آخرین خبر

دکتر عسکری کُر اردیبهشت را به روی صحنه می برد + کلیپ “گل گندم”

آوای ایرانیان: حمید عسکری که پیش‌تر رهبری کُر ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده داشت؛ با گروه کُر اردیبهشت به روی صحنه خواهد رفت.
رپرتوار این گروه که در سال ۱۳۸۸ توسط دکتر حمید عسکری تأسیس شده؛ مجموعه ای از قطعات نوین آکاپلا به زبان فارسی ( هم قطعات نیایشی و هم تنظیم آوازهای محلی) و آثار کرال آهنگسازان کلاسیک جهان است. در اولین کنسرت رسمی کُر اردیبهشت، دوازده قطعه جدید کُرال ایرانی از آثار حمید عسکری، پیام میرجعفری و شهریار اصلانی ، برای نخستین بار اجرا می‌شود.علاوه بر این آثاری از آهنگسازان بزرگ ارمنی، «کومیتاس» و «مارتون ایسرایلیان» در این اجرا گنجانده شده است.
حمید عسکری عضو هیات علمی دانشگاه هنر و دارای مدرک دکترای هنر (گرایش موسیقی شناسی) از انستیتوی هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان و همچنین دانش آموخته ی کارشناسی ارشد و آسپیرانتورا ( دکترا)ی آهنگسازی و کارشناسی ارشد رهبری کُر کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان می باشد. وی پیش از سفر به ارمنستان ، مبانی موسیقی را نزد زنده یاد «هویک اوهانجانیانس» فراگرفته و مقطع کارشناسی فلسفه دانشگاه تهران را نیز به پایان رسانیده بود.  وی بیشتر به خلق آثار در حوزه ی موسیقی آوازی، و بویژه کُرال، گرایش دارد.
حمید عسکری پیش از این رهبری کَر ارکستر سمفونیک تهران را در اجرای سمفونی نهم بتهون در آیین بازگشایی ارکستر سمفونیک تهران بعهده داشته است.
این گروه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط به آدرس www.tik8.com مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

یک دیدگاه در “دکتر عسکری کُر اردیبهشت را به روی صحنه می برد + کلیپ “گل گندم””

  1. Exactly how is definitely Previous. fm certainly not on this record… furthermore, check out tuberadio. net daaah, since the name claims: choices for you to pandora bracelets as well as LASTFM simpleton!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید