آخرین خبر

رقابت حامد بهداد و باران کوثری + عکس

این هفته دو فیلم «قصر شیرین» با بازی حامد بهداد و «سرکوب» با بازی باران کوثری روی پرده رفتند تا پس از مدت‌ها بار دیگر شاهد حضور این دو بازیگر بر سر در سینماها باشیم.

به گزارش آوای ایرانیان، با شروع دومین ماه از فصل تابستان اکران فیلم‌های روی پرده هم با سه مهمان تازه ادامه پیدا کرد، مهمانانی که هر کدام باب میل و سلیقه بخشی از مخاطبان سینمای ایران هستند و به همین دلیل می‌توانند همه را احتمالا راضی نگه دارند.

«قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی، «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران و «تپلی من» ساخته حسین قناعت سه فیلم جدیدی هستند که از روز چهارشنبه روی پرده رفتند.

این هفته هم فروش سینمای ایران با کاهش نسبی همراه شد و در حدود پنج میلیارد تومان باقی ماند، طبق روال هم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار پرفروش‌ترین و «دختر شیطان» هم کم فروش ترین فیلم هفته بودند.

باز هم افت ۴۰۰ میلیونی درآمد سینما

در این هفته درآمد سینمای ایران از فروش فیلم‌ها پنج میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان بود که نسبت به هفته گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان کاهش داشته است. البته دو میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان از این درآمد به تهران اختصاص داشته است که متناسب با کاهش درآمد کل از هفته گذشته کمتر است.

همچنین ۴۸۷ هزار و هفت نفر در این هفته به تماشای فیلم های روی پرده نشستند که ۲۱۵ هزار و ۴۳۱ نفر آن اهل تهران بودند. در واقع تعداد تماشاگران سینما حدود ۳۰ هزار نفر نسبت به هفته پیش کم شده است.

قصر شیرین و حامد بهداد

حال به سراغ معرفی تازه‌های اکران برویم، فیلم سینمایی «قصر شیرین»ساخته رضا میرکریمی که نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد، درامی اجتماعی با بازی حامد بهداد است که داستان مردی به نام جلال مرادی را روایت می‌کند که پس از ماجرای تصادفی، خانواده‌اش را ترک می کند و پس از مدتی به دلیل مرگ مغزی همسرش ناچار به بازگشت می‌شود.

این فیلم به تازگی در جشنواره شانگهای توانست موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را به دست آورده بود.

فیلم میرکریمی که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته است، در دو روز نخست اکران ۱۲۲ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان فروش داشته است.

سرکوب و تپلی من، دیگر تازه‌های اکران

«سرکوب» به کارگردانی رضا گوران دیگر فیلم اجتماعی است که روی پرده رفته است، فیلمی که متقاضی حضور در جشنواره سی و هفتم فجر هم بود اما انتخاب نشد و حال قرار است در اکران عمومی برای تماشاگران به نمایش در بیاید.

گوران که از کارگردانان تئاتر شناخته شده است، در «سرکوب» اولین تجربه سینمایی اش را پشت سرگذاشته است که از نظر برخی از اهالی سینما که فیلم را دیده اند، به خوبی توانسته از عهده کارگردانی بربیاید، اما باید قضاوت را به مخاطبان واگذار کرد و دید گوران در سینما هم مانند تئاتر حرفی برای گفتن دارد یا نه؟

او در خلاصه این فیلم اجتماعی که از بازی باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه و رویا افشار بهره برده، آمده است: «یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده.»

«سرکوب» هم در دو روز نخست اکرانش توانسته ۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان بفروشد.

و در نهایت «تپلی و من» سومین فیلم تازه اکران، فیلمی در حوزه کودک و نوجوان است که حسن معجونی، میترا حجار و یوسف تیموری در آن بازی می‌کنند. این فیلم داستان زندگی زندگی رامین، فیلم‌نامه‌نویس ۴۰ ساله‌ تنها و ناموفقی را روایت می کند که با ورود پسری هشت ساله به نام تپلی دگرگون می‌شود. چهره‌ تپلی اما برای مرد بیش از حد آشناست …

قناعت در این فیلم هم مانند گذشته به سراغ موضوع کودکان رفته است و باید دید که این فیلم با چه واکنش‌هایی رو به رو خواهد شد، «تپلی و من» ۳۰ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان فروخته است.

شبی که ماه کامل شد و جنجال تازه

حال از تازه‌های اکران فارغ شده و به سراغ سایر فیلم‌های روی پرده برویم، جایی که «شبی که ماه کامل شد» همچنان صدرنشین است و «سرخپوست» هم در کنارش قرار دارد. در واقع کاهش فروش این هفته فیلم‌ها باعث شده است که پرفروش‌ترین فیلم گیشه تنها یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان فروش داشته باشد.

فیلمی که این هفته درگیر موضوع تازه مدت زمان اکران در سینمای سرگروه بود، شورای صنفی نمایش با این دلیل که «شبی که ماه کامل شد» فیلم ارزشی به شمار می آید، مدت اکرانش در سینمای سرگروه را سه هفته تمدید کرد و این اتفاق با واکنش پخش کننده فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی همراه شد. البته تهیه‌کننده فیلم آبیار اعلام کرد که از این سه هفته می‌گذرند اما با موافقت شورای صنفی نمایش همراه نشد. در واقع مشکل اینجاست که همچون نظر بسیاری از منتقدان برچسب ارزشی زدن به فیلم‌ها آن هم در حالیکه معیار و قانونی برایش وجود ندارد امر درستی نیست و خود به خود موجب به وجود آمدن شایعه و شائبه می‌شود.

با این حال این فیلم باید سه هفته دیگر در سینمای سرگروه به نمایش در بیاید و مطمئنا به یکی از رقبای «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی برای کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال بدل می‌شود. فیلمی که قرار است در بخش افق‌های جشنواره ونیز پذیرفته شده است.

ایکس لارج مخاطبان را جذب کرد/ زهرمار افت کرد

دیگر نکته جالب اکران این هفته رشد قابل توجه فروش «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی است، این فیلم که در دو هفته نخست با اقبال چندانی رو به رو نشد، در دو هفته دوم اکرانش به یکباره با شیب صعودی محسوسی توانست در جذب مخاطب پیش برود. «ایکس لارج» این هفته ۷۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان فروخته است.

فارغ از «تگزاس ۲» که به شکلی عجیب همچنان می‌فروشد، فیلم «زهرمار» جواد رضویان و «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی از جمله فیلم‌هایی بودند که افت فروش محسوسی را این هفته تجربه کردند.

حال به سراغ آمار فروش فیلم‌های روی پرده به تفکیک فروش هفتگی و کل می رویم. (فروش هفتگی از روز ۲۸ تیر تا پیش از روز جمعه چهار مرداد محاسبه شده و آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی

فروش کل

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار

یک میلیارد تومان

۱۴ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان

تگزاس ۲

مسعود اطیابی

۸۰۴ میلیون تومان

۲۱ میلیارد و ۷۴۹ میلیون تومان

سرخپوست

نیما جاویدی

۷۸۹ میلیون تومان

۱۱ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان

ایکس لارج

محسن توکلی

۷۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان

دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان

زهرمار

جواد رضویان

۵۸۱ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان

چهار میلیارد و ۱۸ میلیون تومان

نیوکاسل

محسن قصابیان

۳۶۳ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان

۴۵۳ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان

ما همه با هم هستیم

کمال تبریزی

۳۳۶ میلیون و ۳۶۴ هزار تومان

۱۰ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان

سامورایی در برلین

مهدی نادری

۱۵۴ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان

پنج میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان

قصر شیرین

رضا میرکریمی

۱۲۲ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان

۱۲۲ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان

متری شیش و نیم

سعید روستایی

۱۲۱ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان

۲۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان

سرکوب

رضا گوران

۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان

۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان

کار کثیف

خسرو معصومی

۳۲ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان

۱۷۰ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان

تپلی و من

حسین قناعت

۳۰ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان

دختر شیطان

قربان محمدپور

۱۵ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان

۸۶۹ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رقابت حامد بهداد و باران کوثری + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید