آخرین خبر

عکس/ خاکسپاری خواننده مطرح پاپ کشور

خاکسپاری خواننده مطرح پاپ کشور

 مراسم خاکسپاری زنده یاد “حسن پیغان”، خواننده مطرح پاپ کشور با حضور پرشور علاقه مندان و دوستداران موسیقی برگزار شد.

حسن پیغان

به گزارش ایسنا، این مراسم به همت انجمن موسیقی استان هرمزگان از ساعت ۱۶ امروز(یازدهم تیرماه) با حضور پرشور جامعه فرهنگ و هنر استان از مقابل تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد. پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر زنده یاد پیغان برای خاکسپاری به بهشت زهرای بندرعباس، منتقل و در قطعه مفاخر استان هرمزگان به خاک سپرده شد.

در این مراسم علیرضا درویش نژاد(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان)، کیانوش جهانبخش(رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان) و هنرمندان مطرح استان شامل عمران طاهری، مرتضی کریمی، هادی آیین طلب، رضا نصیری، فرامرز امیری، کیانوش بلالی پور، احمد قائد، امید محبی، حامد احمدی، مجتبی اسدی، حجت حاجی زاده و جامعه موسیقی استان حضور داشتند.

در همین خصوص مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنده یاد پیغان شخصیتی فعال و دارای سبک و سیاق خاصی بود.

علیرضا درویش نژاد با اشاره به اینکه زنده یاد پیغان یکی از هنرمندان خلاق و مطرح هرمزگان بود، تصریح کرد: از وی کارهای فاخری به یادگار ماند گرچه سال ها از موسیقی حرفه ای فاصله گرفته بود و روند پرشتاب گذشته را دنبال نمی کرد اما آثارش هیچگاه از یاد علاقه مندانش فراموش نمی شود.

وی با بیان اینکه زنده یاد پیغان از مدافعین فرهنگ عمومی هرمزگان بود، خاطرنشان کرد: توجه ویژه اش به موسیقی بومی هرمزگان و تعصبش به معرفی ترانه های بومی، قابل تقدیر بود و جایش در بین اهالی فرهنگ و هنر خالی است.

همچنین رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: پیغان خواننده ای بود که به حقش در موسیقی کشور نرسید اما اقدامات عام المنفعه اش قطعأ به یادگار خواهد ماند.

کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه در گذشت حسن پیغان خواننده مطرح پاپ کشور به طور حتم ضایعه ای بزرگ برای جامعه موسیقی است، تصریح کرد: یکی از کسانی که مسیر حضور خوانندگان هرمزگان به موسیقی کشور را گشود به طور حتم زنده یاد پیغان بود که هیچگاه آثار فراموش نشدنی اش، از اذهان خارج نمی شود. گرچه زنده یاد پیغان در سال های آخر عمرش به امر آموزش روی آورده بود اما هیچگاه اقدامات عام المنفعه اش از طریق موسیقی از اذهان فراموش نمی شود.

همچنین نوازنده عود گروه مشکی پوشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنده یاد پیغان یکی از پیشگامان مطرح کردن موسیقی هرمزگان در سطح کشور بود.

مرتضی کریمی با اشاره به اینکه سه سال با زنده یاد پیغان همکاری داشته است، تصریح کرد: از درگذشت این هنرمند مطرح بسیار ناراحت شدم زیرا به حقش نرسید. جا داشت که اهمیت بیشتری به این هنرمند مطرح داده می شد. برای موسیقی هرمزگان زحمات زیادی کشید و جای این هنرمند در بین اهالی فرهنگ و هنر خالیست.

کریمی در پایان یکی از دغدغه های حسین پیغان را معرفی ترانه های هرمزگانی در سطح کشور اعلام کرد.

همچنین یک صدابردار موسیقی گفت: ای کاش آرزوی زنده یاد پیغان در خصوص انتشار آلبوم جدیدش و بازگشت مجددش به عرصه موسیقی عملی می‌شد.

امید محبی در در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هیچ‌گاه خوبی‌ها و محبت‌های زنده یاد پیغان برایم فراموش نمی‌شود، اظهار کرد: زنده یاد پیغان انسانی کامل آرام بود و شاید در این پانزده سال دوستی که با او داشتم هیچ بدی از او ندیدم و همواره خاطرات خوبی باهم داشتیم. مدتی بود که زنده یاد پیغان تصمیم به بازگشت جدی به موسیقی گرفته بود و در حال تهیه آلبوم و گرد هم آوردن نوازندگان برای آماده شدن برگزاری کنسرت بود که متأسفانه این آرزوی دیرینه‌اش عملی نشد.

همچنین یک خواننده پاپ کشور گفت: امیدوارم تا زمانی که هنرمندان زنده هستند قدرشان را بدانیم نه با درگذشتشان از آن‌ها یادی کنیم.

عمران طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه از دست دادن پیغان ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور و استان هرمزگان است، اظهار کرد: از مظلومانه رفتن زنده یاد پیغان بسیار ناراحتم.

وی با اشاره به این ای کاش تا زمانی که زنده یاد پیغان در قید حیات بود مورد حمایت قرار می‌گرفت، تصریح کرد: او فردی مهربان و صادق بود و واقعاً جایش در پیش ما خالی است و هیچ‌گاه از ذهن جامعه موسیقی فراموش نمی‌شود. وظیفه کوچک‌ترهایی مانند من روحیه دادن به بزرگان موسیقی استان است. زنده یاد پیغان قصد فعالیت مجدد داشت تا بار دیگر، حرفه‌ای وارد موسیقی شود اما عجل فرصت تحقق این آرزو را به او نداد. پس از زنده یاد عبداللهی، حسن پیغان چهره‌ای کشوری بود و زمینه حضور خوانندگان مطرحی همچون رضا صادقی و غلامرضا صنعتگر فراهم شد و امیدوارم قدر کسانی که زنده هستند را بدانیم زیرا زمانی که رفتند یاد آن‌ها دیگر سودی ندارد.

به گزارش ایسنا، حسن پیغان خواننده مطرح پاپ کشورمان -هشتم تیرماه- بر اثر ایست قلبی در بیمارستان صاحب الزمان(عج) بندرعباس درگذشت. از این خواننده مطرح کشور که متولد چهارم آبان ماه سال ۱۳۵۵ می باشد، چهار آلبوم کشوری به نام های “پشیمون”، “یار منی”، “شطرنج” و “دوسم داری” به یادگار مانده است. همچنین حضور در اجرای مشترک قطعه “هموطن” با رضا صادقی، فرزاد فرزین و تنی چند از خوانندگان مطرح پاپ اثری ماندگار از وی برجای گذاشت. شادروان “پیغان” که سابقه کارهای مشترک با زنده یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی را از خود به یادگار گذاشته است، در این سال ها بیشتر به امر آموزش و اقدامات عام المنفعه مشغول بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس/ خاکسپاری خواننده مطرح پاپ کشور”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید