آخرین خبر

آقای کارتونیست درگذشت

آوای ایرانیان: مراسم تشییع پیکر زنده یاد محمد رفیع ضیایی پیشکسوت کارتونیست روز شنبه ۵ تیرماه در خانه هنرمندان برگزار می شود.

به گزارش آوای ایرانیان، محمدرفیع ضیایی کارتونیست و تئوریسین صبح امروز ۳تیر ماه به دیار باقی شتافت.

وی در سال ۱۳۲۷ در شهر اِوز از توابع فارس به دنیا آمد و از معدود کسانی بود که علاوه بر کار عملی در کار تئوری نیز بسیار فعال بود.

از نخستین کاریکاتورهایی که بعد از انقلاب در ایران چاپ شده‌اند تا چاپ صدها مقاله تخصصی درباره کاریکاتور در ایران و جهان امضای او را دارد. شاید به جرات بتوان گفت پرکارترین کارتونیست در حوزه تئوری کارتون و کاریکاتور، محمد رفیع ضیایی بود که بیش از ۳۰ سال فعالیت مستمر مطبوعاتی داشت.

مجله «هزارقصه»، «کارتون برای کودکان»، عضو هیات تحریریه مجله فکاهی و طنز «فکاهیون»، عضو هیات تحریریه و معاون سردبیر در مجله فکاهی و طنز «خورجین»، عضو هیات تحریریه در نشریات مؤسسه «گل آقا» و کتاب «کاریکاتور». همکاری مستمر با مجله «کیهان کاریکاتور» و مجله «پیلبان»، چاپ صدها مقاله تخصصی درباره کاریکاتور در ایران و جهان، چاپ بیش از ۲۵ کتاب برای کودکان و نوجوانان، چاپ چندین هزار کاریکاتور، طرح و کاریکاتور تزیینی در نشریات، مصور کردن چندین کتاب از طنزپردازان و فکاهی سرایان ایران، عضویت در شورای برنامه ریزی و هیات انتخاب آثار کاریکاتور دوسالانه بین‌المللی تهران در چندین دوره، مسئول همایش بین‌المللی کاریکاتور تهران در دوره دوسالانه چهارم و پنجم بخشی از فعالیت های او به شمار می رفت.

عضو هیات داوران تخصصی انتخاب آثار طنزپردازان نوشتاری و تصویری برای انتخاب بهترین‌های مطبوعاتی در چندین دوره، عضو هیات داوران مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «گفتگوی تمدن‌ها» مؤسسه «گل آقا» در سال ۱۳۷۹، عضو هیات داوران مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «راه و سفر» مؤسسه «گل آقا»، دبیر نخستین مسابقه کاریکاتور دریایی کشور، عضو هیات داوران مسابقه اینترنتی «فلسطینی خانه ندارد» سال ۱۳۸۳، دریافت جایزه ویژه سی و یکمین مسابقه اسکوپیه سال ۱۹۹۹، دریافت مدال برنز و دیپلم افتخار، جایزه شهر تولینتیو سال ۲۰۰۳، دریافت جایزه دوم شانزدهمین مسابقه اولنس بلژیک سال ۲۰۰۴ و بسیاری افتخارات دیگر … از آن او بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم روز شنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۰:۳۰ از مقابل خانه هنرمندان ایران آغاز خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آقای کارتونیست درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید