آخرین خبر

گفتگوی صریح و بی پرده با آقای شاعر پس از دومین کنسرت رسمی اش

کامران رسولزاده، اسمی آشنا برای علاقه مندان به شعرهای نوگرا و خلاقانه و همچنین چهره‌ای آشنا برای علاقه مندان موسیقی جدی و دغدغه مند با تم اجتماعی است، و از سوی دیگر “آهنگ “به دادم برس” این خواننده با کلیپی از مسجد جمکران بارها از شبکه های مختلف سیما طی ماه‌های اخیر روی آنتن رفته است؛ این هنرمند که با تازگی جدیدترین کنسرت رسمی خود را به همت موسسه اکسیرنوین در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برده و در گفتگویی از حال و هوای آثار خود، دغدغه های خود و فعالیت های اخیرش گفته است.
کامران رسولزاده را بیشتر شاعر بدانیم یا خواننده موسیقی؟
اینکه یک شاعر رو به خوانندگی بیاورد در تاریخ موسیقی غرب سابقه دارد و اتفاقا این شرایط می تواند هنرمند را هم تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع فشار و مسئولیت را بر دوش من زیادتر ‌کرده است و مدام این دغدغه را دادم که تمرکز بیش از اندازه روی هر کدام از این دو حرفه ، آن یکی را تحت تاثیر قرار ندهد به هرحال من شاعری هستم که خوانندگی نیز می‌کنم تا از این طریق دغدغه های نوشته هایم را بهتر به گوش مردم برسانم.

کامران

منظورتان همان دغدغه های اجتماعی است؟
بله ، من به جرات می خواهم بگویم خواننده ای هستم که نگران مسائل اجتماعی است از معضل اعتیاد و فقر گرفته تا “توهین برخی ها به ایران و ایرانی ” با ساخت آثار “ضد ایرانی” از دغدغه های جدی من است .
یعنی با توجه به فضای نه چندان حرفه ای کنسرت‌های پاپ، شما در کنسرت هایتان هم به دنبال ارائه این دغدغه ای اجتماعی هستید؟
ببینید از نکاه برخی ها ، شاید کنسرت‌ها باید محلی برای تخلیه هیجانات مخاطبان موسیقی باشد اما از دیدگاه بنده مخاطبان موسیقی من به جای تخلیه شدن باید سرشار از دغدغه های جدی جامعه خود شوند و با اتمام کنسرت به فکر و تامل فرو روند و به همین خاطر هم من به واژه واژه کلمات شعرها و ترانه هایم در کنسرت ها ایمان دارم و مدت ها بر روی هر کلمه فکر و تامل شده است.
پس با این اوصاف، کنسرت های شما آن عده از مخاطبانی که صرفا برای شاد بودن به کنسرت می آیند را از دست می‌دهد؟
خیلی نگران این موضوع نیستم چون معتقدم همان کسانی که به کنسرت من می آیند و آثارم را گوش می کنند، دغدغه های من را به خوبی درک کرده اند و امیدوارم با ارائه آثار بهتر بتوانم، دغدغه هایم را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارم، در مجموع برایم اهمیتی ندارد که چه تحلیلی از نوع کارم میشود برای من دغدغه های اجتماعی که در آن زندگی می کنم اهمیت بیشتری دارد.
برگردیم به بحث “شاعری تان”، کمی از این فعالیت خود بگویید؟
همانطور که می دایند قبل از وارد شدن به عرصه حرفه ای دنیای موسیقی ، شش کتاب شعر از من منتشر شده است که خوشبختانه آثارم بدون هیچ حمایتی با استقبال خوبی مواجه شده است به طوری که آخرین کتابم به چاپ شانزدهم خود رسید که این مسئله در شرایط چاپ و نشر کشور نکته حائز اهمیتی به حساب می آید و یا اینکه یکی از همین کتاب هایم به فروش ۴۰ هزار نسخه ای خود رسیده است که این موضوع هم برایم قابل اهمیت است.

کامران رسولزاده

ین مواردی را که گفتید را شاید خیلی از مخاطبان و علاقه مندان موسیقی اطلاع نداشته تباشند این ناآگاهی به نظرتان به خاطر اطلاع رسانی ضعیف خودتان نیست؟
ببینید حتی یک رسانه هم تاکنون مطلبی در خصوص آثارم و استقبال از آن ننوشته است آن هم در حالی که تمامی آثار با نگاهی به معضلات اجتماعی جامعه به رشته تحریر در آمده است، البته شاید یک بخشی هم به خاطر این باشد که خودم اهل جوسازی و حاسیه سازی نیستم و ترجیح میدهم بر اساس اصولم راه خود را ادامه دهم و به هیچ وجه اهل لابی و لابی بازی نیستم و معتقدم نگاه لابی گری با هنر منافات بسیار دارد.
و بر همین اساس هیچ کس از دریافت جایزه جشنواره شعر باکو توسط شما خبردار نشد؟
بله، جایزه مهم جشنواره شعر باکو آذربایجان که به عنوان تنها شاعر فارسی زبان از آن خود کردم آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت اما گفتم اهمیتی برایم ندارد زیرا من وظیفه دارم مسئولیتی که بر دوش خود احساس می کنم را به نحو احسنت انجام دهم و مابقی را به خدا می سپارم.

کامران رسولزاده

خب به نظر خودتان با این روش ، لطمه نمی خورید؟
من علاقه دارم با زمان حرکت کنم حتی برخی مواقع عقب تر از زمان حرکت کنم و معتقدم با این شیوه آن اتفاق خوبی که باید بی افتد، رخ می دهد.
در پایان در خصوص اجرای اخیرتان هم کمی توضیح بدهید؟
به اعتقاد من این اجرا که به همت شرکت اکسیرنوین برگزار شد، از استاندارهای بالای یک کنسرت درایران برخوردار بود که استقبال خوب مخاطبان هم از این اجرا ، زیبابی اجرا را برای من دوچندان کرد.
حضور مهنرمندان شاخص در کنسرت شما هم جالب توجه بود؟
بله حضور شهرام شکوهی و بابک جهانبخش در این کنسرت برایم هیجان انگیز بود و از این دوستان هنرمند بابت حضورشان تشکر می کنم.
مشکل “اعتیاد” هم که مانند همیشه در این کنسرت حسابی بهش پرداختید.
بله در همین راستا هم انیمیشن متفاوتی از معضل اعتیاد در این کنسرت برای اولین بار پخش شد که اتفاقا هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و امیدوارم این چنین فعالیت ها حداقل تلنگری به همه ما برای رفهع معضلات اساسی جامعه بزند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گفتگوی صریح و بی پرده با آقای شاعر پس از دومین کنسرت رسمی اش”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید