آخرین خبر

طنزپرداز “گل‌آقا” و “صبح جمعه با شما” درگذشت

“محمد حاجی‌حسینی” طنزپرداز کهنه‌کار مجله “گل‌آقا” و برنامه رادیویی “صبح جمعه با شما” بر اثر کهولت سن درگذشت

طنزپرداز "گل‌آقا" و "صبح جمعه با شما" درگذشت

به گزارش آوای ایرانیان، «محمد حاجی‌حسینی» از طنزپردازان قدیمی کشورمان که سابقه کار در مجلاتی چون توفیق، حاجی بابا، نامه آهنگر، خورجین، طنزپارسی و گل‌آقا و همکاری مداوم با برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» را به عنوان شاعر و طنزپرداز داشت، روز گذشته بر اثر کهولت سن درگذشت.

حاجی حسینی متولد ۱۳۰۸ در محله کن بود؛ او کار طنز را در دوران کودکی همراه با دایی خود، حسین مجرد که خود از طنزپردازان مشهور پس از مشروطه بود، آغاز کرد. فعالیت جدی حاجی حسینی به عنوان طنزپرداز با دور سوم انتشار مجله توفیق آغاز شد و پس از تعطیلی مجله توفیق، همکاری مستمر وی با مجلاتی چون حاجی بابا و نامه آهنگر آغاز شد.

با ظهور مجله گل آقا، حاجی حسینی به دلیل ارتباط نزدیکی که با کیومرث صابری داشت، در این مجله مشغول به فعالیت شد، اما آنچه وی را به طنزپردازی شهیر بدل کرد، همکاری با تیم برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» بود که این همکاری به مدت ۳۵ سال، تا پیش از شروع بیماری‌ وی ادامه داشت.

از این طنزپرداز، آثار متعددی به چاپ رسیده که در این میان کتاب «بهارستان طنز» که توسط دفتر پژوهش‌های رادیو منتشر شده از همه شناخته شده‌تر است. این کتاب گزیده ۶۱ سال کار ادبی  ۱۳۸۵-۱۳۲۴ محمد حاجی حسینی در حوزه طنز است؛ شعرهای این کتاب حاصل همکاری وی با برنامه‌های رادیویی «صبح جمعه با شما» «عصر جمعه» «عصر پنج شنبه» و «راه شب» است.

از حاجی‌حسینی در زمینه شعر کودک نیز دو جلد کتاب به نام‌های «کیستان و چیستان» و «کیست آن» را منتشر شده است؛ ترانه معروف «سلام کوچولو» یکی از سروده‌های مشهور او است که برای گروه کودک رادیو سروده شده است.

مراسم تشیع پیکر این پیشکسوت طنزپردازی کشورمان، ساعت ۱۶ امروز ۲۴ شهریور از حسینیه الغدیر واقع در کن، محله اسماعیلیان به سمت امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طنزپرداز “گل‌آقا” و “صبح جمعه با شما” درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید