آخرین خبر

حسین علیزاده:خودم را عضو خانه موسیقی نمی‌دانم

آوای ایرانیان: حسین علیزاده گفت: دوسال است که به خانه موسیقی نرفتم، خودم را نه عضو خانه موسیقی می دانم و نه عضو شورای عالی. بخشی از علت این موضوع را می توان در نامه هایی که منتقدین خانه موسیقی منتشر کردند یافت.
حسین علیزاده در نشست خبری اعلام کرد: دوسال است که به خانه موسیقی نرفتم، خودم را نه عضو خانه موسیقی می دانم و نه عضو شورای عالی. بخشی از علت این موضوع را می توان در نامه هایی که منتقدین خانه موسیقی منتشر کردند یافت.
وی افزود: من در قبال خانه موسیقی تا به امروز سکوت کردم چرا که نمی توانستم برخی از هنرمندان خانه موسیقی را در موضع ضعف ببینم. خانه موسیقی باید استقلال فکری داشته باشد.
علیزاده ادامه داد: آیا تا به حال یک خط از من به عنوان دبیر شورای عالی خوانده اید؟ البته این نکته را هم باید عنوان کنم که هیچ مشکل شخصی با خانه موسیقی ندارم. وقتی خانه موسیقی قرار است مستقل باشد، مسولانش نمی توانند در شورای ممیزی ارشاد باشند.
علیزاده در بخش دیگری از این نشست گفت: کلید اقای روحانی هم نتوانست مشکل موسیقی را حل کند. اما ما هیچ وقت از دولت نه انتظاری داشته و نه داریم. ملت واژه بزرگی است و باید به ان احترام گذاشت. دولت لازم نیست کاری برای ما کند.

 خالق قطعه موسیقی «شورانگیز» درباره کنسرت جدیدش و برگزاری تور شهرستان‌های آن نیز گفت: با خودم فکر کردم، تصمیمی که مبنی بر اجرای کنسرت در شهرستان‌های کوچک گرفتیم، چقدر جالب بود. البته خیلی‌ها هم تعجب کردند که با وجود مشکلات، ما این کار را انجام می‌دهیم. مشکلاتی که کلید آقای روحانی هم نتوانست آن‌ها را حل کند.

او ادامه داد: در جشنواره موسیقی جوان، جوان‌های زیادی را دیدم که با موسیقی ارتباط برقرار کردند و اتفاقا تعدادشان هم کم نیست. اکنون این نسل جوان در شهرستان‌های مختلف کار می‌کنند و در شرایطی هستند که ما قبلا آن‌ها را ندیده بودیم. این سفرها و برگزاری تور شهرستان باعث شد که ما جوانانی را بشناسیم و آن‌ها هم تشویق شوند که به جشنواره بیایند.

علیزاده تأکید کرد: شهرستان‌های زیادی هستند که گروه‌های موسیقی خوبی دارند و واقعا باورکردنی نبود که گروه‌هایی از شهرهای مختلف، اجراهایی را در جشنواره جوان به‌نمایش بگذارند.

این آهنگساز در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی وقت‌ها در جراید می‌بینم و می‌خوانم، افرادی هستند که در گوشه و کنار این مملکت، پرچم موسیقی را برافراشته‌اند و ما باید قدر آن‌ها را بدانیم. فکر می‌کنم این سفرها و اجرای کنسرت‌ها، نتیجه‌بخش بوده و در مدت کوتاهی شاهد هستیم که افرادی در این اجراها حضور یافته و موسیقی شنیده‌اند که ما توانستیم به آن‌ها بگوییم موسیقی ایرانی فقط آن چیزی نیست که هر روز از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

وی با اشاره به برخورد دولت‌ها با موسیقی، افزود: بعضی دولت‌ها که حتی از نظر ما مردود هستند، رفتارهایی با موسیقی می‌کنند که در کشور ما هیچ‌گاه این اتفاقات نمی‌افتد. ما ایرانی‌ها نباید خودمان را دست کم بگیریم.

عصبانی یا ناراحت نیستم

او ادامه داد: من، حسین علیزاده که در بازار تهران به دنیا آمده‌ام، کسی هستم که نمی‌توانند هویتم را از من بگیرند. من با استادانی در حوزه موسیقی کار کرده‌ام که هر کدام میراث موسیقی این مملکت هستند.

علیزاده در عین حال تأکید کرد: فکر نکنید من امروز عصبانی یا ناراحتم. این حرف‌ها را از روی خوشحالی می‌زنم، خوشحالم که توانسته‌ام با دوستانم حرکتی انجام دهم که برای ما بیش از آن‌که جنبه مادی داشته باشد‌، جنبه معنوی داشته است.

او که قرار است به‌زودی با همراهی گروه هم‌آوایان کنسرت «بحر طویل» را روی صحنه ببرد،‌ در این‌باره توضیح داد: فرهنگ ایران که در دنیا زبانزد است‌، معمولا آغشته به ادبیات و شعر می‌شود. مردم ایران حتی وقتی با هم شوخی هم می‌کنند، یک بیت شعر می‌گویند. در کنار این ادبیات که تاریخ کهنی نام دارد، موسیقی هم وجود دارد. موسیقی همیشه در بیان مسائل اجتماعی، نقش داشته و طنز هم در کنار آن بوده است. مردم وقتی نمی‌خواهند مسائل سیاسی را جدی مطرح کنند،‌ وارد شوخی می‌شوند. طنز هم در زندگی مردم جاری است و موسیقی هم در کنارش وجود داشته است. با این حال، اگر موسیقی را به انواع مختلف تقسیم کنیم، موسیقی مردمی ژانر مهمی است که در آن سرعت و جسارت وجود دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حسین علیزاده:خودم را عضو خانه موسیقی نمی‌دانم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید