آخرین خبر

عکس// خواننده مشهور پاکستانی با شلیک گلوله به قتل رسید

آوای ایرانیان: یکی از مشهورترین خوانندگان پاکستان به نام امجد صبری در کراچی با شلیک گلوله قتل رسید.

به گزارش آوای ایرانیان، صبری یکی از مشهورترین قوال‌های پاکستان بود. او در منطقۀ شلوغی در شهر کراچی هدف چند گلولۀ فردی ناشناس قرار گرفت. قوالی نوعی از موسیقی آیینی است که ریشه در صوفی‌گری دارد.

طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. طالبان صوفی‌گری را مردود می‌داند و در گذشته نیز حملات متعددی را به افراد منتسب به این گروه صورت داده بود.

در این حمله تروریستی فردی دیگری که گمان می‌شود از بستگان صبری است، زخمی شد. امجد صبری اما در اثر اصابت پنج گلوله در راه بیمارستان جان باخت.

به گفته پلیس این اقدام تروریستی و از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است. با وجود اقدامات شدید امنیتی در کراچی مردان مسلح از گروه‌های تروریستی هنوز هم به راحتی می‌توانند در شهر فعالیت کنند.

امجد صبری از خانواده‌ای است که پیشینۀ موسیقاییشان به دورۀ حکومت مغول‌ها در هندوستان بازمی‌گردد. امجد صبری علاوه بر فعالیت در زمینه موسیقی سنتی و تجاری در هند و پاکستان در ساخت قطعات موسیقی برای فیلم‌ها هم فعالیت داشت.

نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان این حمله تروریستی را محکوم کرد. سخنگوی مجلس پاکستان هم در توئیتر نوشت: «از شنیدن خبر شوک‌زده شدم. شاید او که تمام عمر به ستایش از خداوند و پیامبر خدا (ص) می‌پرداخت در بهشت آرام گیرد.»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس// خواننده مشهور پاکستانی با شلیک گلوله به قتل رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید