آخرین خبر

دومین جشنواره «صبح» کلید خورد/ تعامل با هنرمندان مرجع و متفکر

به گزارش آوای ایرانیان  نشست خبری و رونمایی پوستر دومین جشنواره بین المللی رسانه‌ای «صبح» امروز سوم بهمن با حضور محسن یزدی دبیر این جشنواره و سایر مدیران آن در مجموعه پرس تی وی برگزار شد.

محسن یزدی در سخنانی با اشاره به شرایط رسانه‌ای پیچیده امروز بیان کرد: ما در ابتدای جنگ به شدت دچار مشکل و محدودیت بودیم و حتی از گرفتن سیم خاردار هم محروم بودیم و شاید امروز را بتوان با آن زمان مقایسه کرد که چه سخت افزاری و چه نرم افزاری دچار مشکلاتی هستیم.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوییم دچار مشکل رسانه‌ای هستیم، می‌گویند مگر شما تافته جدا بافته هستید بله به لحاظ شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای تافته جدابافته هستیم. شرایطی وجود دارد که گاهی امتیاز است و گاهی محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

یزدی اظهار کرد: باید قبول کنیم که ما از خیلی پیش‌تر در میدان خیلی خوب عمل کرده و بهتر بوده ایم اما در رسانه خوب نبوده ایم. در فضای امروز اینکه بگوییم شرایط سخت است حتماً هست اما باید افق نگاه را به آینده معطوف کنیم وگرنه محکوم به شکست هستیم.

این مدیر رسانه‌ای تصریح کرد: ما در دوره‌ای هستیم که گذشته با افتخاری داشته و اکنون و آینده نوید بخشی هم ان‌شاءالله خواهیم داشت اما اگر دچار اکنون زدگی شویم مسیر آینده را نمی‌توان ترسیم کرد.

دبیر جشنواره بین المللی رسانه‌ای «صبح» عنوان کرد: این یک جشنواره رسانه‌ای است و مسیر پر فراز و نشیبی دارد. ادعایی ندارد اما عزمی قابل توجه دارد. این جشنواره قسمت‌های مختلفی دارد و صرفا فیلم نیست و تمام بخش‌های رسانه را در برمی گیرد. دوست داریم این جشنواره واقعی باشد و نگاه آقای احمد نوروزی معاون برون مرزی صداوسیما به جشنواره این نوید را به من می‌دهد که بتوانیم اهداف را محقق کنیم.

وی در توضیح جشنواره‌های غیرواقعی گفت: جشنواره غیرواقعی جشنواره‌ای است که به آنچه مد نظرش است، عمل نکند و در اختتامیه تمام شود. برخی جشنواره‌ها شو هستند اما ما می‌خواهیم در این جشنواره با فیلمسازانی ارتباط برقرار کنیم که شاخص هستند. آنها که در یک دایره بزرگ به جهان چند قطبی معتقد هستند و اعتقاد ندارند آمریکا صاحب جهان است.

یزدی اضافه کرد: مایل هستیم در این دایره با محصولات خوب دیگران آشنا شویم، به آنها ضریب دهیم و با آفرینندگان آثار محفل خوبی در اردیبهشت سال آینده که زمان برگزاری رویداد است، برگزار کنیم. معاونت برون مرزی هم آثار خوبی دارد اما معاونت مظلوم است و گاهی این آثار خوب دیده نمی‌شود. ما از پیچ تولیدات عبور کردیم و الان مشکل ما در پخش است چون باید بستری فراهم شود که تولیدات به خوبی دیده شود.

دبیر جشنواره «صبح» با اشاره به اینکه جشنواره در سه بخش اصلی برگزار می‌شود، بیان کرد: بخش اصلی جشنواره درباره فلسطین است که در دوره قبل بخش فرعی بود و امسال به خاطر رویداد هفت اکتبر بخش اصلی شد و امسال امیدواریم آثاری را که با این مضمون تولید شده اند،ضریب دهیم.

وی درباره قالب‌های آثار گفت: فیلم داستانی، مستند، برنامه تلویزیونی، گزارش خبری، برنامه رادیویی، پادکست از جمله قالب‌هایی است که شرکت کنندگان می‌توانند در هر بخش آثار خود را ارسال کنند. فرصت دریافت آثار تا بیستم فروردین ماه است.

یزدی درباره مهمانان ویژه جشنواره نیز بیان کرد: مهمانان خارجی و مهمانان ویژه داریم و ممکن است با توجه به بحث ویزا مواردی قطعی نشود و بعد از قطعیت اعلام می‌شود.

وی درباره دریافت آثار بین المللی توضیح داد: جشنواره «صبح» مثل جشنواره‌های دیگر در سایت و رسانه‌های گروهی و حتی بازارهای بین المللی اطلاع رسانی شده و براساس قواعد مشخصی آثار بین المللی دریافت می‌شود. در نزدیکی رویداد جشنواره برنامه‌های تلویزیونی هم داریم. بحث رسانه بحث مهمی است پس باید تلاش شود و همه دست به دست هم دهند. این جشنواره اگر در مسیر تقویت ارتباطات رسانه‌ای قرار بگیرد کار خود را انجام داده است.

وی در پایان بیان کرد: ارتباط با هنرمندان و گروه‌های مرجع و اشخاص متفکر از جمله رویکردهای این جشنواره است. جشنواره در سه بخش معاونت، بخش آزاد و بخش ویژه فلسطین برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دومین جشنواره «صبح» کلید خورد/ تعامل با هنرمندان مرجع و متفکر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید