آخرین خبر

نقش زنان قدرتمند در «مستوران»/قرار بود وحید رهبانی بازیگرمان باشد

به گزارش آوای ایرانیان  فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سید علی هاشمی که عاشقانه‌ای برگرفته از قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است از ۲۸ آذر ماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. «مستوران» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در استودیو بادبان تهیه و تولید شده است. این سریال با قصه ای اسطوره ای ساخته شد و به حال و هوایی از قصه های کهن فارسی پرداخته است. فصل اول این سریال به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی ساخته شد و علی هاشمی کارگردانی فصل دوم را بر عهده گرفت.

سیدعلی هاشمی در آستانه پخش سریال درباره اینکه چطور کارگردانی این مجموعه را به عهده گرفته است به خبرنگار مهر بیان کرد: من از ابتدا قرار بود به عنوان برنامه‌ریز به این تیم بپیوندم و مسعود آب‌پرور کارگردانی کار را بر عهده داشته باشد. اما به دلایلی این همکاری به ثمر ننشست. به دلیل شناختی که عطا پناهی تهیه‌کننده کار نسبت به تجربه کاری من طی سال ها داشت به من اعتماد کرد و از من خواست تا کارگردانی کار را بر عهده بگیرم. برای من تجربه بسیار جذابی بود و برای همین پذیرفتم و بعد از آن انتخاب بازیگرها، ساخت لوکیشن و همراهی با نویسنده و سایر عوامل سازنده کلید خورد.

نقش زنان قدرتمند در «مستوران»/قرار بود وحید رهبانی بازیگرمان باشد

وی درباره ترکیب بازیگران در این فصل از سریال عنوان کرد: تلاش کردیم تا ترکیب درستی از بازیگران را در کنار یکدیگر قرار دهیم. ۲ نقش اصلی در فصل دوم سریال «مستوران» وجود دارد که لطفعلی با بازی کاوه خداشناس و ماه‌منیر با نقش‌آفرینی محیا دهقانی هستند. در گذشته با کاوه خداشناس چند سریال کار کرده بودم و از دوستان دوران دانشگاه من است. فکر می‌کنم این نقش برای کاوه خداشناس هم متفاوت بود و تا به حال به این شکل بازی نکرده است؛ او یک شخصیت چند وجهی دارد که نمی‌توان گفت کاملا مثبت یا کاملا منفی است چون همانقدر که لطفعلی آدم درست و سالمی است ایرادهایی نیز دارد و اشتباه هم می‌کند. از این رو شخصیت چند وجهی دارد.

وی اضافه کرد: بازی‌هایی که از محیا دهقانی دیده بودم؛ در فصل دوم سریال «نجلا» و نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» داشت و به نظرم بازی در نقش ماه‌منیر نیز می‌تواند شخصیت متفاوتی برایش باشد، مخاطب نیز با تماشای سریال متوجه این موضوع خواهد شد. نقش شاه نیز به بهنام تشکر پیشنهاد شد و او هم نقش را به گونه‌ای بازی کرده که برای مخاطب کاملا آشنایی زدایی می‌شود. بر این باور هستیم شخصیت پردازی این زوج خوب و جذاب از آب درآمده است.

هاشمی درباره دیگر شخصیت ها توضیح داد: فرهاد آییش نیز در نقش ملاحسین حضور دارد و مرید لطفعلی است و هیچ وقت روی حرف او حرف نمی‌زند. من چند سال در تئاتر دستیار فرهاد آییش بودم و برای همین وقتی به وی پیشنهاد دادم، پذیرفت. به نظرم به بهترین شکل هم ملاحسین را اجرا کرد. فاطمه گودرزی نیز در نقش نورا حضور دارد. در فصل یک نورا را الهام جعفرنژاد بازی کرد؛ اما در فصل دو چون ۲۰ سال از آن زمان گذشته بود فاطمه گودرزی پذیرفت در این نقش حضور داشته باشد.

نقش زنان قدرتمند در «مستوران»/قرار بود وحید رهبانی بازیگرمان باشد

این کارگردان درباره اینکه چقدر انتخاب بازیگران مطابق با همان پیش بینی اولیه بوده است، یادآور شد: از ابتدا به دنبال بازیگری ایده‌آل برای نقش لطفعلی بودیم. من در ذهنم کاوه خداشناس بود. در آن زمان که با او تماس گرفتیم مشغول سریال دیگری بود. برای همین با بازیگرهای دیگر وارد مذاکره شدیم، تست هم زدیم تا به وحید رهبانی رسیدیم. مقابل دوربین هم آمد اما بعد از ۲-۳ جلسه در یکی از تمرین‌های سوارکاری از روی اسب افتاد و برای همین مجبور شدیم تا باز هم به دنبال بازیگری باشیم که در نقش لطفعلی حضور پیدا کند. باز هم کاوه خداشناس به ذهن من آمد و این بار توانست به ما بپیوندد.

وی اضافه کرد: در مورد دیگر بازیگران نیز برای نقش شاه ابتدا با داریوش فرهنگ صحبت کردیم چون دوست داشتیم برای تماشاگر یادآور سریال «سلطان و شبان» باشد و آن ذهنیت را برایش به وجود آوریم. او هم پذیرفت؛ منتهی در اواسط سریال به دلیل درگیری‌هایی که پیدا کرد نتوانست در سریال حضور پیدا کند، بنابراین به بهنام تشکر رسیدیم. چون تجربه چند کار دیگر نیز با او داشتم و به نظرم بازی او در این نقش به گونه ای بود که توانست از پس نقش برآید و خیلی جذاب آن را بازی کرد. رویا میرعلمی، رابعه اسکویی، مریم‌ خادمی و … نیز از جمله بازیگرانی هستند که نقش‌شان از فصل قبل ادامه پیدا کرده است که اطمینان دارم همچنان مخاطب‌ها نقش این بازیگرها را دوست خواهند داشت.

نقش زنان قدرتمند در «مستوران»/قرار بود وحید رهبانی بازیگرمان باشد

هاشمی در ادامه درباره حضور استعدادهای جدید و بازیگران کمتر دیده شده در این سریال بیان کرد: محمدصادق ملک یکی از بازیگران بااستعدادی است که در عرصه تصویر کمتر او را دیده ایم. او نقش کیاوش را در این سریال بر عهده دارد. ملک بازیگری توانمند در تئاتر است و من و عطا پناهی تهیه کننده به او اعتماد کردیم که یکی از نقش‌های اصلی منفی سریال را به او بسپاریم. از این اعتماد هم خوشحال هستم چون به نظرم یک بازیگر بسیار خوب به سینما و تلویزیون کشور معرفی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین نقشی داریم به نام گرگین که میلاد میرزایی آن را بازی کرده است. نقش پیچیده‌ و سختی که خیلی حرف نمی‌زند. میلاد میرزایی بازیگر توانمندی است و وقتی به او پیشنهاد دادیم با وجود آنکه سر کار دیگری بود آمد و بازی کرد که خیلی هم از عهده نقشش برآمد. در این میان زوجی هم شخصیت‌پردازی شده که به نوعی نمک سریال «مستوران» هستند. زوج نگین و صائب با نقش آفرینی شاهو رستمی و شکوفه هاشمیان. خوشبختانه در این سریال توانستیم بازیگرهای توانمندی را که توانایی‌شان در عرصه تئاتر اثبات شده است به کار بگیریم که قطعا پس از بازی در این سریال می‌توانند پله‌های ترقی در زمینه بازیگری را بهتر طی کنند. جای امیدواری دارد که همچنان بازیگرهای جوان و تازه نفسی داریم که می‌توانیم در سینما و تلویزیون و همچنین تئاتر از هنرشان بهره ببریم.

نقش زنان قدرتمند در «مستوران»/قرار بود وحید رهبانی بازیگرمان باشد

هاشمی درباره شخصیت های زنان در این سریال و نقش‌هایی که برای آنها پیش بینی شده است، عنوان کرد: قصه، سریال را به این سمت پیش برد که زنان بسیار قدرتمند و پیش برنده دیده شوند. اما اینطور نبوده که در این زمینه از قبل برنامه‌ریزی انجام شود تا زنان قدرتمند جلوه داده شوند. روند قصه این‌گونه پیش رفته است. شخصیت زنان در این سریال به شکلی طراحی شده است که روند بسیاری از داستان‌ها با قدرت، حضور و تصمیمات آن‌ها پیش می‌رود.

وی در پایان درباره اینکه پیش بینی‌اش از این‌که چقدر این سریال می تواند مخاطب را با خود همراه کند، گفت: خیلی امیدوار هستم مردم این سریال را دوست داشته باشد. چون ماجراهای عاشقانه برای مخاطب همیشه جذاب بوده و در فصل ۲ سریال «مستوران» چند عشق مختلف داریم که برای مخاطب دیدنی خواهد بود. به‌ویژه این که ریشه قصه و ماجراهای عشق آن ریشه در فرهنگ و سنن ایرانی دارد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقش زنان قدرتمند در «مستوران»/قرار بود وحید رهبانی بازیگرمان باشد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید