آخرین خبر

تعامل رادیو نمایش با سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس

آوای ایرانیان: طی مراسمی ، به منظور اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس ، مفاد همکاری میان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بررسی شد.
به گزارش آوای ایرانیان، دراین مراسم ، محمدرضا قربانی ، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به ایجاد کارگروه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در رادیو نمایش ، بیش از پیش به تولید آثار نمایشی در این حوزه خواهیم پرداخت .
وی در ادامه به تولید کتاب صوتی و نمایش آن بیست و سه نفر ، دختر شینا، فرنگیس و
بال های خیس اشاره کرد و افزود: تقویم دفاع مقدس و باز خوانی عملیات های هشت سال دفاع مقدس در قالب نمایش رادیویی و بررسی ارتباط دفاع مقدس با سایر حوزه های فردی و اجتماعی ، دستمایه ی نمایش های رادیویی خواهد بود و این آثار در قالب روایت ، نمایش رادیویی ، کتاب صوتی و مستند نمایشی به صورت مستمر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نمایش

همچنین در ادامه ؛ ایرج نژاد رسول ، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت انتقال صحیح مفاهیم دفاع مقدس ، به ضرورت اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در تمامی زمینه ها پرداختند و نمایش های رادیویی را بستری مناسب برای بازخوانی رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس دانسته و انعکاس و بیان زوایای پنهان دفاع مقدس را در قالب نمایش های رادیویی بهترین سوژه برای تولید بر شمردند .
در پایان بر لزوم همکاری دو سویه تأکید و مقرر شد : محصولات تولید شده ی رادیو نمایش در حوزه ی دفاع مقدس به منظور انتشار در نمایشگاه ها و کاروان های راهیان نور در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قرار گیرد ، همچنین تولید کتاب های صوتی و نمایش های رادیویی از کتب منتشر شده ی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و تولید مستند های نمایشی از خاطرات دوران دفاع مقدس در دستور کار اداره کل هنرهای نمایشی رادیو قرار گرفت.

منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تعامل رادیو نمایش با سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید