آخرین خبر

کاهش فروش آلبوم موسیقی در آمریکا

آوای ایرانیان: آمارهای اخیر نشان می‌دهد، فروش آلبوم‌های موسیقی در نیمه اول سال ۲۰۱۵ میلادی تا ۳۱/۵ درصد در آمریکا کاهش یافته است.
به گزارش آوای ایرانیان، براساس اعلام مسؤولان صنعت موسیقی آمریکا‌، فروش آلبوم در شش‌ماه نخست سال جاری میلادی در این کشور، کاهش ۳۱/۵ درصدی را شاهد بوده است.
از ژانویه تا ژوئن امسال فقط ۴۱ میلیون سی‌دی موسیقی در آمریکا به فروش رسیده است. این در حالی است که این رقم در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۴ به ۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد رسیده بود.
کارشناسان دلیل اصلی این تغییر را رشد چشمگیر بخش موسیقی آنلاین (Streaming) دانسته‌اند. درآمد پخش‌کنندگان موسیقی آنلاین در همین مدت با ۲۳ درصد رشد، به یک میلیارد و سه میلیون دلار رسیده است. پخش آنلاین موسیقی که در آن، شنونده به دانلود فایل مورد نظر نیاز ندارد، در حال حاضر یک‌سوم درآمد صنعت موسیقی آمریکا را به خود اختصاص داده است.
به گزارش بی‌بی‌سی‌، دانلود اینترنتی موسیقی هم با وجود کاهش ۴ درصدی، هنوز در این جدول جایگاه بالاتری نسبت به موسیقی آنلاین دارد. درآمد حاصل از فروش اینترنتی موسیقی در این شش ماه حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.
آلبوم «۱۹۸۹» تیلور سویفیت خواننده معروف آمریکایی، در نیمه اول سال ۲۰۱۵ پرفروش‌ترین آلبوم سال لقب گرفت و یک میلیون و ۳۲۸ هزار نسخه فروخت. با احتساب درآمد بخش آنلاین، این آلبوم دو میلیون و ۱۱ هزار نسخه فروخته است.
دومین رتبه در این فهرست از آن «درک» ستاره کانادایی موسیقی هیپ‌هاپ است که چهارمین آلبومش به فروش ۹۶۵ هزار نسخه‌ای دست پیدا کرد. آلبوم‌های «سم اسمیت»، «اد شیران» و ترانه‌های فیلم «۵۰ طیف خاکستری» از دیگر آثاری هستند که نام‌شان در جدول ۱۰ کار پرفروش سال ۲۰۱۵ آمریکا قرار گرفته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کاهش فروش آلبوم موسیقی در آمریکا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید