آخرین خبر

پیانیست های نخبه به رودکی می‌روند

خبرگزاری آوای ایرانیان: پیانیستهای نخبه کشورمان فردا ۹ تیرماه در تالار رودکی به روی صحنه می روند.

به گزارش آوای ایرانیان، آریا باستانی نژاد سرپرست این گروه از نوجوانان نخبه در عرصه موسیقی گفت: ما از یک سال و نیم گذشته با انجمن نخبه پروری آموزش تقریبا ۸۰ کودک و نوجوان بین سنین ۹ تا ۱۲ سال را آغاز کردیم که طی این آموزشها هر دو ماه یکبار آزمونی از این کودکان و نوجوانان صورت می گیرد و با انتخاب فرد نخبه ، امکان اجرای او با ارکسترهای بین المللی در تالار وحدت فراهم می شود.

وی ادامه داد: طی برگزاری آخرین آزمون ۹ نفر پیانیست را انتخاب و طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته کنسرتی را فردا ۹ تیرماه برای آنها تدارک دیده ایم.

این نوازنده فلوت افزود: در این کنسرت هر کدام از نوازندگان رپرتوار مناسبی را در قالب تکنوازی، پیانو چهاردستی و هشت دستی اجرا خواهند کرد.

باستانی نژاد درادامه با اشاره به حضور این نوازندگان در فستیوال یونان اظهار داشت:این نوازندگان نوجوان علاوه بر اجرا در تالار رودکی ، ۲۴ تیر تا ۳ مردادماه در فستیوال موسیقی یونان به روی صحنه خواهند رفت . درواقع هر کدام از این پیانیستها با حضورشان دراین فستیوال به یک پروفسور موسیقی معرفی می شوند و طی آموزش با آنها هر کدام به صورت جداگانه بعدازظهرها در قالب برنامه کنسرتهای هنرجویان به اجرا می پردازند. همچنین در برنامه اجراهای اساتید بزرگ موسیقی دنیا نیز حضور می یابند و می توانند از نزدیک با این نوازندگان برجسته آشنا شوند.

وی بیان داشت: کم کردن فاصله بین آموزشهای موسیقی بر مبنای سنت کنسرواتوارهای اروپا از اهداف ما برای حضور نوازندگان نوجوان در این فستیوال است .

سرپرست گروه نوازندگان نخبه فارابی در پایان خاطر نشان کرد: مرواید ناظمی نیا، کیارش افشار و هستی آریان نیا جز نخبگان طلایی ما هستند که تا کنون توانسته اند در داخل کشور با ارکسترهای بین المللی به روی صحنه بروند.

کنسرت نوازندگان فارابی به سرپرستی آریا باستانی نژاد ۹ تیرماه ساعت ۱۸ در تالار رودکی برگزار می شود

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پیانیست های نخبه به رودکی می‌روند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید