آخرین خبر

«نقش رسول» همزمان با ولادت حضرت علی (ع) افتتاح می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان نمایشگاه نقاشی‌های حسین عینی بخش با عنوان «نقش رسول» ۵ بهمن همزمان با ولادت حضرت علی علیه السلام در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح می‌شود.

آثار این نمایشگاه حاصل ۴ سال تلاش هنرمند نقاش است که از ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، نوجوانی، جوانی و ازدواج و شهادت در برمی‌گیرد.

«نقش رسول» همزمان با ولادت حضرت علی (ع) افتتاح می‌شود

در متن استیتمنت نمایشگاه «نقش رسول» به قلم حسین عینی بخش آمده است: «همیشه تاثیر فرهنگ و هنر در شکل گیری یک جامعه مورد تاکید بزرگان و اندیشمندان بوده و سریع‌ترین، راحت ترین، قوی ترین و بلیغ ترین راه ایجاد هر جریان را مسیر هنر می‌دانند. و از سویی، هم در قرآن و هم در کلام بزرگان، بسیار آمده که راه روشن آینده در درس گرفتن از گذشتگان است.

آن‌چنان که در قرآن شریف با بیان مثال هایی متعدد از زندگی پیامبران، به پند گرفتن بشر در اعصار مختلف تاکید کرده است. بر اساس این دو اصل، حتماً بهترین راه جریان سازی در جامعه، هنری است که بتواند، علیرغم تاثیرگذاری فکری و اجتماعی، راه پیشرو را روشن کند، پس اگر بگویم زندگی پر برکت اهل بیت علیهما سلام می‌تواند، درس درست زیستن را به ما بدهد، حقیقتی روشن است که هم در کنون بتوان به بهترین وجه زندگی کرد، و هم زیباترین آینده را ساخت.

از این رو، من با به تصویر کشیدن زندگی اهل بیت علیهما سلام هم سعی در شناخت ایشان که به حق در میان ما مهجور مانده اند را دارم و هم میخواهم بگویم، هنر که شمشیر جهاد فرهنگ است، در تعامل با حقیقت پاک زندگی اهل بیت علیهما سلام می‌تواند بزرگترین تاثیر را در قلب و جان مردم بگذارد.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«نقش رسول» همزمان با ولادت حضرت علی (ع) افتتاح می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید