آخرین خبر

واکنش شاعر «افسار» چاوشی به حاشیه‌ها + عکس

آوای ایرانیان: شاعر ترانه «افسار» محسن چاوشی که سراینده آن ابتدا به اشتباه استاد شهریار معرفی شده بود، پس از حواشی ایجادشده در این روزها اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش  آوای ایرانیان، محسن بوالحسنی که با این شاعر گفت‌وگویی کرده  و در مقدمه‌ای نوشته است: «داستان را همه تقریبا می‌دانند. پیدا کردن شاعری که جز یک اسم و فامیل هیچ‌کس چیزی درباره‌اش نمی‌دانست و حتی اسمش را هم نشنیده بودند. اما بالاخره پیدا شد. بعد از چهار روز. گوشی تلفن را که برداشت اولین حرفی که زدم این بود: «خانم کجایید؟» بعد از سلام و احوالپرسی داستان جست‌وجویی را که این روزها برای پیدا کردن شاعر شعر «افسار» شکل گرفته بود برایش تعریف کردم. هیجان‌زده بود و خوشحال. باورش نمی‌شد که در این چند روزی که به گفته خودش از همه جا بی‌خبر بوده این همه اتفاق افتاده است. پریناز جهانگیرعصر، شاعر شعر افسار یا همان نه، دلیل این بی‌خبری را بیماری مادر همسرش عنوان می‌کند و می‌گوید: «طی روزهای اخیر متاسفانه دو نفر از اقوام نزدیک‌مان فوت کردند و گرفتار مراسم آن‌ها بودیم، از طرفی هم مادر همسرم متاسفانه در بیمارستان هستند و به همین دلیل خیلی گرفتار بودیم و اصلا اخبار و… را پیگیری نمی‌کردیم.» در نهایت با کمک دوست شاعر تبریزی «صالح سجادی» موفق شده بودیم که ردی از این شاعر پیدا کنیم و حالا داشتم با شاعری که یک‌شبه اسمش نقل محافل شده بود حرف می‌زدم. حرف‌های بیشتر را از زبان پریناز جهانگیرعصر متولد ۱۳۶۶ و ساکن تبریز بشنوید.»

شاعر «افسار» کیست؟

من پریناز جهانگیرعصر هستم. علاقه‌ام به شعر از ۱۰ سالگی شروع شد و از حدود ۱۷ سالگی هم به صورت واقعی شعر می‌نوشتم. شعرهای پروین اعتصامی و حافظ را دوست دارم. استاد یا راهنمایی نداشتم و بیشتر از طریق سایتی که شعرهایم را می‌گذاشتم نظر دیگران دوستان ادیب را می‌پرسیدم. البته برادر بزرگترم شاعر بود و همیشه من را تشویق می‌کرد به شعر نوشتن. بعضی‌ها می‌گویند شعر من به شعرهای استاد شهریار نزدیک است. خودم چنین حسی ندارم و اگر شعرهای من در حال و هوای اشعار استاد شهریار هست واقعا برایم جای امیدواری و افتخار است.

شا«عر ناشناس

ناشناسی من شاید به این دلیل است که تا امروز در هیچ محفل ادبی شرکت نکرده‌ام و بیشتر در همان سایتی که شعرهایم را می‌گذاشتم از نظر استادان استفاده می‌کردم. از فضاهای مجازی مثل فیسبوک و اینستاگرام هم استفاده نمی‌کنم. هنوز هم هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارم. راستش را بخواهید اصلا فکر نمی‌کردم شعر من که اصلا شناخته‌شده نیست توسط خواننده مطرحی مثل اقای چاوشی اجرا شود و وقتی هم موضوع را فهمیدم واقعا شوکه شدم. باورکردنی نبود. حس خیلی خوبی بود که شعرم مورد توجه آقای چاوشی و در وهله دوم مخاطبین قرار گرفته. از این بابت خیلی خوشحال شدم در حدی که قابل وصف نیست.

محسن چاوشی و «افسار»

همسرم تا حد نسبتا زیادی با کارهای آقای چاوشی آشنایی دارند و گوش می‌دهند و از طرفداران پروپاقرص ایشان هستند. اما خودم به غیر از چند قطعه از آهنگ‌های آقای چاوشی که بسیار زیاد هم دوستشان دارم افتخار شنیدن بقیه کارهایشان را نداشتم. ترانه‌هایی مثل خلیج یخ‌زده، آهای تو که این همه دوری از من، تو ناز می‌کنی و قطعه‌های علی سنتوری از جمله علاقه‌های مشترک من و همسرم هستند. اما نکته‌ای که امروز برایم بیشتر از همه چیز مهم، قابل احترام و حتی عجیب است این نکته است که خواننده‌ای در این سطح این همه برای پیدا کردن شاعر ناشناسی مثل من پیگیری داشتند و به همین دلیل مطمئن هستم از بُعد اخلاقی و انسانی بسیار بزرگوار هستند و از شخصیت والایی دارند.

بوالحسنی پیش‌تر گفته بود: محسن چاوشی پس از انتشار قطعه‌ «افسار» که شاعر آن را استاد شهریار معرفی کرده بود، در صفحه‌ اجتماعی‌اش اطلاع داد که این شعر به اشتباه به این شاعر نسبت داده شده و سپس از پسر استاد شهریار دلجویی کرد.

 «افسار» عنوان جدیدترین قطعه محسن چاوشی است که به‌عنوان یکی از قطعات موسیقی سریال «شهرزاد» در فضای مجازی منتشر و شعر آن به اشتباه به استاد شهریار نسبت داده شد. چاوشی چندی قبل به خاطر این اشتباه از هوادارانش عذرخواهی کرد و گفت که تمام تلاشش را می‌کند تا شاعر اصلی این قطعه را پیدا کند.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش شاعر «افسار» چاوشی به حاشیه‌ها + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید