آخرین خبر

نمایشگاهی از آثار ۳ هنرمند تجسمی پیشکسوت حوزه هنری برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری، نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ» ۴ دی ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه شامل مجموعه آثاری از علی‌اصغر یوزباشی، ناصر سیفی، سید حمید شریفی‌آل‌هاشم است که به بازدیدکنندگان نگارخانه ابوالفضل عالی ارایه خواهد شد.

علی اصغر یوزباشی دارای مدرک دیپلم از هنرستان شماره دو تهران است. خلق آثار هنری را از اوایل دهه ۵۰ آغاز کرد و در طول سالیان متمادی با حضور در جشنواره‌ها و مسابقات هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی نیز شد. حضور در نمایشگاه‌های مختلف گروهی، ساخت تندیس چندین جشنواره هنری داخلی و بین‌المللی و همچنین طراحی و اجرای دکور برخی برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی سازمان صدا و سیما روایت فتح و مردان آنجلس از جمله فعالیت های ایشان در عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است. ساخت تندیس «جشنواره فیلم ۱۰۰» و همچنین پیکره «ابوعلی سینا» در تهران از جمله آثار وی محسوب می‌شوند.

ناصر سیفی نیز متولد ۱۳۴۴ است. وی تحصیلات خود را در مقاطع فوق‌دیپلم و لیسانس رشته هنرهای دراماتیک و هنرهای تجسمی از دانشگاه‌های تربیت معلم و دانشگاه تهران به اتمام رساند و طی سال‌ها فعالیت هنری موفق به دریافت گواهینامه درجه سه هنری معادل لیسانس در رشته مجسمه‌سازی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. عضویت در گروه مجسمه‌سازان حوزه هنری، داوری جشنواره‌ها و رقابت هنری، بازی در چندین فیلم سینمایی، همکاری با روزنامه‌های کیهان کاریکاتور و کیهان فرهنگی، تألیف کتاب‌ و نمایشنامه بخشی از فعالیت‌های منصور فارسی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است؛ کتاب نگرشی بر کلیات تئوری کاریکاتور و نمایشنامه بی سر کلاه از جمله آثار فارسی است. در بخش مجمسه‌سازی نیز می‌توان به ساخت و اجرای هشت نیم‌تنه «شهدای خبرنگار» واقع در سفارتخانه ایران و پیکره «فردوسی» در شهر مزارشریف (افغانستان) اشاره کرد.

سید حمید شریفی آل هاشم متولد سال ١٣۴٢ در تهران است. او فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است.

تدریس در مراکز مختلف دانشگاهی و هنری در زمینه تصویرسازی، نقاشی و پوستر، عضویت در هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد، مسئول گروه گرافیک مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مدیر مرکز گرافیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … از دیگر سوابق او به شمار می‌رود.

شریفی آل هاشم به عنوان عضو هیات داوران و انتخاب اولین نمایشگاه تجربی نقاشی و گرافیک، عضو هیات داوران بخش گرافیک ششمین و هفتمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شرکت داشته است.

وی نمایشگاه انفرادی زیادی برگزار کرده و در بیش از ۷۰ نمایشگاه داخلی و خارجی نیز شرکت داشته است. وی همچنین عناوینی از قبیل برنده اولین و دومین بینال گرافیک تهران، رتبه اول گرافیک ششمین و هفتمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، دریافت جایزه اول و نشان زرین از سومین نمایشگاه دوسالانه طراحان گرافیک ایران، کسب جایزه، دیپلم افتخار و نشان سیمین از جشنواره هنری مهر، دریافت لوح زرین و مدال یادبود از مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس را در کارنامه هنری خود دارد.

علاقه‌مندان به بازدید از آثار نمایشگاه «سه رخ» می‌توانند از ۵ تا ۱۲ دی شنبه تا چهارشنبه بجز روزهای تعطیل هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایشگاهی از آثار ۳ هنرمند تجسمی پیشکسوت حوزه هنری برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید