آخرین خبر

سینما روایت‌گر چهره واقعی زن باشد/ روایت نقش متفاوت خانواده

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا آمده است:

«هنر و رسانه رسای سینما می‌کوشد با اتکا بر آداب و آیین ایرانی‌اسلامی مسئولانه دغدغه عدالت، عزت و هویت اجتماعی خود را به تصویر کشیده و هنرمندانه الگوی عالیه وفاداری، فداکاری و خانواده‌محوری را از زنان ایرانی به تصویر بکشد.

سینمای امروز باید ستایش‌گر ساحت سلیم خانواده و روایت‌گر صدیق چهره واقعی زن باشد و به توجیه نقش متمایز خانواده در کارکردهای اجتماعی بپردازد، تغییر هوشمندانه کلیشه‌ای مستعمل از زن و خانواده، منحصراً با برساختن الگوهای باورپذیر انسانی و اعتمادآفرینی ممکن می‌شود. تاکید دولت مردمی بر عدالت محوری نه صرفاً به مثابه یک گفتمان سیاسی بلکه گزاره گویایی در توسعه سرمایه، تعمیم حمایت‌ها و تبلیغ متوازن تولیدات سینمایی بوده است که این تمایز آشکارا خود را در فلسفه وجودی رویدادهای سینمایی نشان داده است.

جشنواره حوا مقارن با روز خانواده در ایران رویداد بهنگامی است که توجه سینمای امروز را به جایگاه زن در جامعه ایرانی اسلامی به نمایش می‌گذارد. تاکید بر موقعیت ممتاز فردی و جمعی زن، تصدیق کنش‌گری بر اساس آموزه‌های ایرانی‌اسلامی و بازتعریف خانواده از مهم‌ترین مولفه‌های این رویداد بین‌المللی محسوب می‌شوند.

در وجه بین‌المللی این رویداد، سیاست‌گذاری آگاهانه‌ای در تبادل درک موقعیت زن و خانواده شکل گرفته است که مانع از معرفی وارونه و نادرست از چهره واقعی زن عفیف و شریف ایران زمین در اقصی نقاط دنیا خواهد بود؛ زنانی که چه در جایگاه علمی و چه در جایگاه هنری، فرهنگی، اجتماعی، مدیریت سیاسی و یا در عرصه اقتصاد، تولید و کارآفرینی همواره نقش مشعشع از خود بروز داده‌اند.

امید آن است که این رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با استمرار خود، ضمن تاکید بر عدالت اجتماعی و ترویج سینمای خانواده محور، به جریان سینمایی موثر داخلی و خارجی بیانجامد.

آرزو می‌کنم شعار شورانگیز طلیعه این رویداد، «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» در ماهیت آثار سینمایی و رویکرد سینماگران تبلور یابد.»

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور امروز تا ۲۳ تیر در ۱۳ استان در حال برگزاری است. افتتاحیه این رویداد در شهر تهران امروز سه شنبه ۲۰ تیر از ساعت ۱۴ در سینما فرهنگ برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سینما روایت‌گر چهره واقعی زن باشد/ روایت نقش متفاوت خانواده”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید