آخرین خبر

نظر مجلس در خصوص سمفوني “روح الله”

آوای ایرانیان: موسیقی زبانی مشترک در بین ملت های جهان بوده و سمفونی«روح الله» نیز می تواند ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی را به سایر ملت های جهان بشناساند.

به گزارش آوای ایرانیان، حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت و اجرای این اثر موسیقایی با محوریت شخصیت امام خمینی (ره) گفت: معرفی افراد تاثیرگذار ، مبارز و انقلابی در پیشرفت نظام کشور به نوجوانان ، جوانان و نسل جدید که شناخت کافی از آنها ندارند، از طرق مختلف به شکل اقدامات فرهنگی ، اجتماعی ، هنری و حتی اجرای سمفونی بسیار ضروری است .
نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شخصیتهای بزرگی مانند امام خمینی (ره) را به درستی به نسل جدید معرفی کرد، ادامه داد: باید سمفونی «روح الله» که درباره شخصیت امام خمینی (ره) است به صورت صحنه ای اجرا شود تا در آینده نتیجه و تاثیرپذیری آن را در جامعه دید.
کیایی‌نژاد اضافه کرد: در سال های گذشته سمفونی در مورد شخصیت آیت الله طالقانی ساخته شده که بسیار کار خوب و درستی بود و مشاهده کردیم که با استقبال زیادی از سوی مردم نیز مواجه شد.
وی با اشاره به ضرورت ساخت موسیقی هایی در قالب سمفونی درباره بزرگان انقلاب ساز در کشور، تصریح کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان با افرادی که از جان و دل در راه پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه و در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کردند، آشنا نبوده و اطلاعاتی ندارند،بر این اساس بهتر است سمفونی‌هایی درباره این مبارزان و بزرگان ساخته شود تا برای نسل های جدید و آینده نیز به یادگار بماند.
کیایی‌نژاد با بیان اینکه زبان موسیقی بسیار می تواند مروج انقلاب اسلامی باشد، افزود: دست اندرکاران امر می توانند با ساخت سمفونی هایی در مورد بزرگان انقلاب از جمله امام خمینی (ره) که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند ، در خارج از کشور نیز نقش آفرینی کرده و آنان را به مردم آن سوی مرزها نیز معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: موسیقی زبانی مشترک در بین ملت های جهان بوده و سمفونی«روح الله» نییز می تواند ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی را به سایر ملت های جهان بشناساند.
نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینگونه اقدامات هنری هر چند که اقدامی ارزشمند و مطلوب به شمار می رود اما می توانست بسیار زودتر اتفاق بیفتد.بنابراین لازم است از طریق امکانات و ادوات مختلف همچون هنر موسیقی به معرفی و شناساندن این بزرگان در جامعه بپردازیم.
وی با بیان اینکه اینگونه آثار بسیار با ارزش و ماندگار خواهند بود، اظهار داشت: به عنوان مثال تهیه سرود شهید مطهری پس از شهادت وی ، با استقبال مردم روبرو شد و سالیان سال است که همچنان تکرار می شود و در یادها و خاطره ها ماندگار شده است .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران به سبب آزادی شان از رژیم طاغوت به رهبری امام خمینی (ره) مدیون این مرد بزرگ بوده و هر اقدامی در راستای شناساندن هر چه بیشتر بنیانگذار انقلاب اسلامی ، اقدامی ارزشمند به شمار می رود.
سمفونی «روح الله» توسط معاونت فرهنگی ، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت مالی بانک گرشگردی تولید شده است . «شاهین فرهت»موسیقیدان برجسته کشورمان آهنگساز این اثر بوده و قرار است این سمفونی به زودی با ارکستر بزرگ در تهران اجرا شود.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نظر مجلس در خصوص سمفونی “روح الله””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید