آخرین خبر

برگزاری جشنواره تلویزیونی پس از چند سال/ عروسک‌های مشهور هم هستند

به گزارش آوای ایرانیان  نشست سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی که ۲۴ تا ۲۶ بهمن در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود امروز سوم بهمن با حضور مدیران جشنواره در واحد روابط‌عمومی با حضور خبرنگاران همراه شد.

صادق باطنی مدیر شبکه کودک درباره حمایت از آثار عروسکی و پویانمایی این دوره از جشنواره بیان کرد: طی یک سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیارد تومان تولیدات پویانمایی در سینماها فروش داشته‌اند و این جشنواره هم می‌خواهد عاملی تکمیلی در جهت رونق انیمیشن باشد. آثار برگزیده پویانمایی از شبکه پویا پخش می‌شود و گروه‌های برگزیده عروسکی آثارشان از مجموعه «عروسک خونه» شبکه کودک دیده می‌شود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان درباره این دوره از جشنواره تولیدات پویانمایی و عروسکی بیان کرد: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان است و ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی افزود: این استان جوان‌ترین استان کشور و پایتخت وحدت اسلامی است. جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران جشنواره مهمی است که با جوانان و نوجوانان توانمند در حال انجام است. از بیرون گاهی نگاه‌های نادرستی نسبت به استان وجود دارد و مثلاً فکر می‌کنند فضایی امنیتی بر استان حاکم است که اصلاً این‌گونه نیست.

علیرضا کیخا مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: در این جشنواره به نمادهای دینی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و سبک زندگی توجه می‌شود.

حسن عابدینی دبیر این دوره از جشنواره نیز درباره حضور آثار مرتبط با غزه عنوان کرد: به دلیل اینکه ساخت انیمیشن زمان‌بر است ممکن است به اندازه کافی وقت نبوده باشد که انیمیشن با توجه به اتفاقات غزه ساخته شود اما گرافیک‌هایی که در حوزه غزه ساخته شده است، داریم. انیمیشن باید ابتدا فیلمنامه‌اش نگارش شود و بعد به تولید برسد و این زمان می‌برد.

وی درباره اینکه چه درصدی از آثار از تهران و چقدر از استان‌ها هستند، توضیح داد: ما در صدا و سیما چند قطب انیمیشن داریم که یکی از آن‌ها همدان است. در خود سیستان و بلوچستان هم افرادی هستند که در حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کنند. حجم خوبی از آثار به این دوره رسیده است که در حدود ۷۰۰ ساعت است و به نظرم قابل توجه است.

عابدینی اظهار کرد: این‌ها آثاری هستند که طی سه سال گذشته ساخته شده‌اند و یک اقدام ابتکاری ما برای این جشنواره این بود که پروسه‌ای را از ایده تا اجرا در نظر گرفتیم و امیدواریم کارگردانی، صداگذاری، انیماتورها، و فیلمنامه‌نویسی در این پروسه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه درباره انتخاب سیستان و بلوچستان برای میزبان این دوره از جشنواره، بیان کرد: سیستان و بلوچستان انتخاب شد چون جزو جوان‌ترین استان‌های کشور است و موضوع کودک و آموزش در این استان برای ما اولویت دارد.

عابدینی اضافه کرد: برای من جام سفالینی که در شهر سوخته کشف شد جالب بود که روی آن تصویری از یک بز بود و وقتی می‌چرخد گویی یک بز در حال حرکت است و این پیشینه در نگاه هنری جذاب بود. نکته دیگر برای انتخاب این استان این بود که فکر نکنیم همه هنرمندان صرفاً در تهران هستند. مساله دیگر این بود که چرا آداب و رسوم و سنت‌هایی که در مناطق مختلف کشور است برای مردم کل کشور شناخته نشود.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز درباره جشنواره بیان کرد: جشنواره در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. افتتاحیه و اختتامیه دارد و در کنار جشنواره کارگاه‌های آموزشی را هم داریم. از بیستم گروه‌های عروسکی در چند شهر حضور دارند.

کیخا اضافه کرد: برخی عروسک‌های مشهور مثل ببعی هم حضور دارند. صحبت‌هایی هم برای حضور جناب‌خان شده است اما فعلاً درگیر برنامه جام ملت‌های آسیا است و فعلاً قطعی نشده است. از ۴۰ اثر در بخش‌ها و محورهای مختلف نیز تجلیل خواهد شد.

عابدینی نیز در ادامه گفت: برای ابن جشنواره چند هدف جمعی در نظر گرفته شده که اولی کشف استعداد است؛ چه کسانی که داخل خود سازمان هستند و به این ترتیب زمینه ارتقای‌شان فراهم می‌شود و چه آن‌ها که خارج سازمان هستند و زمینه کار برای‌شان فراهم می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری جشنواره تلویزیونی پس از چند سال/ عروسک‌های مشهور هم هستند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید