آخرین خبر

تصاویری از برج آزادی که تاکنون ندیده اید

آوای ایرانیان: فیلیپ گایست و آنیکا هندرسون هنرمندان آلمانی روز گذشته کنسرت خود را با عنوان «درگاه واژه ها» در فضای برج آزادی و با تمرکز بر بنای تاریخی این برج اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، در این کنسرت که با همکاری سفارت آلمان و بنیاد رودکی از شب گذشته آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت فیلیپ گایست هنرمند نورپرداز به همراه آنیکا هندرسون آهنگساز برای اولین بار در فضای برج آزادی کنسرت خود را که شامل نور و صدا بود برگزار کردند.

میدان آزادی

در این اجرا که عنوان «درگاه واژه ها یا دروازه واژه ها» نام دارد از واژه های انگلیسی، آلمانی و فارسی استفاده شده که همزمان با پخش موسیقی که توسط آنیکا هندرسون آهنگسازی شده بر بنای برج آزادی نقش می بست.

به گفته گایست در هر روز تفاوت هایی در برنامه وجود دارد و سعی شده که کمترین تکرار در اجرا وجود داشته باشد. درواقع این پروژه و نور پردازی کار بسیار حساسی است به خصوص که در برج آزادی اجرا می شود؛ چرا که این برج محلی است برای تلاقی و گذر انواع هنرها.

میدان

در کنسرت نور و صدای هنرمندان آلمانی واژگان ایرانی با فونت نستعلیق بود و برخی واژگان به زبان انگلیسی و آلمانی نمایش داده می شد.

برگزاری کنسرت هنرمندان آلمانی زمانی اتفاق افتاد که برج آزادی درگیر مراحل بازسازی سطح میدان بود که متاسفانه به دلیل عدم جابه جایی سفر گایست به ایران؛ این کنسرت همزمان با این بازسازی رخ داد اما خوشبختانه مسئولین برج آزادی با هماهنگی و همراهی های لازم؛ به این هنرمند آلمانی امکان نورپردازی از ضلع غربی برج را دادند .

کنسرت نور و صدا که با همکاری سفارت آلمان در ایران برگزار شد امشب و فردا شب نیز ساعت ۱۸ در فضای باز برج آزادی برگزار خواهد شد.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تصاویری از برج آزادی که تاکنون ندیده اید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید