آخرین خبر

شرط آموزش موسیقی در فرهنگسراها

آوای ایرانیان: محمود صلاحی گفت:‌ دوره جدید کلاس‌ها با همین نگاه به راه افتاده است و تعطیلی هم ندارد اما روز به روز نسبت به کارآمد‌تر شدن این نگاه در این کلاس‌ها فعالیت خواهیم کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، تابستان سال گذشته بود که زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگسراها به گوش رسید. البته در آن روزها رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همه چیز را تکذیب می‌کرد. اما در همان تابستان، این زمزمه‌ها به واقعیت تبدیل شد و کلاس‌های آموزش موسیقی در تمام فرهنگسراهای تهران تعطیل شد.

بعدها علت این امر تلاش برای بهتر کردن کیفیتِ کلاس‌ها عنوان شد و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وعده دادند که کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگسراها در ترم پاییز از سر گرفته می‌شود. اما پاییز و زمستان گذشت و بهار هم آمد و کلاس‌ها همچنان تعطیل ماند.

آمدن محمود صلاحی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کلاس‌های موسیقی را به فرهنگسراها بازگرداند. اکنون کلاس‌های موسیقی به صورت محدود در چند فرهنگسرا و البته با شیوه‌ای جدید در حال برگزاری است.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این باره به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: اکنون دوره جدید این کلاس‌ها در ۱۵ فرهنگسرا آغاز شده است. اما در این زمینه شرطی اساسی برای برگزاری کلاس‌ها داریم، آن اینکه موسیقی، باید موسیقی فاخر باشد.

وی در توضیح اینکه چه تعریفی برای موسیقی فاخر دارد، گفت: فاخر از نظر ما یعنی موسیقی متعالی. متعالی یعنی موسیقی‌ای که جامعه و انسان را به تعالی برساند. این تعالی در نقاشی، تئا‌تر، خوشنویسی و سینما هم صادق است. هنر متعالی هنری است که افراد و اجتماعات را به تعالی روحی برساند. یکی از آن‌ها هم موسیقی است.

صلاحی تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به ما می‌گویند که از هنر فاخر حمایت کنید، قطعاً حمایت از موسیقی مبتذل و دست چندم هرگز در برنامه‌های ما نخواهد بود. دوره جدید کلاس‌ها با همین نگاه به راه افتاده است و تعطیلی هم ندارد اما روز به روز نسبت به کارآمد‌تر شدن این نگاه در این کلاس‌ها فعالیت خواهیم کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شرط آموزش موسیقی در فرهنگسراها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید