آخرین خبر

علی قمصری: مسولان به جای پل نقش چاه را ایفا می کنند

آوای ایرانیان: علی قمصری اهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی نسبت به انتقادات  اخیر خود به خانه موسیقی توضیحاتی را ارائه داد

به گزارش آوای ایرانیان، این نوازنده تار که هفته قبل در اعتراض به تیم برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر و در نامه ای سرگشاده اعتراض خود را به این موضوع نشا ن داده بود در گفت و گو با امیر حسین کاکایی و برنامه تلویزیونی هنر پنجم توضیح داد و گفت : من دوست ندارم با عنوان هنرمندی که زیاد انتقاد می کند ظاهر بشوم و همیشه دوست داشتم بیشتر کارم را انجام بدم اما افسوس که مجبور به صحبت شدم. ما فکر می کردیم خانه موسیقی بین سطح مقطعی بین دولت و موزیسین ها ایفای نقش کند که مطالبات آنها به گوش دولت برسد و در یک جریان و مسیر درست قرار بگیرد و دولت هم با حمایت هایی که از خانه موسیقی انجام می دهد و وظیفه پشتیبانی موزیسین ها را بر عهده دارد.

وی افزود : طبق تجربه چند سال اخیر دوستانی که در خانه موسیقی مسئول هستند به جای این که نقش پل را ایفا کنند بین موزیسین ها
بیشتر نقش یک چاه رو ایفا کردند . من به عنوان یک هنرمند مستعد می گویم هیچ وقت خودم را عضوی از خانه موسیقی ندیدم و از بیرون نظاره گر بودم و با خیلی از موزیسین ها در تماس بودم . اما موزیسین ها نتوانستند مطالبات خود را به درستی ازطرف خانه موسیقی به گوش دولت برسانند و همین طور مبالغی که از سوی موزیسین ها پرداخت می شد که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است .

قمصری ادامه داد : متاسفانه خانه موسیقی طی پروژه ای با نام “چکاوک” میلیون ها پول رو که هنرمندان به سختی آن را بدست می آورند دریافت کرده است . این هنرمندان قرار بود به خاطر پولی که برای مسکن  پرداخت کرده بودند به یک دستگاه آپارتمان برسند اما خبری نشده است.  اما دغدغه اصلی این هنرمندان فقط این نیست و من با توجه به این که هنرمندان را خیلی خوب می شناسم و می دانم عزت نفس دارند که همین باعث شده است که مسائل مالی آنها در الویت دوم باشد.

علی قمصری گفت : هنرمندان بیشتر یک نوع مشارکت سالم و تمیز ار خانه موسیقی می خواستند وانتظارشان از آنها احترام بوده است .اما متاسفانه این مسئله دیده نشده است و خانه موسیقی مخصوصا در چند سال اخیر ، به شکل های مختلف به جای سازندگی کردن سعی بر این دارد که شعنیت خود را باز گرداند که با ترفندهای مختلف این کاررا انجام می دهند .

این نوازنده در پایان خاطر نشان کرد : این که بخواهند با موزیسین های مختلف در هر ژانری با مسائل مادی بخواهند این ها را به سمت خود بکشند و یارکشی هایی که بیشتر شبیه مپسرهای کلاس است روی تخته خوب ها و بدها می نویسند که این برخوردهای سلیقه ای  به مراتب در خانه موسیقی  خیلی دیده شده است .

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علی قمصری: مسولان به جای پل نقش چاه را ایفا می کنند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید