آخرین خبر

شاگردان محمدرضا لطفی در ساری کنسرت می‌دهند

خبرگزاری آوای ایرانیان: گروه موسیقی برافشان به سرپرستی و آهنگسازی‌هامان خلیلی جمعه ۸خرداد در ساری به اجرای موسیقی می‌پردازند.
به گزارش آوای ایرانیان، هامان خلیلی، سرپرست و آهنگساز این گروه گفت: این اجرا در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۰۰ در سالن هلال احمر ساری برگزار می‌شود.
این نوازنده تار افزود: این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست به بداهه خوانی و بداهه نوازی ساز و آواز اختصاص دارد و در بخش دوم نیز قطعاتی در دستگاه همایون از ساخته‌های خودم اجرا می‌شود. شعرهای این اجرا نیز از دهلوی، سعدی و یکی از تصانیف سروده ابوذر دارابی است.
خلیلی که از شاگردان محمدرضا لطفی است، درباره اعضای این گروه گفت: غلامرضا رضایی (خواننده)، هوشمند عبادی (نوازنده نی)، فریبا موفقی (نوازنده کمانچه)، مرجان عابد (نوازنده سنتور)، وحید ربیعی‌پور (نوازنده دف و دایره)، چکاد سچارکی (نوازنده کمانچه)، سهیل الله دادیان (نوازنده تنبک)، نیره فخری (نوازنده عود)، مهری دریاباری (نوازنده تار)، فرزاد موسوی (نوازنده بم تار) اعضای این گروه هستند و خودم نیز سرپرست و نوازنده تار هستم.
وی درباره گروه برافشان نیز گفت: این گروه بیش از یک سال است که تشکیل شده و با همکاری دوستان نوازنده اجراهایی نیز داشته‌ایم. اولین آلبوم این گروه نیز در مرحله آماده سازی است و احتمالا اواخر شهریور ماه به بازار موسیقی می‌آید.
سرپرست گروه موسیقی برافشان درباره تاثیر سبک زندگی و نوازندگی زنده یاد محمدرضا لطفی برای راه اندازی این گروه گفت: من با علاقه‌ای که به شیوه لطفی داشتم سعی کرده‌ام در این گروه نیز شیوه استاد را ادامه دهم. تلاش کرده‌ام‌‌ همان گروه شیدا را البته با نگاهی نو و دیدی شخصی‌تر ادامه دهم.
‌هامان خلیلی سرپرست و نوازنده تار این گروه از شاگردان محمدرضا لطفی و خود از مدرسان تار در مکتبخانه میرزا عبدالله است. خلیلی شاگردی اساتیدی چون جواد حیدری، مرحوم مسعود خلیلی، مسعود شعری و محمدرضا لطفی را در کارنامه هنری خود دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شاگردان محمدرضا لطفی در ساری کنسرت می‌دهند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید