آخرین خبر

قصه نبرد با کلیشه‌های ذهنی در دوران مدرن در مستند «ضد»

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی پروژه، همزمان با پخش قسمت دهم مجموعه مستند «ضد»، محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن کریمیان تیزر جدید این اثر که ساخت آن بر عهده علیرضا حسنی بوده است، منتشر شد.

بدین ترتیب قسمت دهم این مجموعه مستند با عنوان «سراب مصنوعی» که به عوارض پیدا و پنهان هوش مصنوعی بر آینده بشر می‌پردازد، امشب ۱۸ دی حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» که در ۲ فصل پیشین به سراغ نقد جدی مظاهر مدرنیته رفته بود، در فصل سوم از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها می‌گوید و داستان تغییرات بنیادی ما در خوراک، پوشاک و مسکن را روایت می‌کند.

این اثر تاکنون به موضوعاتی از جمله روش‌های تربیت فرزند، شکاف عمیق میان نقش مادرانگی و زنان، شایسته سالاری و رسیدن هر فرد به جایگاه مورد انتظارش، بی‌پروایی در ابراز خشم مجازی، تاریخچه شکل‌گیری علم دندان‌پزشکی و چگونگی فاصله گرفتن آن از اصول درمانی، تولید مواد غذایی فرآوری شده، عوامل ایجاد اضطراب در سبک زندگی جدید انسان‌ها، ماجرای شکل‌گیری علم بازاریابی همزمان با رشد تولید و… پرداخته است.

فصل جدید مجموعه مستند «ضد» که در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده است، دوشنبه شب‌ها ساعت ۲۳:۲۰ از شبکه دو سیما و پنجشنبه‌شب‌ها حوالی ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قصه نبرد با کلیشه‌های ذهنی در دوران مدرن در مستند «ضد»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید