آخرین خبر

اجرای ارکستر سمفونیک تهران با حضور سالار عقیلی در ورزشگاه آزادی+ تصاویر

آوای ایرانیان:سالار عقیلی در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی پوئم سمفونی تختی اثر پوریا خادم را اجرا کرد.

خبرگزاری فارس: ارکستر سمفونیک تهران در «جام جهان پهلوان تختی» اجرا کرد+عکس

به گزارش آوای ایرانیان، مراسم اختتامیه سی و ششمــین دوره مسابقات بین المـللی جام جهان پـهلوان تختـی در سـالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی با حضور کشتی گیرانی از ۱۵ کشور جهان در روز جمعه ۲۵ دی ماه برگزار شد.

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس آغاز شد و پس از تجلیـل از پیشکسوتان کشتـی، سالار عقیلی برنامه خود را با سـرود خاک مهرآیین آغاز کرد. در انتـهای مراسـم اختتامیه سالار عقیلی دو موومان از سمفونی تختی اثر پوریا خادم را هم اجرا کرد.

پوریا خادم در مورد پوئم سمفونی تختـی به خبرنگار موسیقی فارس گفت: پوئـم سمفونی تـختی در چهار مـوومان ساخته شده و قسمت یک و چهار در این مراسم اجرا شد. با توجه به این که من در خانواده ای ورزشی و در فضای کشتی و پهلوانی بزرگ شدم همیشه دوست داشتم اثری درباره ی پهلوان جاودانه ی ایران غلامرضا تختی خلق کنم.

وی افزود: به همین دلیل بود که شروع به ساخت این قطعه کردم و خیلی خوشحالم که توانستم موومان یک و چهار آن را به همراه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آقای بردیا کیارس و به خوانندگی آقای سالار عقیلی در اختتامیه جام جهان پهلوان تختی در سالن ١٢ هزار نفری آزادی در مقابل هزاران نفر از علاقه مندان و حامیان ورزش ملی کشتی و پهلوانی به نمایش بگذارم.

دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان چندی پیش با حضور ۱۱ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در حالی که قرار بود پیش از برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی و در مراسم اختتامیه ارکستر سمفونیک تهران، سرود جمهوری اسلامی ایران و پوئم سمفونی علمدار (مربوط به حضرت عباس(ع)) اجرا شود، اما این مراسم لغو شد که با واکنش‌های متفاوتی همراه بود.

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی درباره این اتفاق واکنش نشان داد و با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای ارکستر سمفونیک تهران با حضور سالار عقیلی در ورزشگاه آزادی+ تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید