آخرین خبر

“وطنم” با سالار عقیلی در میلان طنین انداز می‌شود

آوای ایرانیان: «سالار عقیلی» خواننده بنام موسیقی در جشن روز ملی ایران در اکسپوی ۲۰۱۵ میلان، موسیقی سنتی کشورمان را به روی صحنه می‌برد.

به گزارش آوای ایرانیان، مهدی افضلی (مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر) با اعلام این خبر افزود: «در مراسم روز ملی ایران که اول شهریورماه ۱۳۹۴ با حضور مقامات ایرانی، دعوت از ۱۰۰ کشور و مقامات مسئول ایتالیایی در اکسپو میلان برگزار می‌شود، سالار عقیلی موسیقی سنتی ایران را اجرا خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «همچنین گروه حرکات آیینی آذربایجان نیز اجرایی طراحی شده براساس تم اکسپو (تغذیهٔ زمین، انرژی برای حیات) ارایه می‌کند. یک گروه نقالی نیز برای اجرا در حاشیهٔ این جشن ملی در ایتالیا پیش‌بینی شده و در این اجرا دو بانوی نقال ایرانی گروه را همراهی می‌کنند.»

رییس کمیته فرهنگ و هنر اکسپو ۲۰۱۵ میلان افزود: «یک گروه موسیقی نواحی نیز همچون دوره‌های پیش از این در این رویداد جهانی شرکت کرده و موسیقی اقوام ایرانی را معرفی خواهد کرد. همچنین این گروه نواحی با لباس‌هایی از اقوام مختلف ایران، از محل برگزاری مراسم روز ملی تا پاویون ایران حرکت کرده و بخشی از فرهنگ مناطق مختلف ایران را به نمایش می‌گذارند.»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““وطنم” با سالار عقیلی در میلان طنین انداز می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید