در حالی که میزان بازدیدها از «اکسپو دبی» به ۲۰ میلیون رسیده و غرفه فیلیپین هم به باشگاه میلیونیها پیوسته، غرفه ایران همچنان در رسیدن به این موفقیت ناکام است.
به گزارش آوای ایرانیان، نمایشگاه جهانی اکسپو ۱۷۰ سال سابقه دارد اما برای نخستین بار است که به منطقه خاورمیانه آمده و فرصت مغتنمی را در اختیار کشورهای نزدیک امارات قرار داده است؛ عربستان، هند و پاکستان از این فرصت استفاده کردند و به معرفی همهجانبه کشور خود پرداختند اما ایران غافل بود و غرفهای که شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران برپا کرد، در حد نام و اعتبار ایران نیست.
در این غرفه، نه هنر والای ایران به مخاطب جهانی عرضه میشود، نه نمای کاملی از پیشرفتهای علمی و فناوریهای بومی.
رقم دقیقی هم میزان بازدیدهای غرفه ایران اعلام نشده و آخرین میزانی که گفته شد؛ ۱۸ آذرماه بود که ۶۵۰ هزار بازدید است. این در حالی است که غرفه فیلیپین به تازگی به یک میلیون بازدید پیوسته و عربستان سعودی هم مدتها پیش این موفقیت را جشن گرفت.
طبق اعلام امروز مسئولان اکسپو دبی، میزان بازدید از این رویداد به رقم ۲۰ میلیون رسید که تا پیشبینی مسئولان نمایشگاه ۵ میلیون فاصله دارد و باید دید در این دو هفته پایانی، چه میزان از این فاصله کاسته میشود؟
طبق آمار رسمی، تقریباً ۷۰ درصد از مهمانانی که از نمایشگاه اکسپو بازدید کردهاند، از امارات متحده عربی هستند. آخرین آمار همچنین نشان میدهد که افراد زیر ۱۸ سال بیش از ۲.۸ میلیون بازدید را از آن خود کردهاند.
0 دیدگاه در “۲۰ میلیون بازدید از اکسپو دبی ثبت شد”