آخرین خبر

محمد ابهری تجلیل شد/ یادی از ۵۰ سال حضور در تئاتر و تصویر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرا، در نخستین آیین «یادگار هنر» از بیش از نیم قرن فعالیت هنری محمد ابهری بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر با حضور اهالی سینما همچون غلامرضا موسوی، محمود دینی، محسن شایانفر، بهمن گودرزی، اصغر نعیمی، مهدی میامی، رسول توکلی، شهربانو موسوی، حسین سحرخیز، بهزاد رحیم‌خانی، کامران ملکی، داریوش سلیمی و ..در فرهنگسرای اندیشه تجلیل به‌عمل آمد.

در ابتدای این مراسم محسن شایانفر تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، با اشاره به اینکه چهره‌هایی چون محمد ابهری که دیگر کنار نشسته‌اند و کمتر دیده می‌شوند، گفت: این قدردانی وظیفه خانه سینما است اما ما در یک گروهی به نام «سینما گفت‌وگو» اهالی سینما را دور هم جمع کرده‌ایم و با بضاعت خود، از تلاش‌های یکدیگر قدردانی می‌کنیم.

وی ابهری را بازیگری با اخلاق بر شمرد و عنوان کرد: این کوچک‌ترین کاری است که می‌توان به پاس تلاش‌های او در ۵۰ سال گذشته انجام داد و امیدوارم این نوع از مراسم با حمایت نهادهای فرهنگی و هنری، ادامه یابد.

در ادامه داود موثقی نویسنده و کارگردان سینما، با اشاره به دوستی ۳۵ ساله با محمد ابهری افزود: ابهری ۲ ویژگی دارد؛ یکی از بُعد اخلاقی و شخصی و دیگری بُعد حرفه‌ای. من اولین بار در فیلم «جمیل» با او آشنا شدم و لذت بردم از همکاری و همنشینی‌اش و این همکاری در ۶ فیلم ادامه یافت. چیزی که برای من آموزنده بود، دقت و غوطه‌ورشدنش در نقش بود؛ این قدر نقش را ورز می‌داد و کدهایی پیدا می‌کرد و توسعه می‌داد تا از یک شخصیت معمولی، نقش به یاد ماندنی می‌ساخت.

وی یادآور شد: همیشه دقت کرده‌ام در فیلم‌هایی که بازی کرده، از نقشی که در فیلمنامه بود، چقدر جلوتر و پرداخته‌تر عمل کرده است و این نبوده جز اینکه در جهت درست، نقش را پرورده و تربیت کرده است. جای تأسف دارد که اگر چنین شخصیت‌هایی هر جای دنیا بودند، مقامشان الان این نبود! اما چیزی که در شخصیت اخلاقی او متبلور است، حاکی از این است که درون او شوقی کودکانه و صمیمیتی پاک در جریان است.

موثقی در ادامه، ضمن تأکید بر لزوم ارتباط اهالی سینما با یکدیگر یادآور شد: ما وقتی هنرمندی فوت می‌کند به ناچار همدیگر را می‌بینیم. برگزاری این چنین نکوداشت‌هایی، اقدام مؤثری است. در این دورهمی‌ها، بحث نظری و سازنده صورت می‌گیرد و حتی پروژه‌های کاری سازماندهی و فضای کاری برای یکدیگر فراهم می‌شود.

سجاد اکبری رییس فرهنگسرای اندیشه هم در ادامه با تقدیر از محمد ابهری یادآور شد: این وظیفه‌ ماست که از تلاش‌های چنین هنرمندانی تقدیر کنیم. جا دارد که در زمان حیات هنرمندان از فعالیت‌های هنری اساتید هنر، تجلیل به عمل آید. نقش‌های آقای ابهری در سینما و تلویزیون، در ذهن و یاد مردم به یادگار مانده است.

محمد ابهری هم از زحمات برپاکنندگان این مراسم تشکر و به خاطراتی از سریال «بوعلی سینا»، شرایط سخت کاری و علاقه‌ مفرطش به ایفای نقش در آن سریال اشاره کرد.

وی در پایان به حضور اهالی سینما و تصویر اشاره و عنوان کرد: اینکه الان شما؛ بخشی از اهالی سینما حضور دارید برای من غنیمت است و از یکایک شما تشکر می‌کنم.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محمد ابهری تجلیل شد/ یادی از ۵۰ سال حضور در تئاتر و تصویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید