آخرین خبر

قوه قضائیه حمایت کند شکایت می‌کنم

آوای ایرانیان: پیمان جعفری گفت: در پی پخش تیزر فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» از شبکه معاند ماهواره اعلام می‌کنم ما هیچ تیزری در اختیار آنها قرار نداده‌ایم و گویا آنها لج کرده‌اند اگر لازم شود و قوه قضائیه حمایت کند از آنها شکایت می‌کنم.

 پیمان جعفری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم»، در ارتباط با اینکه بعد از اتفاقاتی که برای این فیلم سینمایی افتاد و از اکران آن تا این لحظه جلوگیری شده است، آن هم به دلیل پخش تیزرهای این فیلم سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای، که پیش از این انزجار خود را از حرکت آنها و غیرقانونی بودن کارشان و همچنین اینکه هیچ تیزری به آن شبکه‌ها توسط وی داده نشده است، تا آن را به نمایش بگذارند، اعلام کرده بود به فارس گفت: واقعاً خودم هم نمی‌دانم که افرادی که در آن شبکه‌های ماهواره‌ای کار می‌کنند تیزر فیلم سینمایی‌امان را از کدام سایت برداشته‌اند. به من اطلاع داده‌اند که آنها تیزرها را با کیفیت ۴K پخش می‌کنند که بعید است؛ بلکه به صورت HD تیزرهای فیلم را نمایش می‌دهند. در نتیجه به نظرم آنها تیزر را از سایت‌هایی که ما تیزرمان را در اختیار آنها قرار داده بودیم دانلود کردند و پخش می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توانسته برای رهایی از این شرایط با مدیران و یا عوامل این شبکه‌های معاند ماهواره‌ای صحبتی داشته باشد و آنها را مجاب کند که تیزر فیلمش را به صورت غیرقانونی پخش نکنند، گفت: خیر، به هیچ عنوان نتوانستم با آنها ارتباطی داشته باشم و اصلاً نمی‌دانم نماینده آنها کیست و آیا فردی را در داخل ایران دارند یا نه. تنها توانسته‌ای به صورت رسانه‌ای انزجار خود را از حرکت آنها نشان دهم و به آنها اخطار دهند. از زمانی که بنده به طرق مختلف تا جایی که توانسته‌ام کار آنها را غیرقانونی دانسته‌ام، شنیده‌ام که لج کرده‌اند و همچنان بدون توجه به اینکه با پخش تیزر این فیلم عوامل فیلم را به دردسر انداخته‌اند و به بدنه سینما لطمه زده‌اند به کار خودشان ادامه می‌دهند و گویا به تعداد دفعات بیشتری تیزر فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم»‌ را پخش می‌کنند. به هر کسی می‌گویم می‌خندد؛ اما من ماهواره ندارم و زمانی که این خبر را به من دادند مبنی بر اینکه تبلیغات فیلمت در این شبکه معاند بیشتر شده، می‌گفتم ماهواره ندارم و اخبار مربوطه از دیگران به گوشم می‌رسید.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: بنده به هیچ عنوان با افرادی که در این شبکه کار می‌کنند، ارتباطی نداشتم و هیچ درخواستی برای پخش تیزر فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم»‌ از این شبکه‌ها را نداشتیم، حتی اگر متوجه شوم فردی از داخل عوامل سازنده فیلمم این کار را انجام داده است، قطعاً از او شکایت خواهم کرد؛ چرا که این کار غیرقانونی است و جزو وظایف تهیه‌کننده محسوب می‌شود.

جعفری در پاسخ به این پرسش که در بخشی از بیانیه جدیدش اعلام کرده که از شبکه ماهواره‌ای مذکور شکایت خواهد کرد، درباره اینکه آیا نهادی وجود دارد تا این مسیر به صورت قانونی طی شود و افراد حاضر در آن شبکه این موضوع را جدی بگیرند،‌گفت:‌فکر می‌کنم دادستان یک بخش در دادگستری یک بخش بین‌الملل وجود داشته باشد که بتوانم از آن طریق شکایت کنم. اگر این امکان فراهم شود قطعاً از آن شبکه شکایت خواهم کرد. اگر هم واقعاً راهی وجود نداشته باشد باید به طریق دیگری راهش را پیدا کنم که چگونه می‌توان شکایت خود را از این شبکه‌ها داشته باشم و پیگیری کنم. اما نکته مهم در این مسیر این است که دادگستری یا قوه قضائیه نیز باید در مسیر شکایت به ما کمک کند.

جعفری در پایان صحبت‌هایش با اشاره به فروش خوب فیلم گفت:‌ برخی ادعا می‌کنند که فروش خوب فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم»‌ برای پخش تیزرهای آن از این شبکه معاند بوده است؛ اما فیلم ما پتانسیل لازم برای جذب مخاطب را داشته است. اتفاقاً آن شبکه با پخش تیزرهای ما برای خود مخاطب آورده است. از شنبه تا به این لحظه فیلم اکران نبوده است، امیدوارم از فردا فیلم سینمایی ما اکرانش را از سر بگیرد. البته تمام این‌ها به شرط آن است که مقامات قضایی اجازه لازم را برای نمایش صادر کند.

این تهیه کننده سینما امروز نیز بیانیه جدیدی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که متن آن به شرح ذیل آمده است:

بنام خدا

باتوجه به پخش مجدد تیزر فیلم سینمایی عادت نمیکنیم از شبکه های ماهواره ای معاند مجددا تاکید میکنم این تبلیغات بدون اجازه من دراین شبکه ها که بدنبال مطامع سیاسی خود هستند پخش شده وقطعا با این رویه سمت و سوی ایجاد درگیری های داخلی میان اهالی سینما وارشاد ودولت ومردم را درپیش گرفته اند ونشانه این مطلب رفتار چند روز اخیر آنها در پخش تیزر فیلم های دیگر است.

بدینوسیله اعلام میکنم ضمن ابراز انزجار از این حرکت درصورت ادامه پخش تیزرهای فیلمسینمایی عادت نمیکنیم قاطعانه شکایت خود را ازاین شبکه ها توسط مقام قضایی مربوطه پیگیر خواهم شد.

پیمان جعفری

تهیه کننده فیلم سینمایی عادت نمیکنیم

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قوه قضائیه حمایت کند شکایت می‌کنم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید