آخرین خبر

«موسیقی ایران از گذشته تا امروز» در ایتالیا

آوای ایرانیان: به‌دنبال حضور آهنگسازان ایرانی در شصتمین بی‌ینال موسیقی ونیز و اجرای پروژه‌ی «موسیقی ایران از گذشته تا امروز» در این رویداد هنری، این پروژه‌ی موسیقایی ۲۶ مهرماه در فستیوال «اپرتو» در ایتالیا نیز اجرا می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان ، مهدی خیامی درباره‌ی این اجرا به روابط‌ عمومی این پروژه گفت: پس از قطعی شدن حضور ایران در شصتمین بی‌ینال موسیقی ونیز، پروژه‌ی «موسیقی ایران از گذشته تا امروز» برای فستیوال اپرتو نیز ارسال شد که با استقبال هیئت هنری این فستیوال در برنامه‌ی امسال جا گرفت. به این ترتیب این کنسرت یک روز بعد از تمام شدن بی‌ینال ونیز در تاریخ ۲۶ مهرماه در شهر «رجواِمیلیا» برگزار خواهد شد.

این آهنگساز درباره‌ی این پروژه‌ی موسیقایی اظهار کرد: در این کنسرت قطعه‌ی «نقطه‌ای بود و دگر هیچ نبود» اثر کارن کیهانی برای سنتور و آنسامبل، قطعه‌ی «صبا» اثر علیرضا فرهنگ برای تار و آنسامبل و قطعه‌ی «کنسرتو کمانچه» اثر من برای کمانچه و آنسامبل،  توسط «دیوِرتیمنتو» آنسامبل ایتالیا که یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین آنسامبل‌های موسیقی معاصر اروپاست به رهبری سندرو گُرلی اجرا می‌شود. در اجرای این سه اثر، سامان صمیمی (سولیست کمانچه)، میلاد محمدی (سولیست تار) و کارن کیهانی به‌عنوان (سولیست سنتور) در ارکستر حضور خواهند داشت.

خیامی افزود: بخش دیگر این پروژه‌ی موسیقایی به اجرای موسیقی دستگاهی ایران اختصاص دارد که توسط گروه موسیقی «مهرآیین» شامل سامان صمیمی (نوازنده‌ی کمانچه)، میلاد محمدی (نوازنده‌ی تار)، محمدرضا رییسی (نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای) و کارن کیهانی (نوازنده‌ی سنتور و سرپرست) اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، موسیقی ایران برای اولین‌بار و با گذشت ۸۶ سال از برگزاری بی‌ینال ونیز در این رویداد هنری حضور می‌یابد که نتیجه این اتفاق، راه‌یابی موسیقی ایران به فستیوال اپرتو ایتالیا نیز بوده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«موسیقی ایران از گذشته تا امروز» در ایتالیا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید