آخرین خبر

“حال خوب” مردم فراموش شد!

در حالی که تعدادی از سالن‌های تئاتر و سینما از ابتدای تیرماه در سراسر کشور روزانه میزبان مخاطبان خود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند، اما هنوز هیچ کنسرتی پذیرای علاقمندان نشده است!

به گزازش آوای ایرانیان: علیرضا سعیدی:  حدود ۶۵ روز از برگزاری تازه‌ترین نشست هماهنگی مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران سالن‌های برگزاری کنسرت، تهیه‌کننده‌ها و اعضای صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صحنه‌ای و بازگشایی سالن‌ها می‌گذرد، اما با وجود انتشار چند خبر امیدوارکننده مبنی بر آغاز کنسرت‌ها و البته حواشی‌ای که طی روزهای اخیر هم‌زمان با پیش‌فروش کنسرت چند خواننده پاپ به وجود آمد، هنوز خواننده و تهیه‌کننده‌ای حاضر نشده است تن به برگزاری کنسرت بدهد.

گویا ماجرای توجیه اقتصادی کنسرت‌ها و درآمدزایی در فرآیند فعلی نظام اقتصادی موسیقی ایران که به شدت تحث تأثیر کرونا است همچنان برای کنسرت گذاران و خوانندگان این عرصه به ویژه حوزه موسیقی پاپ، دارای اولویت بیشتری بوده و این صنف تصمیم ندارد تا زمان تضمین قطعی سود اقتصادی کنسرتی را برگزار کند.

دلیل این ادعا هم زمانی شکل پررنگ‌تر و موثرتری می‌گیرد که از زمان آغاز بلیت فروشی تعداد محدودی از خوانندگان پاپ در روزهای گذشته و افزایش عجیب و غریب قیمت بلیت‌ها که گویا برای جبران کم شدن ظرفیت سالن‌ها صورت گرفت، بسیاری از رسانه‌ها و حتی مخاطبان و طرفداران این خوانندگان نسبت به این افزایش ناگهانی موضع گرفتند. شرایطی که موجب شد در مدت زمانی اندک پنجره‌های مربوط به فروش بلیت این خوانندگان بسته و ماجرا به وقت دیگری موکول شود. گویی اینکه کنسرت‌گذاران و خوانندگان اصلاً انتظار این را نداشتند تا مردم نسبت به افزایش ناگهانی قیمت بلیت‌ها این چنین واکنش تندی نشان دهند.

تردیدی نیست که فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقی به ویژه در حوزه موسیقی پاپ فارغ از کیفیت و استانداردهای موسیقایی که در مجالی دیگر می‌تواند مورد بررسی دقیقی قرار گیرد، وابستگی زیادی به متغیرهای اقتصادی دارد و قطعاً هنرمندان و فعالان این عرصه جدای از مساله شهرت و آنچه از موسیقی می‌خواهند، نگاهی هم به نظام اقتصادی این حوزه دارند. چارچوبی که حق طبیعی یک هنرمند در یک فضای هنری با مؤلفه‌های مربوط به آن است، اما این موضوع زمانی می‌تواند دربرگیرنده اشکال منفی و بروز حاشیه شود که تصمیمات اتخاذ شده از سوی آن‌ها برای برگزاری یا عدم برگزاری اجرای زنده صرفاً به دلیل مسائل اقتصادی محدود شود و معذوراتی چون ارتقای حال روحی مردم در شرایط ویژه کنونی به ویژه آن‌هایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور در کنسرت‌ها را پذیرفته‌اند، در درجه دوم قرار بگیرد.

در این زمینه حتی شنیده شده که برخی از تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران موسیقی (با هماهنگی یا بدون هماهنگی خوانندگان تحت امتیاز مؤسسات خود) با واکنش‌های منفی که بابت افزایش قیمت بلیت دریافت کردند، در یک اقدام هماهنگ که تصور می‌شود نشأت گرفته از یک تصمیم درون صنفی هماهنگ باشد، با توجیه حفظ سلامتی مردم در روزهای کرونایی فعلاً کنسرتی را برگزار نمی‌کنند و از سرگیری اجراهای زنده را به طور کامل به روزهای بعد از ایام محرم و صفر موکول کرده‌اند!

شنیده شده برخی از تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران با واکنش‌های منفی که بابت افزایش قیمت بلیت دریافت کردند، در یک اقدام هماهنگ که تصور می‌شود نشأت گرفته از یک تصمیم درون صنفی هماهنگ باشد، با توجیه حفظ سلامتی مردم در روزهای کرونایی فعلاً کنسرتی را برگزار نمی‌کنند و از سرگیری اجراهای زنده را به طور کامل به روزهای بعد از ایام محرم و صفر موکول کرده‌اند!در این میان نقش دفتر موسیقی ارشاد در ترغیب و ارائه یارانه‌هایی که بتواند مورد توجه گروه‌ها قرار بگیرد نیز می‌تواند نکته حائز اهمیت دیگری باشد که بد نیست مدیریت این مجموعه روی آن تمرکز بیشتری داشته باشد تا جلوی هرگونه بهانه برای برگزار نشدن کنسرت‌ها را بگیرد. در این میان مواضع رسمی مجموعه‌ای چون مجمع صنفی ناشران موسیقی نیز که طی این هفته‌ها نقش مهمی در تصمیم گیری های این چنینی داشته می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

گزارش پیش رو نگاهی اجمالی به ماجرای برگزاری کنسرت‌ها در روزهای کرونایی از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون دارد که با وجود اجرای پروتکل‌های بهداشتی به بهانه‌های مختلف و غیر از مواردی انگشت شمار هنوز تحقق نیافته و باید منتظر بود که آیا طلسم برگزار نشدن کنسرت‌ها در چند هفته باقی مانده به محرم و صفر در روزهای کرونایی شکسته می‌شود یا نه؟

در شرایطی که به نظر می‌رسد همچنان برای اهالی موسیقی ماجراهای مربوط به درآمدزایی و حضور مؤثر در نظام اقتصادی موسیقی فعلاً بر حال مردم ارجحیت دارد.

در این مجال قطعاً موضوع حفظ سلامتی مردم بدون تردید اصلی‌ترین مؤلفه‌ای است که برای یکایک شهروندان در هر نقطه‌ای از کشور می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، اما پرسش این است که آیا علت اصلی برگزار نشدن کنسرت‌ها واقعاً حفظ سلامتی مردم است یا نه انگیزه‌های اقتصادی برخی از افراد است که موجب شده ماجرای برگزاری کنسرت‌ها در محاق فرو برود؟

۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری یک نشست هماهنگی برای حال خوب مردم!

روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ اردیبهشت ماه بود که با ارسال خبری به رسانه‌ها از برگزاری دومین نشست هماهنگی دفتر موسیقی با مدیران سالن‌های برگزای کنسرت‌ها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صحنه‌ای و بازگشایی سالن‌ها خبر داد. نشستی که این بار هم بدون حضور اهالی رسانه برگزار شد و همچون گذشته دربرگیرنده ابهاماتی شد که می‌توانست با شرایط مدیریت شده تری انعکاس پیدا کند.

این جلسه با حضور محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران و محسن رجب پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری و علیرضا اعتمادی عضو هیأت مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران و نمایندگان سالن‌ها برگزار شد. ضمن اینکه در این نشست نمایندگان سالن‌های هتل اسپیناس پالاس، تالار وزارت کشور، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، سالن همایش‌های برج میلاد، سالن همایش ایرانیان، تالار وحدت و سالن برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.

طی خبری که از سوی روابط عمومی معاونت هنری به رسانه‌ها ارسال شد، ضمن اشاره به توافقات مبتنی‌بر رفاه حال مردم! آمده بود: «در این جلسه درباره رعایت موارد بهداشتی و حضور مخاطبان گفتگو شد و پیشنهادهای سالن‌ها برای اقدامات بهداشتی و همچنین حمایت از اجرای کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن‌ها مطرح شد. این در حالی است که مقرر شد پس از جمع بندی شرایط و تدوین شیوه نامه پیشنهادی، شیوه نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود. همچنین سالن‌ها و شرکت‌های برگزاری کنسرت‌ها برای رفاه حال مردم به توافق‌هایی رسیدند!»

۲۶ خرداد؛ انتشار دستور العمل اجرای کنسرت در روزهای کرونایی

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۲۶ خرداد ماه بود که چند روز بعد از برگزاری نشست با نمایندگان صنوف موسیقی اسلامی، با توجه به اعلام آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه دستور العمل اجرای کنسرت در روزهای کرونایی را منتشر کرد.

این دستورالعمل با توجه به برگزاری دو جلسه با نمایندگان سالن‌های اجرای صحنه‌ای موسیقی و تشکل‌های حوزه موسیقی به سالن‌ها و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اعلام شده و تاکنون هم فقط در حد یک دستور العمل باقی مانده، چرا که هنوز کنسرتی برگزار نشده تا بتوان بر اساس آن به ارزیابی درستی از اجرای این شیوه نامه یا دستور العمل رسید.

فروش بلیت در سامانه‌های بلیت فروشی با در نظر گرفتن حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها، توجه به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در رزرو صندلی سالن‌ها، ضدعفونی کامل سالن‌های اجرای صحنه‌ای، استفاده از دستگاه تب سنج در ورودی سالن‌ها، استقرار اورژانس یا کارشناس بهداشت در سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش، الزام به رعایت فاصله زمانی دو ساعت بین هر اجرای صحنه‌ای برای سهولت در هر اجرای صحنه‌ای در خروج مخاطبان، انجام خط گذاری در ورودی‌های سالن‌های اجرای صحنه‌ای برای رعایت فاصله‌ی اجتماعی، تنظیم صدا (ساند چک) حداقل دو ساعت قبل از شروع برنامه وموارد مشابه از جمله نکاتی بود که در این دستورالعمل روی آن تاکید شده بود.

در این دستور العمل آمده بود: «موارد فوق‌الذکر در فاصله زمانی تیر و مرداد ماه سال جاری و تا قبل از آغاز ماه محرم اجرا می‌شود. دفتر موسیقی نسبت به اجرای موارد فوق نظارت کامل می‌کند و به طور مستمر از سالن‌ها و شرکت‌ها گزارش دریافت می‌کند.»

۶ تیر؛ خبرهای امیدوارکننده آقای مدیر برای برگزاری کنسرت در وضعیت سفید

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ششم تیر ماه بود که از اعلام آمادگی چند گروه موسیقایی برای برگزاری کنسرت در شهرهای دارای وضعیت سفید خبر داد.

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت برگزاری کنسرت‌ها در تهران و سایر شهرها پس از صدور مجوز از سرگیری فعالیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، توضیح داد: طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی با تولیدکنندگان، تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران حوزه موسیقی پیرامون نحوه برگزاری کنسرت در روزهای کرونایی برگزار کردیم که ماحصل آن انتشار بخشنامه‌ای بود که بر اساس آن دستورالعمل بهداشتی و ملاحظات مربوط به اجرای زنده موسیقی به اطلاع مردم عزیز رسید.

وی افزود: آنچه ما در این بخشنامه‌ها برای برگزاری کنسرت‌ها ارائه داده بودیم، برپایی اجرای زنده موسیقی به شرط صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و در وضعیت سفید قرار گرفتن شهرهای میزبان بود. که در این زمینه تا به امروز سه درخواست برای برگزاری کنسرت از سوی چند شرکت موسیقی به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارائه شده است که به محض صدور مجوزهای لازم در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا خالی بودن سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت کنسرت‌ها نشان‌دهنده عدم استقبال خوانندگان و شرکت‌های برگزاری کنسرت است؟ بیان کرد: موضوع بلیت فروشی کنسرت‌ها هم با توجه به شرایط ویژه کرونایی که در برگیرنده الزامات بهداشتی بر اساس پروتکل‌ها است، نیاز به طی کردن فرآیندی دارد که همزمانی آن با مراحل اداری، مقداری زمان‌بر است. از این رو به محض صدور مجوز کنسرت‌هایی که تقاضای آن‌ها به دفتر موسیقی ارسال شده و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، سامانه‌های فروش بلیت کنسرت‌ها نیز کار خود را با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها آغاز می‌کنند.

اظهارات مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در حالی منتشر شد که با توجه به این گفته‌ها امید می‌رفت، رفته رفته شاهد بازگشایی واقعی تالارهای اجرای کنسرت باشیم، اما ورود چند نکته حاشیه‌ای دیگر فضای برگزاری کنسرت‌ها را به سمت و سوی دیگری برد. کما اینکه محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» در جزیره کیش به نوعی اولین کنسرت روزهای کرونایی را برگزار کرد و این نوید را به مخاطبان موسیقی داد که ماجرای بازگشایی سالن‌ها جدی تر شده است.

۸ تیر؛ سامانه‌های فروش بلیت به کار افتادند، اما…

روز هشتم تیرماه بود که به نظر می‌آمد طلسم برگزار نشدن کنسرت‌ها در روزهای کرونایی شکسته شده و این امید حاجیلی است که قرار است روز دوم مرداد ماه تازه‌ترین اجرای زنده خود را در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار کند. کنسرتی که بلیت فروشی آن از تاریخ یاد شده شروع شد اما ناگهان به فاصله چند ساعت از سامانه فروش بلیت برداشته شد.

در پی انتشار تاریخ کنسرت امید حاجیلی، فرزاد فرزین، محسن ابراهیم‌زاده و مهدی احمدوند نیز نسبت به بارگذاری تاریخ کنسرت‌های خود در بخش «به زودی» سامانه فروش بلیت اقدام کردند، اما افزایش غیر منتظره و بدون اطلاع قیمت بلیت کنسرت‌ها که گویی از مدت‌ها قبل به شکلی کاملاً چراغ خاموش مورد تأیید کنسرت‌گذاران قرار گرفته بود، شرایطی را ایجاد کرد که بلیت فروشی کنسرت این چهار خواننده موسیقی پاپ در پی اعتراضات متوقف شدبرگزاری کنسرت امید حاجیلی در شرایطی بود که طبق اعلام سامانه‌های فروش اینترنتی، بعد از خرید بلیت، ۲ عدد صندلی قبل و بعد جهت حفظ فاصله اجتماعی غیرفعال خواهد شد ضمن اینکه همراه داشتن ماسک و دستکش حین ورود به سالن اجرا الزامی است اما از نکات جالب توجه برگزاری اولین کنسرت دوران کرونایی که به نظر می‌آمد پس از اعلام ظرفیت مجاز ۵۰ درصدی برای سالن‌های اجرا درباره آن از سوی شرکت‌های برگزارکننده کنسرت برنامه‌ریزی شده افزایش قیمت بلیت‌ها نسبت به سال قبل بود.

برای اولین کنسرت قیمت بلیت از ۷۰ هزار تومان برای قسمت‌های با دید نامناسب تماشاگر آغاز می‌شد و تا مبلغ ۲۶۵ هزار تومان نیز ادامه پیدا می‌کرد! این ارقام در حالی تعیین شده بود که تا پیش از شیوع ویروس کرونا و در چارچوب قیمت گذاری معمول بلیت کنسرت‌ها، شاهد قیمت‌های معقول‌تری بودیم و افزایش اینگونه قیمت‌ها آن هم در آستانه از سرگیری اجراهای زنده، جای تأمل داشت و این پرسش را به میان آورد که آیا برگزارکنندگان قصد دارند خسارت ناشی از اجبار به بلیت‌فروشی برای ۵۰ درصد صندلی‌ها را از مبلغ پرداختی ۵۰ درصد دیگر جبران کنند!؟

البته در پی انتشار تاریخ کنسرت امید حاجیلی، فرزاد فرزین، محسن ابراهیم‌زاده و مهدی احمدوند نیز نسبت به بارگذاری تاریخ کنسرت‌های خود در بخش «به زودی» سامانه فروش بلیت اقدام کردند، اما افزایش غیر منتظره و بدون اطلاع قیمت بلیت کنسرت‌ها که گویی از مدت‌ها قبل به شکلی کاملاً چراغ خاموش مورد تأیید کنسرت‌گذاران قرار گرفته بود، شرایطی را ایجاد کرد که بلیت فروشی کنسرت این چهار خواننده موسیقی پاپ در پی اعتراضات متوقف شد.

پس از واکنش‌های تندی که درباره میزان قیمت بلیت کنسرت امید حاجیلی و سه خواننده دیگر از جمله فرزاد فرزین، محسن ابراهیم‌زاده و مهدی احمدوند در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور صورت گرفت، ابتدا بلیت فروشی کنسرت امید حاجیلی به بخش «به زودی» سامانه انتقال و بلیت فروشی کنسرت فرزاد فرزین، مهدی احمدوند و محسن ابراهیم‌زاده نیز که در بخش «به زودی» سامانه قرار داشت به طور کامل حذف شد.

از نکات عجیب برگزاری اولین کنسرت‌های دوران کرونایی افزایش فاحش قیمت بلیت‌ها نسبت به سال قبل بود. که بر این اساس برای اولین کنسرت قیمت بلیت از ۷۰ هزار تومان برای قسمت‌های با دید نامناسب تماشاگر آغاز می‌شد و تا مبلغ ۲۶۵ هزار تومان نیز ادامه پیدا می‌کرد.

این در حالی است که در برخی از اخبار و نقل قول‌ها گفته شده بود که صنف تهیه‌کنندگان موسیقی از این افزایش قیمت آگاهی داشته و موضوع یاد شده مربوط به روزهای گذشته نیست. نکته جالب‌تر اینکه امید حاجیلی مدتی بعد از مشاهده واکنش‌های تند و تیز رسانه‌ها و مردم به این نحوه افزایش قیمت بلیت، در کمال شگفتی و غیر قابل باوری اعلام کرد که از افزایش قیمت بلیت کنسرتش اطلاعی نداشته و به همین منظور نسبت به حذف بلیت فروشی کنسرتش تا زمان مقرر اقدام کرد.

وقتی آقای مدیرعامل گفت قیمت بلیت‌ها زیاد نمی‌شود

در همین حال محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان آثار شنیداری طی گفتگویی با ضمن ارائه توضیحاتی درباره اتفاقات و حاشیه‌های پیش آمده پس از شروع بلیت فروشی کنسرت‌ها بیان کرد: طی هفته‌های گذشته جلساتی میان صنف تهیه‌کنندگان موسیقی، مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد، برگزارکنندگان کنسرت‌ها و نمایندگان سالن‌های برگزاری کنسرت برگزار شد که طی آن توافقی انجام گرفت تا با توجه به کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت بلیت‌فروشی، از میزان اجاره بهای سالن‌ها به همان میزان کسر شود تا در پی ماجرای کرونا هیچ گونه افزایش قیمتی از بابت بلیت‌ها نداشته باشیم. البته این نکته را مدنظر داشته باشیم که با توجه به اوضاع بسیار بد اقتصادی و افزایش همه قیمت‌ها، برای تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌ها، برگزاری کنسرت توجیه اقتصادی ندارد. کما اینکه در حوزه تبلیغات از پیج‌های اینستاگرامی گرفته تا بیلبوردها ما شاهد افزایش بسیار زیاد تعرفه‌ها هستیم که همین روند نیز ماجرا را تحت‌الشعاع قرار داده است. […] همان طور که توضیح دادم ما در جلسات یاد شده به شرط اینکه از میزان اجاره‌بهای سالن‌ها کم شود، هیچ گونه توافقی برای افزایش قیمت بلیت‌ها نداشتیم. چرا که تصمیم بر این بود برای شکسته شدن فضای رخوت‌انگیز و سکوت حاکم بر موسیقی کشور و صدالبته به راه افتادن چرخه اقتصادی حوزه موسیقی که موجب بیکاری بسیاری از فعالان این عرصه شده، به موضوع افزایش قیمت بلیت در زمان دیگری توجه شود.

این مدیر صنف افزود: در این زمینه دوستان نظرات موافق و مخالف خود را نیز اعلام کردند اما نهایتاً نتیجه این شد که فعلاً در روزهای کرونایی افزایش قیمتی وجود نداشته باشد. این شرایط در حالی بود که وقتی دوستان انتقادات و گلایه‌های به حق خود را درباره شرایط برگزاری کنسرت، به مدیر دفتر موسیقی ارشاد اعلام کردند، ایشان نیز موافق برخی از این گله‌مندی‌ها بود و وعده داد تا پس از دوران کرونا و ایام محرم و صفر درباره ماجرای افزایش قیمت بلیت‌ها جلسات دیگری برگزار شود. شرایطی که گویا برای برخی دوستان سوءتفاهم ایجاد کرد و برخی فکر کردند که موضوع افزایش قیمت‌ها باید از همین حالا شروع شود! ما به‌عنوان صنف اعتقاد داریم که گردش چرخ اقتصاد موسیقی در این روزها متوقف شده و تقریباً به صفر رسیده است. به طوری که بسیاری از افراد فعال در این حوزه بیکار شده و در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌اند. بنابراین ما در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که با وجود مشکلات فراوانی که در این زمینه پیش روی تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت قرار گرفته فعلاً افزایش قیمتی در زمینه بلیت‌ها نداشته و این موضوع را در وقت دیگری بررسی خواهیم کرد.

فعلاً منتظر برگزاری کنسرت نباشید!

حتی این اظهارات محسن رجب‌پور که دربرگیرنده نکات مهم و امید بخشی برای مخاطبان کنسرت‌ها بود، باعث نشد که تغییرات چندانی در نحوه قیمت گذاری بلیت کنسرت‌ها اعمال شود. زیرا کنسرتی نبود که تماشاگری بخواهد درباره گران بودن بلیت آن شکایت و انتقادی داشته باشد. شرایطی که پیداست بعد از واکنش‌های تند و تیز مردم و رسانه‌ها نسبت افزایش ناگهانی قیمت بلیت کنسرت‌ها برخی از تهیه کنندگان و خوانندگان آن را بر آن داشته تا با یک نظر جمعی و البته چراغ خاموش فعلاً نسبت به برگزاری کنسرت در روزهای کرونایی دست نگه دارند. گویا برای این دسته از برنامه گذاران و هنرمندان برگزاری کنسرت فعلاًً توجیه اقتصادی ندارد و تمایل دارند تا در زمان مناسب‌تری برای حضور در اجرای زنده برنامه ریزی کنند.

طرح موضوع از سرگیری اجرای کنسرت‌های آنلاین و دعوت از مردم برای استقبال از این بازگشت، جدی‌ترین نشانه برای قبول این واقعیت است که فعلاً قرار نیست خبری از اجرای زنده اهالی موسیقی باشد!البته چند روز بعد از اظهارات رجب پور این میلاد ماهان راد عضو مجمع صنفی تهیه‌کنندگان موسیقی بود که از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در روزهای کرونایی به دنبال ارائه راهکاری مناسب و اجرایی برای برگزاری کنسرت‌ها در روزهای کرونایی باشد. شرایطی که چارچوب اصلی آن نشان دهنده عدم تمایل کنسرت گذاران برای برگزاری کنسرت در روزهای کرونایی است و بعید است در این روزها که شاهد اوج گیری شیوع ویروس کرونا هستیم بتواند در مسیر دیگری قرار گیرد.

میلاد ماهان‌راد تهیه‌کننده و مدیر برنامه خوانندگانی چون رضا صادقی، آرش و مسیح، شهاب مظفری و علی یاسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا و مشکلات آن برای سلامت مردم، ابراز امیدواری کرد راهکاری واقعی و قابل اجرا برای برگزاری کنسرت‌ها در زمان مشخص بدون به خطر انداختن سلامت مردم طراحی شود.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه هنرمندان همواره برای مردم شادی آفرین بوده‌اند و تحت هیچ شرایطی حتی با قرار گرفتن در بدترین شرایط اقتصادی در سال‌های اخیر هم حاضر نیستند سلامت مردم را به خطر بیاندازند، افزود: قطعاً هنرمندان و تهیه‌کنندگان ضمن اینکه تابع قوانین بوده و هستند ولی هیچ گاه حاضر نبوده و نیستند که سلامت مردم با برگزاری کنسرت‌ها به خطر بیفتد. هنرمندان و دست‌اندرکاران صنعت موسیقی از اولین روزهای بحران کرونا تا کنون هیچ درآمدی نداشته‌اند و بدیهی است جزو مشاغلی هستند که بیشترین آسیب را از این موضوع دیده‌اند. ما امیدواریم تصمیمات و جمع‌بندی مسئولین علی‌الخصوص مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص مثل همیشه منطقی و قابل اجرا باشد.

میلاد ماهان راد با اشاره به امکان برگزاری کنسرت‌های آنلاین و نیاز به همراهی سازمان‌های مرتبط به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به بلیط و همچنین کاهش شدید ریسک برگزاری با توجه به اوج‌گیری ویروس کرونا در موج دوم از آمادگی کامل خود و برخی دیگر از تهیه‌کنندگان به منظور برگزاری کنسرت‌های آنلاین به‌صورت کاملاً رایگان و برای شادی مردم خبر داد.

طرح موضوع از سرگیری اجرای کنسرت‌های آنلاین و دعوت از مردم برای استقبال از این بازگشت، جدی‌ترین نشانه برای قبول این واقعیت است که فعلاً قرار نیست خبری از اجرای زنده اهالی موسیقی باشد!

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““حال خوب” مردم فراموش شد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید