آخرین خبر

فراخوان هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتشر شد

آوای ایرانیان: فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری مجتبی آقایی و با هدف معرفی ایده ها و آفرینش های اصیل و خلاق هنری منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با هدف معرفی ایده ها و آفرینش های اصیل و خلاق هنری بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به معرفی آثاری می پردازد که در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی ایده ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند. هنرمندان در ارایه ایده های خود محدودیتی ندارند و می توانند از شیوه های بیانی و اجرایی متنوع استفاده کنند.

هنرمندان برای شرکت در هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می توانند آثار تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید را که به صورت مستقل و یا ترکیبی خلق شده باشند با تکنیک و شیوه ارایه آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

هر هنرمند متقاضی می تواند حداکثر سه اثر یا پروژه (یا ترکیبی از هر دو) به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و اگر چند اثر در یک ترکیب، چیدمان، پیکره یا ساختاری مرتبط به نمایش در آید، یک پروژه تلقی می شود. از هر هنرمند منتخب، حداکثر یک اثر یا یک پروژه انتخاب می شود و آثار ارسال شده به جشنواره باید برای اولین بار در جشنواره نمایش داده شوند و تاکنون در جایی نمایش داده نشده باشند.

انتخاب آثار جشنواره در دو مرحله انجام می شود. ابتدا شورای هنری رزومه، آثار و متن های دریافتی را بررسی می کند و آثار و هنرمندان منتخب را برمی گزیند و سپس نتیجه به هنرمندان اطلاع داده می شود. در مرحله دوم هنرمندان منتخب در تعامل و هماهنگی با شورای هنری، اثر نهایی را آماده می کنند و به دبیرخانه جشنواره تحویل می دهند.

تمامی هنرمندان منتخب ایرانی این دوره از جشنواره به عضویت صندوق حمایت از هنرمندان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در خواهند آمد. هنرمندان برگزیده ایرانی که فاقد درجه هنری هستند برای دریافت درجه هنری به شورای ارزشیابی هنرمندان کشور معرفی شده و برای سفر مطالعاتی به «سیته دزار» فرانسه معرفی خواهند شد.

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا ۲۸ آذرماه سال جاری در سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ثبت نام و تصاویر آثار خود را ارسال کنند.

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری مجتبی آقایی برگزار می شود. در این جشنواره جمشید حقیقت شناس دبیر هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی هستند. شورای هنری جشنواره متشکل از جمشید حقیقت شناس، پریسا خضابی، محمد مهدی رحیمیان، بهمن عبدی، اصغر کفشچیان مقدم، بهرام کلهرنیا، مهنوش مشیری، ایرج نعیمایی، مهران هوشیار و رضا یساولی است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فراخوان هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید