آخرین خبر

موفقیت درام سودانی در سینماهای حاشیه خلیج فارس و مصر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از اسکرین دیلی، فیلم «خداحافظ جولیا» ساخته محمد کردفانی، که به عنوان اولین فیلم سودانی اوایل امسال در جشنواره کن نمایش داده شد، موفق شد تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم کشورهای حاشیه خلیج فارس را از آن خود کند.

این فیلم پس از اکران در عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان و بحرین از ۷ دسامبر و در امارات از ۱۴ دسامبر در مجموع ۲۷ هزار نفر را به سینماها کشاند و ۳۴۹ هزار دلار فروش کرد که یک رکورد برای یک فیلم هنری غیرمصری یا غیرسعودی در شورای همکاری خلیج فارس است.

عربستان سعودی ۴۰ درصد از کل فروش را با اکران در ۳۷ سالن سینما به خود اختصاص داده، در حالی که امارات متحده عربی ۳۰ درصد از درآمد حاصل را از نمایش در ۲۷ پرده نمایش از آن خود کرده است.

این فیلم به عنوان نماینده سودان برای اسکار انتخاب شد، اما به فهرست اولیه که به تازگی اعلام شد، راه پیدا نکرد.

«خداحافظ جولیا» از ۲۵ اکتبر در مصر اکران شد و در صدر باکس آفیس قرار گرفت و از آن زمان پرفروش‌ترین فیلم عربی گیشه مصر شده و تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار فروش کرده است. این فیلم همچنین هفتمین هفته اکران خود در فرانسه را پشت سر می‌گذارد و در ۵۱ سالن سینما نمایش داده می‌شود.

پخش‌کنندگان فیلم معتقدند «خداحافظ جولیا» نشان می‌دهد مخاطبان عرب آماده هستند تا فیلم‌های عربی بیشتری را خارج از مصر و عربستان سعودی کشف کنند.

«خداحافظ جولیا» پس از نمایش جهانی خود در کن در بخش «نوعی نگاه» برنده جایزه آزادی شد و تاکنون در جشنواره‌های متعددی از جمله ال گونا و سنگاپور جایزه برده و جایزه بهترین فیلم در رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم بلفاست ۲۰۲۳، جایزه برترین و بهترین بازیگر زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمان کانادا و همچنین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن در اولین فیلم بلند در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم قبرس از دیگر جوایز این فیلم است.

این فیلم به تازگی جایزه سالانه تماشاگران سینما برای بشریت GFF را هم کسب کرد و تعداد جوایز خود را به ۲۱ جایزه رساند.

محمد کردفانی درباره دریافت این جایزه گفت: این قدردانی و ادای احترام به سازندگان فیلم است که افراد جوانی هستند که عمیقاً با انقلاب دسامبر و اصول محترم آن مرتبط هستند.

کردفانی با تاکید بر اینکه مردم سودان در حال حاضر با مشکلات غیرقابل تصوری روبه‌رو هستند، خواستار تلاش مشترک همه برای توقف هر چه سریع‌تر خشونت فعلی شد.

کردفانی افزود: مردم سودان سزاوار مشکلات وحشتناکی نیستند که تجربه می‌کنند و آن‌ها این توانایی را دارند که پس از پایان آسیب‌ها، میهن خود را بازسازی کنند، همانطور که من با فیلم خودم انجام دادم. به نام انسانیت، از شما می‌خواهم که آنچه در سودان و غزه رخ می‌دهد را نادیده نگیرید و در عوض به ما بپیوندید تا آزادی، صلح و عدالت را بخواهید.

از سوی دیگر، امجد ابوالعلا، تهیه‌کننده فیلم «خداحافظ جولیا»، از دریافت جایزه مخاطبان در جشنواره مشهور ال گونا ابراز خوشحالی کرد و این جایزه معتبر را به افراد مقاومی که آواره شده‌اند و نیز کسانی که در سرزمین خود ثابت قدم مانده‌اند تقدیم کرد.

لوپیتا نیونگو – برنده جایزه اسکار برای بهترین نقش مکمل زن برای «۱۲ سال بردگی» و بازیگر نقش ناکیا در فیلم «پلنگ سیاه» مارول، برای افزودن بیشتر به موفقیت‌های روزافزون فیلم، اعلام کرد که به عنوان تهیه‌کننده اجرایی فیلم در حمایت مستقیم از فیلم و داستان تاثیرگذار آن به تیم فیلم پیوسته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موفقیت درام سودانی در سینماهای حاشیه خلیج فارس و مصر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید