آخرین خبر

پژمان جمشیدی دوباره بازیگر شد/ ورود رپ به تلویزیون با سریال سیاسی

به گزارش آوای ایرانیان  از امشب، سه‌شنبه ۲۲ اسفند پخش سریال‌های رمضانی تلویزیون آغاز می‌شود که این بار همزمانی ماه رمضان و عید نوروز باعث شده است در ترکیب سریال‌ها فقط یک اثر کمدی باشد و ۲ سریال دیگر در فضای ماورایی و سیاسی اجتماعی ساخته شده‌اند.

در این گزارش مروری روی سریال‌های «زیرخاکی»، «رستگاری» و «هفت سر اژدها» داریم که از چندی پیش تیزرهای آن‌ها روی آنتن شبکه‌های سیما رفته است و هر یک فضای متفاوتی را برای مخاطب ارائه کرده‌اند.

زیرخاکی؛ همراهی دوباره زوج پژمان جمشیدی و ژاله صامتی

سریال «زیرخاکی» برند محبوب کمدی‌های چند سال اخیر تلویزیون است که از فصل اول توانست مخاطبی جدی پیدا کند. جلیل سامان کارگردان این سریال است که سال‌ها در عرصه کارگردانی آثار درام و سیاسی فعالیت داشت و در حال و هوای دهه ۵۰ و سال‌های منتهی به انقلاب این آثار را می‌ساخت.

وی برای اولین بار با ساخت «زیرخاکی» به طنز و کمدی ورود کرد، حوزه‌ای که برای خودش هم در ابتدا ریسک بود اما با جدیت معتقد بود که باید امروز بسیاری از دغدغه‌ها را با شکل دیگری از زبان و در فضای طنازانه بیان کرد.

این سریال که از فصل پاییز تصویربرداری آن شروع شد روز گذشته به پایان رسید و هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. در حالی که پیش از این اعلام شده بود سه شنبه شب خلاصه سه فصل قبلی «زیرخاکی» روی آنتن می‌رود، بنا است امشب قسمت اول فصل جدید پخش شده و خلاصه قسمت ها ساعت ۱۶ روی آنتن برود.

پژمان جمشیدی و ژاله صامتی ۲ شخصیت اصلی این سریال هستند که زوج محبوب این چند فصل بوده‌اند. فصل گذشته همراهی این زوج کمرنگ شد و حالا با فضایی که در فصل جدید وجود دارد دوباره برگ برنده این سریال می‌تواند همراهی این ۲ بازیگر باشد. علاوه بر آن‌ها حضور گیتی قاسمی با لهجه شیرینی که ایفا کرد از دیگر جذابیت‌های فصل‌های پیش بود.

سیاوش چراغی‌پور، رایان سرلک، بهراد خرازی، منصور نصیری، خسرو احمدی، اصغر نقی‌زاده، مریم موسویان، مهری آل‌آقا با حضور کوروش سلیمانی، محمد شیری و هومن برق‌نورد از دیگر بازیگران این فصل هستند.

سریال «زیرخاکی» یکی از آثار سرگرم‌کننده و مفرح تلویزیون است که به دلیل دغدغه‌های جلیل سامان حرف‌هایی هم برای گفتن دارد. این مجموعه داستان شخصیتی به نام فریبرز باغبیشه است که طی فرایند انقلاب با داستان‌های مختلفی مواجه می‌شود.

طی چند روز گذشته تیزرهایی هم از فصل جدید این سریال منتشر شد که نشان می‌دهد این شخصیت که نقش وی را پژمان جمشیدی بازی می‌کند وارد فرایند بازیگری می‌شود.

رستگاری؛ رده‌بندی سنی برای سریال ماورایی ده‌نمکی

مسعود ده‌نمکی در سال‌های اخیر مشغول سریال‌سازی شده است و کمتر سراغ سینما رفته است. او پیش از این سریال‌های «دادستان» و «آزادی مشروط» را به تولید رساند که آخری با موضوع کرونا نتوانست موفقیت و آورده ویژه‌ای برای او محسوب شود. «رستگاری» جدیدترین تجربه سریال‌سازی این کارگردان سینما و تلویزیون است که معمولاً سعی دارد او هم حرفی و دغدغه‌ای را در آثار خود انتقال دهد.

«رستگاری» از یک حیث می‌تواند سریال ویژه‌ای باشد اگر بتواند فضای ماورایی سریال‌های دهه ۸۰ را یک بار دیگر احیا کند. مخاطب هم نشان داده است که در فضای ماه رمضان همانقدر که نسبت به طنز اقبال نشان داده است سریال‌های ماورایی را هم دنبال کرده است و جزو ژانرهای مورد علاقه‌اش بوده است.

روز گذشته از طرف روابط‌عمومی سریال اعلام شد که «رستگاری» مثبت ۱۳ است و با این محدودیت سنی پخش می‌شود. تقریباً جزو مواردی استثنایی است که تلویزیون روی سریال خود رده‌بندی سنی می‌گذارد و نسبت به آن اطلاع‌رسانی می‌کند و اتفاقاً رویکرد ویژه‌ای است چراکه مخاطب تلویزیون معمولاً به طور خانوادگی سریال‌ها و برنامه‌ها را می‌بیند و به دلیل اطمینانی که نسبت به آثار دارد حتی کودک و نوجوان هم پای چنین آثاری می‌نشینند. اتفاقی که در دورانی با تماشای برخی از سریال‌های ماورایی اما منجر به حواشی و صدمه‌های جبران‌ناپذیری برای کودکان هم شد.

هفت سر اژدها؛ ورود خواننده رپ به تلویزیون

سریال «هفت سر اژدها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و از امشب پخش آن آغاز می‌شود. این سریال فضایی اجتماعی سیاسی دارد و ابتدا با نام «طلاق» ساخته شد و بعداً نام آن تغییر کرد.

این مجموعه به مفاسد اقتصادی، مسائل سیاسی و بحث‌های روز جامعه ورود کرده است که به‌نوعی به چالش‌های موجود در پرونده‌های کلان کلاهبرداری و دیگر موارد می‌پردازد.

حمیدرضا امیری‌صفت (حمید صفت) خواننده رپ که در یکی ۲ سال اخیر حواشی مختلفی مرتبط با پرونده قتل همسر مادرش بوجود آمده بود. این خواننده در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و در صحنه‌هایی از تیزر سریال هم خوانندگی او پخش می‌شود و یعنی در نقش خودش در سریال حضور دارد.

مجید واشقانی، حمید گودرزی، قطب‌الدین صادقی، زنده‌یاد سیامک اطلسی، جعفر دهقان، علیرام نورایی، مهرداد ضیایی، محمدرضا رهبری و … از بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پژمان جمشیدی دوباره بازیگر شد/ ورود رپ به تلویزیون با سریال سیاسی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید