آخرین خبر

یک دقیقه سکوت به یاد حسام محمودی/ فیلمی که به عشق رفاقت ساخته شد

 

به گزارش آوای ایرانیان  نشست خبری دست اندرکاران فیلم سینمایی «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور شامگاه روز جمعه دوازدهم بهمن ماه و در اولین روز از برگزاری جشنواره با احترام به زنده یاد حسام محمودی یکی از بازیگران این اثر سینمایی برگزار شد.

مصطفی سلطانی تهیه کننده فیلم «شکار حلزون» در ابتدای این نشست خبری گفت: فیلم «شکار حلزون» به چند سال پیش باز می‌گردد و چون محسن جسور از دوستان قدیمی من است در همان زمان‌ها بود که موضوع «شکارحلزون» را با من مطرح کرد و بعد رسیدیم به این موضوع که فکر می‌کنم موضوع دغدغه مندی را انتخاب کرده است.

محسن جسور کارگردان فیلم «شکار حلزون» در این نشست خبری ضمم ارائه توضیحاتی درباره علت نام گذاری این فیلم توضیح داد: اسم اولیه فیلم «عطر مینو» بود اما در بازنویسی و پیش تولید به این رسیدیم که این اسم، اسم گیرایی نیست و نمی‌تواند به فرم مورد نظرم کمک کند. به همین دلیل به یک آرایه‌ای فکر کردم که همگام شخصیت اصلی فیلم، هم تداعی کننده رفتار و هم موضوع کاشت حلزون در فیلم باشد. ما خیلی دوستانه و دلی این فیلم را ساختیم و فضای حرفه‌ای سختی در گروه تولید وجود نداشت. ما تلاش کردیم تا همه عوامل در یک محیط دوستانه به فعالیت مشغول باشند.

این کارگردان سینما در پاسخ به پرسشی برای اهداف خود از ساخت این اثر سینمایی بیان کرد: بی تردید این فیلم دارای نقاط ضعفی است. اصلاً من در اینجا هستم که این انتقادها و نقطه نظرها را بفهمم تا بتوانم در آثار بعدی به کار بگیریم. من این اثر را بر اساس نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» ساختم که اساس آن «تقدیر» است بنابراین مواجهه یک وابسته محکوم به قصاص با قاضی صادرکننده حکم نمی‌تواند دور از دسترس باشد. به هر حال اقتباس برای من امر بسیار شیرینی است. ادبیات برای من ستون قدرتمندی است که می‌توان از آن در سینما به جهات مختلف استفاده کرد. من فکر می‌کنم تجربه یک نویسنده بزرگ را دوباره تجربه کردن می‌تواند مسیر بسیار ارزشمندی باشد که من همواره به آن علاقه مندی هایم را نشان دادم.

مصطفی سلطانی تهیه کننده فیلم «شکار حلزون» هم در ادامه این نشست افزود: ما این فیلم را خیلی شخصی ساختیم و می‌دانستیم سهم چندانی از اقتصاد سینمای ایران ندارد. گرچه برای دریافت پروانه سینمایی اثر خیلی سختی کشیدیم. اما خدا را شاکریم که بالاخره شرایط آن پیش آمد تا بتوانیم نسخه سینمایی کار را بسازیم و در جشنواره هم حضور داشته باشیم. ما واقعاً در حوزه دستمزدها هم بسیار در هزینه‌ها صرفه جویی کردیم و تلاش داشتیم تا به محسن جسور برای ساخت این فیلم کمک کنیم.

محمد رسول صفری یکی از بازیگران فیلم هم در این نشست گفت: با افتخار کنار سلطانی و جسور شرکت کردم و باید بگویم از حضورم در این فیلم سینمایی بسیار راضی ام که امیدوارم مورد پسند مخاطبان هم قرار گیرد.

فرناز زوفا بازیگر محوری فیلم «شکار حلزون» هم با اشاره به حضورش در این اثر سینمایی توضیح داد: تجربه بازی با کارگردانان زیادی در حوزه سریال و سینما داشتم اما باید بگویم بازی در فیلم «شکار حلزون» برایم بسیار شریف و مقدس است. چون پروسه تولید این فیلم سینمایی در یک شرایط بسیار خاص امروز به اکران در جشنواره رسید. بازی در این فیلم درسی به من داد که بعد از این کار یک شروع دیگری در زندگی شخصی خودم داشتم. بنابراین جدای از فضای هنری که به عنوان بازیگر داشتم این فیلم بسیار برایم متفاوت بود.

موحد شادرو تدوین گر فیلم سینمایی «شکار حلزون» هم بیان کرد: سعی کردم به فضای ذهنی کارگردان نزدیک شوم اما حرف اصلی این است که من و محسن جسور از تئاتر کارهایمان را شروع کردیم و امروز این مسیر از پس تجربه‌های مختلف به سینما رسید. او کارگردانی است که وقتی فیلم می‌سازد محتوای این فیلم روی او اثر می‌گذارد. او هیچ وقت دروغ نمی‌گوید. من ۲۷ سال او را دیدم. او هنرمندی بود که اگر امروز فیلمی را می‌سازد درباره عدالت خواهی است. او حرف خود را زده است و دم او گرم که با تمام مشکلات در سینما ماند و من به رفاقت با او می بالم.

امیریل ارجمند آهنگساز فیلم سینمایی «حلزون» هم توضیح داد: محسن جسور از جمله کارگردانان با سواد سینماست که صادقانه فعالیت می‌کند و من احساس می‌کنم سینمای ایران به دگردیسی احتیاج دارد که همه آدم‌ها مانند محسن جسور خود واقعی شأن باشند. این موضوع مهمی است که امیدوارم روزی در سینمای ایران اتفاق بیفتد. درباره موسیقی فیلم هم باید بگویم که وقتی با محسن صحبت کردم او خاصیتی داشت که من در کمتر کارگردانی دیدم. او هنرمندی است که در آهنگسازی مشکلی با وی نداشتم و با فراغ بال به پیشنهاداتم گوش می‌کرد.

وی افزود: من سعی کردم در آهنگسازی فیلم کنار محسن جسور و گروه تولید حضور داشته باشم. البته با صداگذار فیلم صحبت‌های فراوانی داشتیم اما خوشحالم که به نتیجه خوبی با او رسیدم. من این فیلم را بسیار دوست داشتم و مایلم بار دیگر با محسن جسور کار کنم. این گروه عاشقانه در کنار هم حضور داشتند که من در کمتر گروهی می‌بینیم و از آقایان مدیر می‌خواهم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه این نشست خبری تعدادی از دست اندرکاران فیلم سینمایی «شکار حلزون» به بیان نقطه نظرات خود در حوزه تولید این فیلم پرداختند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یک دقیقه سکوت به یاد حسام محمودی/ فیلمی که به عشق رفاقت ساخته شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید