آخرین خبر

پیام‌های تسلیتی برای وداع با پروانه معصومی/ محبوب بود و باوقار

به گزارش آوای ایرانیان  در پی درگذشت پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون چهره‌های فرهنگی و هنری و نهادها و مراکز مختلف در پیام‌هایی جداگانه این ضایعه را تسلیت گفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

در متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی که در شبکه ایکس (توییتر) منتشر کرده، آمده است:

«پاییز امسال، جامعه هنری ما هر هفته سوگوار شخصیتی برجسته بود و این روزها نیز درگذشت بازیگران پیشکسوت، خانم‌ها ‎بیتا فرهی و ‎پروانه معصومی بر شدت غم‌ها افزود. اینجانب تأثر عمیق خود را از فقدان این ۲ هنرمند ملی اعلام می‌کنم و برای آن‌ها طلب رحمت و برای بازماندگان طلب صبر دارم.»

رییس سازمان سینمایی

متن پیام تسلیت محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به این شرح است:

«انالله واناالیه راجعون

درگذشت هنرمند فرهیخته، بانو پروانه معصومی باعث تالم و تاثر بسیار شد. زنده‌یاد معصومی طی چندین دهه حضور بی‌وقفه و تاثیرگذار در سینما و تلویزیون در آثار ماندگار بسیاری به ایفای نقش پرداخت و موفق به خلق شخصیت‌های جذاب و متفاوتی شد که در حافظه تاریخی مردم خواهد ماند.

او از پیشکسوتان هنر اصیل و شریف و بازیگری متعهد و اخلاق‌گرا بود که هنرش را برای جامعه و مردم به خدمت گرفت و بی تردید، سهم به‌سزایی در تولید تعدادی از آثار درخشان سینمای بعد از انقلاب داشت.

زنده‌یاد معصومی نماینده چهره با وقار بازیگری زن در سینمای بعد از انقلاب بود که در بسیاری از آثار، شاخصه‌های مختلف یک زن مسلمان را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده آن مرحومه و جامعه هنری از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه و غفران الهی مسالت دارم.»

رییس سازمان سینمایی سوره

حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره در پیامی نوشته است:

«شمع وجود هنرمند دیگری به خاموشی گرایید و علاقه‌مندان سینمای ایران را داغ‌دار کرد.

زنده‌یاد بانو پروانه معصومی که سال‌ها در عرصه بازیگری خوش درخشیده بود و سهمی ارزشمند هم در آلبوم افتخارات سازمان سینمایی سوره داشت، هنرمندی محجوب و بی‌حاشیه بود که سکوت و گوشه‌نشینی‌اش هیچ‌گاه منجر به فراموشی خاطرات‌مان از او نشد.

درگذشت این بانوی فرهیخته گرانقدر را به همه همراهانش در راه طی‌شده سینمای ایران تا به امروز و همه میراث‌داران آینده این عرصه، تسلیت می‌گویم.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

متن پیام مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به این شرح است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم

سینما و عرصه تولیدات نمایشی، یکی از هنرمندان نجیب و شریف خود را از دست داد.

ضایعه فقدان بانوی هنرمند سینما و تلویزیون ایران، مرحومه مغفوره سرکار خانم پروانه معصومی موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. نیم قرن حضور تأثیرگذار ایشان در عرصه بازیگری و ایفای نقش‌های ماندگار، تصاویر و خاطرات ارزشمندی را از وی در حافظه علاقه‌مندان و سینمادوستان ثبت کرد. پایبندی به سبک زندگی ایرانی- اسلامی و توجه به ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی از جمله خصوصیات شاخص رفتاری خانم معصومی بود.

درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه محترم سینمایی و همچنین همه علاقه‌مندان آثار سرکار خانم معصومی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای زندگی ابدی ایشان مغفرت و رحمت واسعه مسئلت دارم.»

رییس رسانه ملی

در متن پیام پیمان جبلی رییس رسانه ملی هم آمده است:

«انالله واناالیه راجعون

فقدان تأسف‌بار سرکار خانم پروانه معصومی، هنرمند الگو و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون مایه تألم و اندوه اینجانب و همکارانم در رسانه ملی و جامعه هنری کشور شد.

رجای واثق دارم روحیه مردمی و سیره انقلابی آن بانوی توانمند، استوار و خوش‌نام، در کنار نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه‌اش در آثار ماندگار سینما و تلویزیون ایران که این شب‌ها با پخش سریال همیشه دیدنی «یوسف پیامبر» نمودی دوباره دارد، مسیر او تا ابدیت را با «گل‌های داوودی» آذین خواهد بست و با امید به کرامت «امام علی (ع)»، نورانی و سرشار از شوق و امید خواهد ساخت.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه، برای آن مرحومه، تعالی درجات و برای خانواده گرامی‌شان شکیبایی آرزومندم.»

معاون سیما

محسن برمهانی معاون سیما در پیامی نوشته است:

«انالله و اناالیه راجعون

همزمان با ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها جامعه هنری و خانواده بزرگ سیما، داغدار درگذشت بازیگری مردمی، خوش‌نام و خوش‌اخلاق است. هنرمندی توانا و بصیر که روح و جانش با نسیم روح بخش انقلاب به پرواز درآمد و نقش آفرینی‌های درخشان و پایبندی‌اش به اصول و ارزش‌ها از یاد و خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.

پروانه معصومی پیشکسوت تراز عرصه هنر، با بیش از پنج دهه فعالیت در آثار تلویزیونی و سینمایی، بارها در قامت مادری مهربان و دلسوز، قاب‌هایی خاطره‌انگیز و ماندگار را برای مردم به یادگار گذاشت.

از جمله آثار ماندگار مرحومه معصومی می‌توان به هنرنمایی در فیلم‌هایی همچون «گل‌های داوودی»، «ناخداخورشید» و بازی در سریال‌هایی همچون «یوسف پیامبر»، «کوچک جنگلی»، «پلیس جوان» و «در کنار پروانه‌ها» اشاره کرد.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم این هنرمند و جامعه رسانه‌ای و هنری کشور ابراز داشته و برای آن مرحومه آرامش و غفران از درگاه حق مسئلت دارم.»

دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

در متن پیام مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آمده است:

«بازگشت همه به سوی خداوند مهربان است

خبر ناگوار و ناگهانی درگذشت بانوی مهربان، محبوب، محجوب و باوقار سینمای کشورمان سرکار خانم پروانه معصومی باعث اندوه فراوان شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی، برای بازماندگان و به‌ویژه خانواده محترم ایشان صبر جمیل و برای آن مرحومه غفران واسعه الهی مسئلت می‌دارم.

بی شک یاد و خاطره نقش آفرینی‌های این هنرمند فقید و اولین بازیگر زن برگزیده ادوار جشنواره فیلم فجر در ذهن علاقه‌مندان سینما و تلویزیون جاودانه خواهد ماند.»

انجمن بازیگران سینمای ایران

در متن پیام انجمن بازیگران سینمای ایران آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

هنوز دست به گریبان بُهت از دست دادن بانو بیتا فرهی عزیز بودیم و با او وداع نکرده بودیم که خبر ناگوار و ناخوشایند درگذشت بانوی پیشکسوت هنر بازیگری، سرکار خانم پروانه معصومی داغی تازه بر دل‌هایمان نشاند.

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگِ بزرگ را به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی و هم‌وطنان عزیز تسلیت عرض می‌کند.»

سازمان هنری رسانه‌ای اوج

سازمان هنری رسانه‌ای اوج در پیامی نوشته است:

«سازمان هنری رسانه‌ای اوج درگذشت تاثر برانگیز سرکار خانم پروانه معصومی بازیگر نامدار سینما و تلویزیون ایران را به جامعه فرهنگی و هنری ایران تسلیت عرض نموده و برای ایشان غفران الهی را مسئلت می‌نماید.»

سازمان بسیج هنرمندان

در متن پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان آمده است:

«پروانه معصومی درگذشت و بازی درخشان وی در «گل‌های داوودی»، «مسافر ری» و «امام علی (ع)» در خاطره‌ها ماند.

بانوی صبور و مقاومی که انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای آن را برگزید و محکم و استوار پای این انتخاب ایستاد. بارها از ارادت خود به رهبر انقلاب گفت و اهمیت کار هنرمندانه در انعکاس جلوه‌های زیبای دفاع مقدس را خاطرنشان کرد.

روح آن هنرمند محبوب و بانوی مقاوم قرین الطاف الهی و در این ایام، مورد عنایت خاصه حضرت فاطمه سلام الله علیها باد.»

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلوزیون روز گذشته ۶ آذر ماه در بیمارستانی در گیلان درگذشت.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پیام‌های تسلیتی برای وداع با پروانه معصومی/ محبوب بود و باوقار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید