیر فیلم‌برداری: بهزاد برادران، مدیر صدابرداری: بهجت داودی، تدوین و صداگذاری: بهزاد برادران، منشی صحنه: مهسا رمضانی، مدیر تولید: عفت عجم، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر گناباد.

هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه، از ۲۷ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۶ تا ۱۱ آذرماه در سالرنو ایتالیا برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«قطع فوری» در کانادا به نمایش درمی‌آید/ «مرد ابری» در یونان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید