آخرین خبر

علیرضا قربانی با «دخت پری‌وار» به تالار وحدت می‌آید

آوای ایرانیان: کنسرت «دخت پری‌وار» اثر جدید علیرضا قربانی به آهنگساری مهیار علیزاده خردادماه امسال روی صحنه خواهد رفت.

این اجرا از ۱۹ تا ۲۲ فروردین‌ماه در تالار وحدت اجرا و قطعات آلبوم «دخت پری‌وار» که اواخر سال گذشته به بازار آمد، برای علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک ایرانی نواخته خواهد شد.

آلبوم «دخت‌ پری‌وار» شامل ۱۲ قطعه است و در آن، اشعاری از سروده‌های شاعران کلاسیک و معاصر شنیده می‌شود. ضبط تمام قطعات این مجموعه در ایران انجام شده و جمعی از نوازندگان داخلی هم نت‌های مهیار علیزاده را به اجرا درآورده‌اند.

علیزاده نیز درباره‌ی این اثر گفته است: «نگاه مینی‌مال شاخصه‌ی اصلی «دخت پری‌وار» است. برخلاف آلبوم «حریق‌خزان»، کمتر از صداهای انسانی به شکل گروه کُر استفاده شده است. همین‌طور شنونده‌ی حرکات ارکستری بیشتری نسبت به قبل هستیم. بازی‌های ارکستری که به دقت روی آن‌ها کار شده و اعتمادی که به صدای خواننده در این مجموعه صورت گرفته است. هارمونی کار طبیعتا هارمونی کلاسیک نیست و بنابراین شنوندگان بین این قطعات نباید به دنبال شنیدن دائمی درجات تُنال باشند، بلکه تا جای ممکن باید نگاه مُدال و ملودی‌محور و هارمونی‌های افقی را دنبال کنند. این فضای مُدال در بعضی قطعات با توجه به شعر و فضا، گاهی کم‌رنگ‌تر و نزدیک به موسیقی تُنال و در بعضی قطعات به موسیقی آزاد گرایش دارد. »

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علیرضا قربانی با «دخت پری‌وار» به تالار وحدت می‌آید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید