آخرین خبر

دمین شازل رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از سینه یوروپ، در حالی که دمین شازل ریاست هیأت داوران بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز را برعهده گرفت، آلیس دیوپ نیز به عنوان رئیس بخش فیلم اول این جشنواره انتخاب شد. در همین حال جوناس کارپینانو نیز هیأت داوران بخش اوریزونتی را رهبری می‌کند.

دمین شازل کارگردان آمریکایی تاکنون با ۲ فیلم خود جشنواره فیلم ونیز را افتتاح کرده است که شامل فیلم «لالالند» در سال ۲۰۱۶ که پس از آن ۶ جایزه اسکار برد و «نخستین انسان» در سال ۲۰۱۸ می‌شود.

آلیس دیوپ فرانسوی هم که با ساخت اولین فیلم بلند داستانی خود با عنوان «سن اومر» سال پیش ۲ جایزه شیر نقره‌ای شامل جایزه بزرگ هیأت داوران و شیر آینده را در لیدو برد رهبری گروه داوران بخش فیلم اول را برعهده دارد.

جوناس کارپینانوی ایتالیایی که چندین جایزه سینمایی را برای فیلم‌هایش دریافت کرده و با فیلم «کیارا» به عنوان برنده بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ شناخته شد هم ریاست داوران بخش افق‌های ونیز را پذیرفته است.

بخش اصلی رقابتی ونیز جوایز شیر طلایی را برای بهترین فیلم و شیر نقره‌ای را برای برنده جایزه بزرگ داوران و نیز بهترین کارگردانی، جایزه کوپا وولپی را برای بهترین بازیگر مرد و زن، جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه مارچلو ماسترویانی را برای بهترین بازیگر مرد یا زن جوان اهدا می‌کند.

جایزه فیلم اول شامل یک جایزه نقدی ۱۰۰ هزار یورویی است که به تساوی بین کارگردان و تهیه‌کننده تقسیم می‌شود و جایزه بخش افق‌ها هم به بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد و زن، فیلمنامه و فیلم کوتاه اهدا می‌شود.

امسال هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ در لیدو برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دمین شازل رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید