آخرین خبر

اختلاف مصدق و كاشاني بالا مي گيرد

آوای ایرانیان: سریال تلویزیونی معمای شاه این هفته به روایت اختلاف های میان مصدق و کاشانی می پردازد و سپس آشتی میان این دو شخصیت تاریخی را به تصویر می کشد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی در مجموعه معمای شاه که جمعه بیست و هشتم خرداد ماه پخش می شود توطئه های دربار برای ایجاد اختلاف میان نیروهای ملی ـ مذهبی همچنان محور رخدادها است.

دربار علاوه بر اقدامات مستقیم، به تحریک برخی گروه ها همچون توده ای ها نیز می پردازد تا آتش این اختلاف را تُندتر کند. البته فرجام این اختلاف خوش است و با حل مشکلات میان این دو گروه، نواب صفوی نیز از زندان آزاد می شود.

در بخش داستانی ماجرا نیز این هفته شاهد به دنیا آمدن فرزند مشترک محمود و گلنار خواهیم بود و بدین ترتیب خانواده وزیری صاحب نوه می شوند.

چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه سالگرد شهادت چهارتن از اعضای فدائیان اسلام با نام های محمدصادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد و رضا صفارهرندی است.

این چهار نفر به اتهام شرکت در ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم پهلوی در بهمن ۱۳۴۳۲ دستگیر و سپس پس از محاکمه در ۲۶ خرداد سال ۱۳۴۴ اعدام شدند.

در سریال معمای شاه به این گروه عدالت خواه به شکلی ویژه پرداخته شده و صحنه های محاکمه و اعدام این مبارزان به تازگی مقابل دوربین رفته است.

علیرام نورایی در نقش «صادق امانی»،سید عباس بهبودی در نقش «محمد بخارایی»،احمد نگهبان در نقش «مرتض نیک نژاد»،حمید رسولیان درنقش «رضا صفار هرندی»،امیر خلیلی در نقش «ابوالفضل حیدری»،مجتبی اسفیدانی در نقش «حبیب الله عسگر اولادی»،بنیامین بخشی زاده در نقش «محی الدین انواری» و محمود مقامی در نقش «مهدی عراقی» بازیگرانی هستند که در این اثر تلویزیونی نقش فدائیان اسلام را ایفاء می کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اختلاف مصدق و کاشانی بالا می گیرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید