آخرین خبر

انتشار اثر پیشکسوتی که از واکنش‌های مثبت جنین الهام گرفته است

آوای ایرانیان: تازه‌ترین آلبوم موسیقایی “حمید متبسم” نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی با عنوان “نوای دریا” عصر روز گذشته با حضور چهره‌های هنری در شهر کتاب مرکزی رونمایی شود.
به گزارش آوای ایرانیان، حمید متبسم در این مراسم در خصوص این اثر گفت: آلبوم “نوای دریا” ۲۱ سال قبل توسط بنده ساخته شده است و پیش از این نیز در اروپا منتشر شده پس از گذشت سال‌ها، در کشورم این اثر منتشر می‌شود، من این اثر را ۲۱ سال قبل هم‌زمان با تولد تنها دخترم ساختم.
وی در ادامه به نحوه ساخت این اثر اشاره و گفت: من این اثر را ۲۱ سال قبل همز‌‍مان با تولد دخترم خلق کردم. پیش از به دنیا آمدن دخترم، مشغول ساخت این قطعه بودم، همان‌طور که می‌دانید جنین در رحم مادرش، قدرت درک موسیقی را دارد و آن را می‌شنود، بعد از به دنیا آمدنش نیز ساخت آن را ادامه دادم و می‌دیدم که عکس‌العمل‌های بسیار مثبتی به قطعات آن دارد و با شنیدن آن حس خوشایندی را می‌گیرد، به همین خاطر بعد از اتمام اثر نامِ آن را «نوای دریا» گذاشتم.
وی گفت: من در این سال‌ها کار‌ها و پروژه‌های متعددی در دست داشتم و به همین خاطر انتشار این قطعه در ایران را چندان پیگیری نکردم، به خصوص اینکه ناشران موسیقی در ایران، چندان استقبالی از کارهایی که در زمینهٔ موسیقی سازی و تکنوازی است، انجام نمی‌دهند، به همین خاطر چندان دنبال انتشار آن نبودم تا اینکه آقای معصومی مدیریت شرکت «نغمهٔ حصار» پیشنهاد انتشار این اثر در ایران را به من دادند و از سویی دیگر این اثر در دوره‌ای خلق شد که تحت تاثیر نوازندگی استاد کمالیان، شیوهٔ نوازندگی‌ام را تغییر داده و تحولاتی در این خصوص برایم شکل گرفته بود و باعث شده بود تا نگاهی دیگر به این ساز داشته باشم.
وی ادامه داد: “نوای دریا” در زمانی خلق شد که شیوهٔ نوازندگی من تحت تاثیر ساز استاد کمالیان با تغییراتی همراه باشد. شیوهٔ نوازندگی ایشان اجازه نمی‌داد به شیوهٔ قدیم ساز بزنم و در واقع می‌توانم بگویم، سازم استاد من شد. در این میان نگاهی نیز به شیوهٔ نوازندگی استاد صبا، هرمزی، عبادی داشتم.
متبسم گفت: سه‌تار را بسیاری از خوانندگان و نوازندگان در کنار سازهای دیگر می‌نوازند؛ اما کمتر موزیسینی است که به این ساز، نگاهی جدی به این ساز داشته باشد، در واقع بسیاری به خاطر کم‌صدا بودن و کم‌وزن بودن این ساز، گاهی هم در این باره فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، در واقع اگر کسی بخواهد خیلی ساده این ساز را بنوازد، ساز ساده‌ای است؛ اما به‌‌ همان میزان برای نواختن حرفه‌ای، سازی بسیار دشوار به حساب می‌آید. در واقع این ساز، ساختمانی دارد که باید با آن به شکل دقیق برخورد کرد تا صدایی خوش از آن بیرون آید.
گفتنی است، مراسم جشن امضای آلبوم و سه تار نوازی حمید متبسم از بخش های پایایی مراسم رونمایی از آلبوم “نوای دریا” بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتشار اثر پیشکسوتی که از واکنش‌های مثبت جنین الهام گرفته است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید