آخرین خبر

مهناز افشار و طناز طباطبایی در نقش دختران خیابانی!

آوای ایرانیان: فیلم سینمایی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» در شرایطی موفق به اخذ پروانه ساخت از وزارت ارشاد شد که همه اعضای محترم شورا با سابقه فیلمسازی عبدالرضا کاهانی آشنا بودند و می دانستند که با دقت نظر باید به این کارگردان مجوز ساخت ارایه شود.

نکته جالب تر این که تهیه کننده فیلم هم سابقه همکاری با عبدالرضا کاهانی را در ساخت فیلم «استراحت مطلق» داشت. فیلمی که با حاشیه‌هایی روانه سینماها شد این فیلم که به لحاظ محتوایی فیلم سخیف و مبتذلی بود فیلمساز نتوانست ۹۰ دقیقه فیلم را کامل کند و اگر ارشاد سختگیری کافی درخصوص ممیزی می کرد فیلم از ۷۰ دقیقه کمتر می شد و دیگر فیلم سینمایی بلند محسوب نمی شد از سوی دیگر مخاطبین اکثرا از نیمه فیلم از سینما خارج می شدند.

حال کاهانی فیلم سینمایی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره ، تینا» را با کسب مجوز ساخت از وزارت ارشاد ساخته است اما اینکه این فیلم چقدر براساس فیلمنامه مصوب ارشاد ساخته شده است جای بحث دارد. کاهانی از آن دسته فیلمسازانی است که در اجرا آنچه که در ذهنش می گذرد را می‌سازد.

مهناز افشار و طناز طباطبایی !

به گزارش فارس، این‌بار نیز تهیه کننده اثر سعیدخانی است او که پیش از این نیز تجربه ساخت فیلم «استراحت مطلق» را با کاهانی در کارنامه خود به ثبت رسانده است. حال این سوال مطرح است چگونه وزارت ارشاد بدون توجه به کارهای قبلی فیلمساز و تجربه تهیه کنندگی سعیدخانی برای ساخت فیلم جدید از تهیه‌کننده و کارگردان تعهدی اخذ نکردند تا فیلم براساس فیلمنامه تصویب شده ساخته شود که حالا با فیلمی غیر قابل نمایش مواجه نشوند. فیلمی که درباره سه دختر خیابانی است که در خانواده‌ای زندگی می‌کنند که پدر خانواده مظهر بی‌غیرتی است و در خانه پارتی تدارک می‌بیند و دخترانش را مجاب می‌کند که زودتر به خانه برای حضور در جشن باز گردند مادر خانواده هم سهمی در این ماجرا دارد. دزدی، فحاشی، لوندی، شوخی های رکیک جنسی و اعمال منافی عفت عمومی در فیلم به وفور دیده می‌شود. فیلمی که مدت زیادی است در وزارت ارشاد برای بازبینی شورای پروانه نمایش ارایه شده است اما هیچ تصمیمی برای فیلم گرفته نشده و احتمالا اعضای شورای پروانه نمایش با دیدن فیلم شوکه شده‌اند.

عبدالرضا کاهانی آرام آرام خود را برای جنجالی جدید آماده می‌کند، حاشیه‌هایی که پررنگ تر از کارهای قبلی خواهد بود و او تلاش می‌کند با مصاحبه ها و نشست مطبوعاتی خود را محق جلوه داده و وزارت ارشاد را مقصر اصلی قلمدادکند. این رویه برای فیلمساز تبدیل به عادت شده است حال باید دید وزارت ارشاد این‌بار در مقابل جوسازی فیلمساز باز هم کوتاه می‌آید یا درباره فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» محکم می‌ایستد و اجازه نمایش به فیلمی که از پایه دچار مشکل است مقاومت می‌کند. اما در این میان به نظر می رسد شورای پروانه ساخت با عدم دریافت تعهد از تهیه کننده و کارگردان جهت ساخت فیلم براساس فیلمنامه کوتاهی کرده است.

با توجه به ارایه مجوز به فیلم سخیف «۵۰ کیلو آلبالو» و ارایه مجوز پروانه نمایش با اغماض به فیلم قبلی عبدالرضا کاهانی باید دید وزارت ارشاد درمقابل این فیلم که سرشار از اعمال منافی عفت و موازین اسلامی است چه تصمیمی خواهد گرفت تسلیم حاشیه سازی‌های فیلمساز خواهد شد یا در مقابل این هنجارشکنی‌ها می ایستد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مهناز افشار و طناز طباطبایی در نقش دختران خیابانی!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید