آخرین خبر

یکسالگی شب آواز ایرانی

آوای ایرانیان: دوازدهمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» در آستانه یک سالگی این برنامه میزبان تعدادی از هنرمندان صاحب نام عرصه موسیقی ایرانی در تالار سوره حوزه هنری خواهد بود.

به گزارش آوای ایرانیان ، دوازدهمین «شب آواز ایرانی» در حالی روز شنبه ۲۹ خرداد ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود که این برنامه در آستانه یک سالگی خود با تغییرو تحولات بسیاری همراه است.

در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته ۶ گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند. اجرای این گروه‌ها توسط هیات داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد شد که گروه‌های برتر هر ماه، در پایان سال برای معرفی ۳ گروه برتر با هم به رقابت می‌پردازند.

در دوازدهمین شب آواز ایرانی سعید صداقت از خوانندگان سنتی کشور به همراه علی مبشری نوازنده تار یکی از گروه‌ های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای برنامه می پردازند.

سعید صداقت دوره های ردیف آوازی را نزد محمد منتشری و همچنین پدرش ماشاالله صداقت فراگرفته و تا به امروز اجراهای متعددی را در سراسر کشور داشته است. علی مبشری (نوازنده تار) کارشناس موسیقی از دانشکده هنر و معماری است و از محضر اساتیدی همچون علی طریقت، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت و حمید متبسم بهره جسته است و با گروه‌‌های موسیقی بسیاری به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

از بخش‌های دیگر این برنامه می توان به اجرای ابوالفضل ریاحی به همراه سروش نبوی (نوازنده تار) اشاره کرد. ابوالفضل ریاحی دوره‌های ردیف آوازی را نزد اساتیدی همچون: علی اصغر شاه‌زیدی، مجید جهاندار و سیدرضا طباطبایی فراگرفته است. او سه تار را نزد شهرام شاه‌ولایتی، تنبک را از سجاد منصوری و هم‌چنین پیانو را نزد جلیل سجاد آموخته است.

سروش نبوی نوازنده تار دوره های ردیف نوازی را زیر نظر استاد شاه‌ زیدی و هم چنین تئوری موسیقی را زیر نظر سعید هنرمند فراگرفته است و تار را نزد اساتیدی همچون محمدرضا لطفی، شهرام میرجلالی، حسن کسایی، هوشنگ ظریف آموخته است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یکسالگی شب آواز ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید