آخرین خبر

دلایل همکاری نکردن اردوان کامکار با “سنتوری ۲”/ دیگر با چاووشی همکاری نمی‌کنم

خبرگزاری آوای ایرانیان: اردوان کامکار، آهنگساز فیلم سینمایی «سنتوری ۱» به کارگردانی داریوش مهرجویی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در ساخت موسیقی فیلم سینمایی «سنتوری ۲» مشارکت خواهد داشت، توضیح داد: اتفاقا به نکته بسیار خوبی اشاره کردید و لازم است که من در این مورد توضیحاتی را ارائه دهم. چندی پیش استاد داریوش مهرجویی تماس گرفت و از من خواست که آهنگسازی فیلم سینمایی «سنتوری ۲» را انجام دهم که من در ابتدا به این موضوع اشاره کردم که به طور طبیعی این فیلم بیشتر برای فروش ساخته می شود که ایشان نیز موضوع را تایید کردند. البته وی به من تاکید کرد برای آهنگسازی این فیلم سینمایی از سنتوری استفاده شود که خصوصیات ویژه ای داشته باشد.

کامکار افزود: من نمی دانم منظور از نوآوری و این خصوصیت ویژه سنتور چه بود. هر ترتیب من مخالفت خود را به آقای مهرجویی اعلام کردم و گفتم در آهنگسازی فیلم «سنتوری ۲» مشارکت نخواهم کرد. البته این کارگردان بزرگ سینمای ایران تا مدت ها پیگیر ماجرا بود. حتی من گفتم اگر هم موافقت کنم به دلیل اینکه در فیلم «سنتوری ۱» مسایل مادی به درستی به نتیجه نرسید، نمی توانم مطمئن باشم که در این فیلم جدید اتفاقات گذشته انجام نگیرد.

وی گفت: البته آقای مهرجویی در توضیح این ماجرا به من موضوعاتی را اشاره کرد که مربوط به شخص آقای مهرجویی نمی شد. من در مدتی که مشغول ساخت آهنگ فیلم «سنتوری» بودم در تک تک صحنه ها حضور پیدا می کردم و مراقب بازیگر نقش اول بودم که وقتی مشغول سنتورنوازی است، هیچ نکته مشکل داری وجود نداشته باشد. من تا این حد در خدمت فیلم بودم چرا که داریوش مهرجویی را استاد خودم می دانستم و در این مدت هم تمام تلاش خود را انجام دادم که هیچ صحبت مادی انجام ندهم اما متاسفانه ماجرا شکل دیگری شد و آن چیزی که می خواستم انجام نگرفت.

این نوازنده صاحب نام سنتور با اشاره به حضور محسن چاووشی در فیلم «سنتوری ۱» به عنوان خواننده نیز گفت: با وجود اینکه من محسن چاووشی را بسیار دوست دارم و می دانم که او از خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ کشورمان است اما بعد از پروژه «سنتوری ۱» من دیگر با او همکاری نمی کنم و شاید او هم چنین رویکردی را نسبت به من داشته باشد. معتقدم سبک کار من با این خواننده خیلی فرق دارد. البته بعدها پیشنهاداتی را این خواننده برای همکاری با من مطرح کرد که آنها را رد کردم.

کامکار تصریح کرد: متاسفانه مسائلی در رابطه با ساخت موسیقی فیلم «سنتوری ۱» پیش آمد که من را از جامعه سینمایی دور کرد. این درست که در حوزه موسیقی سنتی نیز مشکلاتی وجود دارد اما احترامی که در موسیقی وجود دارد متاسفانه در سینما کمتر وجود ندارد و کسی که سال های سال در حوزه موسیقی زحمت کشیده هیچ فرقی برای آن تولیدکننده و یا تهیه کننده ای که فقط برای پول فیلم می سازد، ندارد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: بعد از اینکه مخالفت خود را برای ساخت موسیقی فیلم «سنتوری ۲» اعلام کردم به من گفتند که آیا کسی را برای ساخت موسیقی فیلم سراغ دارم یا خیر که من پیشنهادی ارائه نکردم.
منبع: خبرگزاری مهر

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دلایل همکاری نکردن اردوان کامکار با “سنتوری ۲”/ دیگر با چاووشی همکاری نمی‌کنم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید